هاآرتص: «امیران ارتش اسرائیل ارزیابی می کنند که حمله به کشتی های ایران به حد کافی کارساز نیست»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی نوشت که برخی از امیران ارتش اسرائیل شیوه کنونی در حمله به نفتکش ها و کشتی های حامل سوخت و جنگ افزار از ایران برای سوریه را سودمند نمی دانند و توصیه می کنند که برای جلوگیری از استقرار نظامی دائم رژیم ایران در همسایگی اسرائیل، راهکارهای موثرتری یافت شود.

مقامات نظامی اسرائیل به این گزارش که امروز (سه شنبه) انتشار یافت، از قول کارشناسان امور نظامی که از آن ها نام نبرد، نوشت که در ستاد ارتش اسرائیل اکنون این بحث و بررسی جریان دارد که چه راهکارهای بهتری میتوان یافت.

برخی رسانه های بین المللی نوشته بودند که در ظرف دو سال اخیر، اسرائیل دست کم به دوازده کشتی و نفتکش حکومت ایران در آب های بین المللی آسیب رسانیده است که آخرین آن ها کشتی جاسوسی سپاه پاسداران در نزدیکی سواحل یمن بود.

اسرائیل هیچ یک از این موارد را مورد تایید قرار نداده، ولی برخی از مقامات نظامی و یا سیاسی اسرائیل، در لفافه این خبر را تایید کرده اند.

هدف اسرائیل آن بوده و هست که از استقرار سپاه قدس در سوریه جلوگیری کند. فرماندهان سپاه و برخی مقامات ارشد رژیم ایران تا کنون بارها گفته اند که با استقرار در سوریه، می توانند بلندی های گولان را از دست اسرائیل خارج سازند و پس از آن، به حمله گسترده ای علیه مردم اسرائیل دست بزنند، در حدی که آن ها ناچار شوند از راه دریا بگریزند و در کشورهای دیگر پناهنده شوند.

در سال های اخیر رژیم ایران کوشیده است از طریق پروازهای هوایی و یا به راه انداختن حمل زمینی، مقادیر زیادی جنگ افزار وارد سوریه کند که در اکثر موارد به دنبال حملات اسرائیل منهدم شده است. اکنون چندین ماه است که رژیم می کوشد انتقال اسلحه به سوریه را از طریق دریا عملی سازد و شاید به همین علت نیز می باشد که چندین حمله دریایی انجام گردیده که به اسرائیل نسبت داده شده است.

روزنامه هآرتس در گزارش خود توضیح نداده که چرا از دیدگاه برخی امیران ارتش، این شیوه مبارزه کارساز نبوده و باید به جستجوی راه های دیگری پرداخت.

رژیم ایران بخشی از جنگ افزاری را که به داخل سوریه قاچاق می کند، از راه زمینی به لبنان منتقل ساخته و در اختیار حزب الله قرار می دهد.

ارزیابی شده که رژیم ایران در سال های اخیر بیش از یکصد هزار موشک و راکت و خمپاره در اختیار حزب الله لبنان قرار داده است.