ارسلان رضایی مدیر کانال اینستاگرامی و تلگرامی “خرافاتکده” به شیوه ای مشکوک در ترکیه به قتل رسید

ارسلان رضایی ادمین صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی “خرافات کده” که ساکن کشور ترکیه بود، توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسید.

ارسلان رضایی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام «خرافاتکده» درباره خرافاتی که در دین اسلام و به ویژه مذهب شیعه وجود دارد، مطالبی منتشر می‌کرد.

ارسلان رضایی پیشتر تصاویری از پیام‌های تهدیدآمیز دریافتی از سوی افراد مذهبی را منتشر کرده بود. – کانال تلگرامی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصویری از خانه ارسلان رضایی پس از حمله ضاربان و همچنین تصویری از ارسلان رضایی در بیمارستان منتشر کرده است!

بر اساس اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، افراد ناشناس بامداد پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ برابر با دهم دسامبر ۲۰۲۰ به خانه ارسلان رضایی در ترکیه وارد شده و او را با ضربات چاقو مورد حمله قرار دادند.

او یک شبانه‌روز در بیمارستان و در کما بوده و در روز جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ بعد جان باخته است. ضاربان که گفته شده دو نفر بودند، بدون اینکه شناسایی یا دستگیر شوند از محل حادثه فرار کردند.

ارسلان رضایی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام «خرافاتکده» درباره خرافاتی که در دین اسلام و به ویژه مذهب شیعه وجود دارد، مطالبی منتشر می‌کرد.

کانال تلگرامی «سپاه سایبری پاسداران» با انتشار این خبر نوشته است مهاجمان دو نفر بوده‌اند: «شخصی به اسم ارسلان رضایی که ادمین چندین صفحه اینستاگرامی معاند و ضد اسلام و مقدسات دینی همچون پیج خرافات‌کده بود و بدترین جسارت‌ها را به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) انجام میداد و علیه دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران لجن پراکنی می‌کرد در مقابل منزلش در ترکیه با حمله دو فرد ناشناس به درک واصل شد.»

کانال تلگرامی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصویری از خانه ارسلان رضایی پس از حمله ضاربان و همچنین تصویری از ارسلان رضایی در بیمارستان منتشر کرده است!

در یکی از ویدئوهایی که توسط ارسلان رضایی منتشر شده، او به بودجه اختصاص داده شده به نهادهای مذهبی و در شرایطی که مردم ایران در فقر بسر می‌برند اعتراض کرده: «مردم ما به نون شب محتاج هستن اما رژیم بودجه‌‌های غیرقابل تصوری رو به این نهادها اختصاص میده. به راستی سود این نهادها برای کشور چی بوده؟»‌

ارسلان رضایی پیشتر تصاویری از پیام‌های تهدیدآمیز دریافتی از سوی افراد مذهبی را منتشر کرده بود. در یکی از پیام‌ها، تهدیدکننده بطور واضح به او نوشته «تو که داخل ترکیه هستی، اگر به مریخ می‌رفتی هم باز پیدایت می‌کردیم. ببین کی و کجا گیرت بیاندازیم. دنبالت هستیم و به امید خدا به زودی به هلاکت می‌رسی.»

ارسلان رضایی دومین فعال مدنی و رسانه‌ای است که در ماه‌های گذشته در ترکیه ترور شده و جان باخته است. مسعود مولوی مدیر کانال تلگرامی «جعبه سیاه» نیز ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در شهر استانبول با شلیک گلوله به قتل رسید.

رویترز درباره ترور مسعود مولوی گزارش داد مقامات رسمی و امنیتی ترکیه گفته‌اند که بر اساس تحقیقات، دو دیپلمات ایرانی در این قتل دست داشته‌اند و کنسولگری ایران در ترکیه محل فرماندهی عملیات بوده‌ است.

سه سال پیش و در نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ نیز سعید کریمیان مدیر گروه تلویزیونی جِم در عملیاتی مشابه ترور مولوی در ترکیه به قتل رسید.

در سال‌های گذشته تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی مخالف جمهوری اسلامی در ترکیه بازداشت و به ایران بازگردانده شدند. امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی از شرکت‌کنندگان اعتراضات آبان ۹۸ که به ترکیه گریخته بودند، به ایران بازگردانده شدند. این سه نفر پس از محاکمه در ایران به اعدام محکوم شده و پرونده آنها در حال حاضر در دیوان عالی کشور در دست بررسی است.

دی ماه سال ۹۸ هم ۳۳ پناهجوی ایرانی به نیروهای امنیتی ایران تحویل داده شدند که یکی از آنها عادل بهرامی از اعضای حزب کومله بود.