سعید مولایی گفت: فدراسیون جودوی حکومت ایران مرا تهدید می کردند باید ببازی تا با اسرائیل مسابقه ندهی

ورزشکاران ایرانی با روی کار امدن حکومت ایران  از رویارویی با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کنند

قرارگاه سایبری عمار سپاه پاسداران، فدراسیون جهانی جودو را به توطئه علیه جمهوری اسلامی متهم کرده و گفته است ,  سعید مولایی را تحت فشار قرار داده اند تا پناهنده شود .سعید مولایی گفت: فدراسیون جودوی حکومت ایران مرا تهدید می کردند باید ببازی تا با اسرائیل مسابقه ندهی .

مقامات امنیتی سپاه پاسداران  اظهار داشتند که سعید مُلایی، قهرمان ایرانی جودوی جهان، با تحریک فدراسیون بین‌المللی جودو و رییس آن ماریوس ویزر قصد پناهنده شدن داشته است و هیچ گونه تهدیدی از سوی فدراسیون ورزشی ایران نشده است .

ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو، دو روز پیش خبرداده بود که  سعید مُلایی قهرمان ایرانی جودوی جهان که اکنون در آلمان است،از این فدراسیون درخواست کمک کرده‌است و می‌خواهد پناهنده شود.

وی گفته بود:   «مُلایی برای قرار نگرفتن مقابل حریف اسرائیلی، تحت فشار بوده و مجبور شده‌است تا مسابقه نیمه نهایی را ببازد خانواده‌ مُلایی نیز برای این‌که این قهرمان جهان، مقابل حریف اسرائیلی قرار نگیرد، در ایران تحت فشار قرار گرفته اند» .

این قرارگاه سپاه تاکید کرد که «هدف ویزر تعلیق جودوی ایران و ضربه زدن به ورزش ما برای خرسندی اسرائیل است».

سایت مشرق‌نیوز، نزدیک به سپاه پاسداران، در گزارشی نوشته است که پناهندگی ملایی غیر منتظره نبود . وقتی که با اعزام ملایی و کل تیم جودو به توکیو مخالفت شد او تهدید کرد که از طریق فدراسیون جهانی شخصا در این رویداد شرکت می کند به همین دلیل  با اعزام او موافقت شد.

در ادامه این گزارش آمده است: این توطئه ها همگی طرحی است که با هماهنگی اسرائیل انجام می شود . اخبار و اطلاعات موجود بیانگر رابطه بسیار قوی نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و ویزر است و بنابراین توطئه مشترک فدراسیون جهانی و اسرائیل مشهود است.

روز به روز بر شمار پناهندگی ورزشکاران ایرانی افزوده می شود از  جمله احسان رجبی، وحید سرلک، محمد رشنونژاد، آرش آقایی در رشته جودو و شروین پاکدل در رشته قایقرانی .

این ادعا از سوی مشرق نیوز در شرایطی است که ملایی با عنوان قهرمانی جهان که سال گذشته در مسابقه‌های جهانی به مدال طلا رسیده بود، در سال‌های اخیر سه بار با رقبای اسرائیلی مواجه شده، اما هر بار به بهانه‌ای از رقابت‌ با آن‌ها سر باز زده است.

ورزشکاران ایرانی با روی کار امدن حکومت ایران  از رویارویی با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کنند. این مساله در چند سال اخیر موجب حساسیت فدراسیون‌های جهانی شده است و به همین دلیل ورزشکاران ایرانی عموما زمانی که قرار است با ورزشکاران اسرائیل رقابت کنند، به بهانه‌هایی چون مصدومیت یا بیماری از دیدار با آن‌ها خودداری می‌کنند.

2 دیدگاه‌

  1. اخوندهای خونخوار و دروغگو مردم ایران را به کارها و رفتارهای غیر ایرانی و انسانی وادار میکنند. رژیم اخوندی یعنی تهمت، دزدی و قتل و افکار شیطانی، در صورتی که ایرانیان واقعی به گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک عقیده داشته اند.

  2. هرچیزی را سیاسی میکنند منجمله ورزش و مسابقات بین المللی. مردمان اسراییل و ورزشکارانش را هم خداوند متعال خلق کرده است نه یک مشت نفهم بیشعور آخوند و آخوند زاده در حکومت ایران که آبروی اسلام را هم برده اند.

Comments are closed.