حزب‌الله از توافق با رژیم ایران برای تحویل سومین محموله سوخت به لبنان خبر داد

حسن نصرالله، سرکرده گروه تروریستی حزب‌الله لبنان که سرسپرده و تحت امر رژیم ایران است، دیروز جمعه گفت که ارسال سومین کشتی سوخت ایران برای کاهش کمبودهای فلج کننده در لبنان، مورد توافق  قرار گرفته است.

نصرالله در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: “ما توافق کردیم بارگیری کشتی سوم را آغاز کنیم.”

سرکرده گروه تروریستی حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه گفته بود که اولین کشتی حامل سوخت ایران برای لبنان، از پیش حرکت کرده است.

مخالفان حزب الله در لبنان نسبت به عواقب وخیم این معامله هشدار داده و می گویند این امر ممکن است موجب افزایش تحریم‌ها علیه لبنان شود؛ کشوری که اقتصاد آن نزدیک به دو سال است که در حال فروپاشی است.

نجیب میقاتی ، نخست وزیر منتخب لبنان، دیروز جمعه در مصاحبه با تلویزیون الحدث متعلق به عربستان سعودی اظهار داشت که با هر چیزی که به منافع لبنان لطمه وارد کند مخالف است، اما از منتقدان معاملات سوخت با ایران نیز خواسته است به آنها کمک کنند تا کشور مجبور به توسل به چنین معامله‌ای نشود.

نصرالله بحران اقتصادی این کشور را ناشی از محاصره اقتصادی ایالات متحده دانست و افزود که تحریم‌های موسوم به “سزار [قیصر]” توسط واشنگتن علیه سوریه، به لبنان آسیب رسانده است.

نصرالله در سخنرانی خود خطاب به ایالات متحده گفت: «لبنان را از تحریم علیه واردات بنزین و گازوئیل معاف کنید. لبنان را از قیصر معاف کنید».

کمبود شدید سوخت لبنان در ماه جاری به نقطه بحرانی رسید و  زندگی روزمره را مورد تهدید قرار داد.

نصرالله همچنین از سیاستمداران ارشد خواست تا بحث درباره اسامی کابینه جدید را متوقف کرده و فوراً دولت تشکیل دهند. وی گفت: “زمان آن فرا رسیده است که این بحث پایان یابد.”

لبنان توسط دولت موقت حسن دیاب، نخست وزیر، اداره می شود که کابینه او پس از انفجار بزرگ بندر بیروت در یک سال پیش استعفا کرد.

میقاتی سومین نخست وزیر منتخب از آن زمان است که با حکم پرزیدنت میشل عون، متحد حزب الله، اقدام به تشکیل دولت می‌کند.