یهودیان سراسر جهان، نخستین روز از ماه عبری «تیشری» را، بنا بر آنچه در کتاب مقدس تورات ذکر گردیده و در زبان عبری «ראש השנה» («Rosh Hashana») به معنی «سرآغاز سال» بیان شده، را جشن می گیرند و آئین های ویژه بر پا می دارند( روز دوشنبه )
در این عید، ملت اسرائیل و یهودیان جهان، در هر نقطه ای که هستند حلول سال نو عبری را جشن می گیرند و با شادمانی و سرور، از روش هشانا استقبال می کنند و با گرد آمدن به دور هم، مراسم عید را با شادمانی و سنت ویژه ای برگزار می سازند و میوه های فصل را برکت می دهند.
در شب این عید، یهودیان سیب و عسل و انار می خورند و آرزو می کنند که در سال نو، کام آنها همچون عسل همیشه شیرین و مثل دانه های انار پر بار و قلبشان شاد باشد.

یهودیان بر این باورند که آفریدگار بی همتا تقدیر همه انسان ها را در این روز خجسته رقم می زند لذا بندگان و آفریدگان به درگاه او نیایش می کنند تا نیکی و سعادت جایگزین بدی و شقاوت گردد.
تیم خبری رادیو پیام اسرائیل
فرا رسیدن سال نو عبری (رُش هشانا) را به یهودیان سراسر جهان به ویژه یهودیان ایرانی شادباش گفته و از خداوند بزرگ خواستاریم که سال نو را سال تحقق آرمان های صلح و برقراری آرامش برای ملت اسرائیل و همچنین استقرار دوستی برای یهودیان و تمامی جهانیان قرار دهد و فروپاشی استبداد مذهبی و آزادی زندانیان دربند ستم را برای ایران زمین به ارمغان بیاورد.

یک دیدگاه

Comments are closed.