رسانه های عربی: در آخرین حمله هوایی اسرائیل، دوباره ۹ سپاهی کشته شدند

رسانه های عرب زبان خبر دادند که در جریان حمله سپیده دم پنجشنبه گذشته علیه یک پایگاه نیروی هوایی سوریه، ۲۱ تن نظامی کشته شده اند که ۹ نفر آن ها از اعضای سپاه قدس ایران بوده اند.

در حالی که اسرائیل نسبت به وقوع این حمله سکوت کرده، رسانه های دولتی ایران و همچنین حسن نصرالله سرکرده گروه تروریستی حزب الله، این حمله را به اسرائیل نسبت دادند. در گزارش ها گفته شده که محل مورد حمله یکی از انبارهای بزرگ اسلحه متعلق به حزب الله لبنان و تحت نظر افراد سپاه پاسداران بوده است.

در گذشته نیز از ده ها حمله هوایی به مراکز و پایگاه های متعلق به سپاه پاسداران خبر رسید که همه آن ها به اسرائیل نسبت داده شده است.

روزنامه الشرق الاَوسَط چاپ لندن در گزارشی نوشت که اسرائیل به دولت روسیه خبر داده که از این پس، عملیات هوایی این کشور در خاک سوریه، تنها به نواحی جنوبی که به مرز اسرائیل نزدیک است محدود نخواهد شد، بلکه اسرائیل سراسر خاک سوریه را در جستجو مراکز استقرار نیروهای وابسته به سپاه قدس هدف قرار خواهد داد.

در گذشته، اسرائیل تلاش می کرد از نزدیک شدن افراد سپاه قدس به مرزهای اسرائیل جلوگیری کند و در یک مورد، هنگامی که یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس همراه با گروی از افراد حزب الله لبنان مشغول دیدار از نواحی جنوبی سوریه و در نزدیکی مرز اسرائیل هدف هواپیماهای اسرائیلی قرار گرفت و هلاک شد. رژیم ایران، اسرائیل را به انتقام جویی تهدید کرده بود.

به نوشته الشرق الاوسط ، اکنون اسرائیل به روسیه اطلاع داده که از این پس در سراسر خاک سوریه برای منهدم ساختن هر نقطه ای که افراد وابسته به حکومت ایران در آن جا مستقر هستند، فعالیت خواهد کرد.

پرزیدنت پوتین در هفته ای که گذشت به صراحت تاکید کرد که با پایان گرفتن جنگ داخلی در سوریه، نیروهای ایرانی و چریک های حزب الله باید خاک آن کشور را ترک گویند. انتشار این سخنان، با ابراز ناخرسندی در  ایران روبرو شد، ولی موجب بحران در روابط تهران و مسکو نگردید.

شبکه تلویزیونی اسکای به زبان عربی، گزارش داد که در جریان حمله هوایی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه شمال غرب سوریه، یک انبار اسلحه حزب الله نابود شده و ۹ تن از نظامیان وابسته به حکومت ایران به هلاکت رسیده اند.

خبرگزاری ایرنا وقوع این حمله و یا کشته شدن نظامیان ایرانی را بکلی انکار کرد. در موارد پیشین نیز که در اثر حملات هوایی برخی افراد سپاه پاسداران کشته شدند، حکومت ایران قاطعانه وقوع آن حملات را تکذیب کرد. همه این حملات به اسرائیل نسبت داده شده بود.

با آن که حمله به انبار بزرگ مهمات متعلق به سپاه قدس و حزب الله لبنان چهار روز پیش رخ داد، تنها دیروز (شنبه) بود که نخستین خبر در مورد شمار تلفات انتشار یافت.

حسن نصرالله در سخنرانی روز جمعه (پریروز) ضمن تائید خبر انفجار، نیروی هوایی اسرائیل را متهم ساخت که از طریق حریم هوایی لبنان این حمله را انجام داده است.

نصرالله در سخنراین خود گفت که تردیدی ندارد که در جنگ آینده با اسرائیل، پیروزی قاطع نصیب حزب الله خواهد شد – ولی در همان حال تاکید کرد که حزب الله در حال حاضر قصد جنگ با اسرائیل را ندارد.

ژنرال ذخیره عاموس یادلین که در گذشته رئیس رکن اطلاعات ستاد کل ارتش اسرائیل بوده، در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که چون رژیم ایران در خاک سوریه قدرت کافی ندارد تا بتواند به طور مستقیم با اسرائیل رویارویی کند و انتقام بگیرد، احتمال زیاد دارد که این ماموریت را به حزب الله لبنان که عامل اجرای نیات رژیم ایران است محول سازد. ولی در عین حال بعید می نماید که تا پیش از تشکیل کابینه جدید در لبنان، حزب الله در صدد تعرض نظامی علیه اسرائیل براید که موجب ناخشنودی شدید مردم لبنان خواهد شد و حزب الله برخی موقعیت های سیاسی را در صحنه دولتی لبنان از دست خواهد داد.

 

2 دیدگاه‌

  1. فرصت را غنیمت باید شمرد، فرصت سوزی خُسران است، آیندگان قضاوت خوبی با فرصت سوزان ندارند. تازمانی که مار خطرناک در رخوت سرما است و امکان تهاجم و دفاع ندارد، بایدش کوبید.
    ۱- «در عین حال بعید می نماید که تا پیش از تشکیل کابینه جدید در لبنان، حزب الله در صدد تعرض نظامی علیه اسرائیل برآید.»
    ۲- «شمخانی: انتقام گیری از اسرائیل کار سوریه است».
    بزرگی گفته: دشمنت که درحال سُریدن است،نگهش ندار، هُلش بده.

  2. من شخصا به عنوان یک علاقمند به مسائل نظامی از تحقییر روز افزون سپاه تو سوریه خیلی شرمندم و واقعا برای افراد بسیار زیادی در ایران که فکرًمیکنن ایران تو سوریه خیلی قوی هستش و انتقام از اسراعیل گرفته متاسفم مردم ایران بی خبر از همه جا فکر میکنن سپاه خیلی قویه ولی هیچی نیست عین یه حباب یه بادکنک می مونه فقط شعار و عوام فریبیه وهیچی هیچی

Comments are closed.