رویترز در یک گزارش اختصاصی: دستور کشتار مردم ایران، مستقیما توسط خود خامنه ای صادر شد؛ ۱۵۰۰ تن کشته شدند

خبر گزاری رویترز به نقل از سه منبع نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران و همجنین یک مقام چهارم در دستگاه حکومتی، نوشت که خامنه ای روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ (۱۷ نوامبر)، نگران و آشفته از اعتراضات گسترده مردمی در ایران، حسن روحانی، کابینه دولت و مقامات ارشد امنیتی را در مقر سکونت خود جمع کرده و با خشم گفته است «جمهوری اسلامی در خطر است. دستور من این است: هر کاری که لازم است برای توقف این اعتراضات بکنید. فقط خشونت ها را به هر نحو ممکن متوقف کنید.».
خامنه ای همچنین نسبت به سوزاندن تصویرش به دست جوانان و تخریب مجسمه انگشتر خمینی توسط معترضان ابراز خشم کرده است.
به گزارش رویترز، خامنه ای و مقامات حاضر در آن جلسه، همگی موافق بوده اند که قصد معترضین، سرنگونی نظام است. خامنه ای به مقامات هشدار داده که هرگونه عواقب عدم توقف فوری اعتراضات، متوجه مسئولان حاضر در جلسه است.
رویترز به نقل از منبع چهارم خود در این گزارش می نویسد که «خامنه ای به وضوح خواستار پاسخ قوی [اِعمال خشونت و شلیک به معترضان] به تظاهرات شده است.»
پس از این جلسه و دستور صریح خامنه ای بوده که سرکوب خونین تظاهرات مردمی در ایران به راه افتاده و بیش از یک هزار و پانصد تن به خاک و خون کشیده شدند.
این، خونین ترین و خشن‌ترین سرکوب معترضان پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی بوده است.
مقامات مسئول که برای سرکوب خشن اعتراضات ماموریت یافته بودند، مرتبا خامنه ای را در جریان جزئیات سرکوب و ابعاد قیام مردم ایران، قرار می داده اند.
رویترز می نویسد که از دفتر حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم ایران، در مورد نقش وزیر اطلاعات و کشور در سرکوب اعتراضات سوال کرده، اما آنان به این پرسش پاسخی نداده اند.

در گزارش رویترز همچنین به نقل از یک عضو ارشد سپاه پاسداران در استان کرمانشاه آمده که استاندار کرمانشاه در نیمه شب ۲۷ آبان، یعنی یک روز پس از جلسه خامنه ای با مقامات دولتی و امنیتی در تهران، با تشکیل جلسه ای اضطراری، گفته است که از مقامات بالای نظام در تهران دستور پیدا کرده که به هر نحو ممکن، به اعتراضات خاتمه دهد. وی گفته است که «دیگر رحم نمی‌کنیم. هدف آنها سرنگونی نظام است پس ما هم ریشه‌کنشان می‌کنیم.»
رویترز نوشته که تماس آن خبرگزاری با استانداری کرمانشاه برای پرسش در این مورد، بی پاسخ مانده است.

به گزارش رویترز، یک مقام محلی در کرج مرکز استان البرز نیز افشا کرده است که دستور توقف فوری اعتراضات حتی با شلیک مستقیم به معترضان، از سوی مقامات بالا در تهران صادر شده بود.
مردم کرج گفته اند که یک دسته از ماموران سرکوبگر، سوار بر موتور سیکلت ها به مردم شلیک می کرده اند و دسته ای دیگر، از پشت بام ها مردم را به گلوله می بسته اند. آنها می گویند تمام خیابانها غرق در خون بوده است.

گزارش رویترز همچنین به سرکوب خونین اعتراضات مردم ماهشهر و قتل عام معترضان در نیزارها نیز اشاره می کند و می نویسد که سپاه پاسداران با تانک و زره پوش وارد خیابانها شده و به کشتار مردم دست زده است.

رویترز می افزاید که بر طیق آمار ارائه شده توسط مقامات وزارت کشور به آن خبرگزاری، دست کم ۴۰۰ زن و ۱۷ کودک و نوجوان به دست نیروهای امنیتی کشته شده اند.

گزارش مفصل رویترز در مورد جزئیات خونین‌ترین سرکوب اعترضات در ایران، جای شکی در مورد نقش مستقیم خامنه ای در کشتار معترضان به جای نمی گذارد.
جا دارد که نهادهای بین المللی در مورد نقش او در کشتار مردم ایران رسیدگی کنند.

 

6 دیدگاه‌

  1. کشتار معترضان ایرانی هشداری است برای صهیونیسم بدانید چنین دستور شلیک موشکها به اسراییل صدور مبشود دست از تشویق ایالات متحده امریکا به تشدید تحریم بردارید من رهبر بودم اسراییل و عربستان را میزدم حالا گذاشتن بعد حمله امریکا بزنند.

    • متوجه شدی چی گفت!؟ ۱۵۰۰ ایرانی کشته شدن اونوقت چسبیدی به اسرائیل! حداقل در ظاهر یکمی از انسانیت و غیرت نداشته ات مایه بذار

  2. با سلام من خودم شهروند ناراضی هستم از کرج.اما این جوری که میگن تمام خیابانای کرج غرق در خون بود کذب اندر کذب عده ای افراد کذاب هست.مخالف بودن بنده با این نظام دلیل بر این نمیشود انسان حق مطلب را ادا نکند.با تشکر از شما در ضمن تا وقتی فکر و اندیشه ملت ایران عوض نشود اوضاع همینی هست که میبینید.

Comments are closed.