آخرین آمار کرونا در ایران:  ۱۲۴ تن جان باختند و شمار مبتلایان  از مرز ۳ میلیون نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت حکومت خبرداد که در شبانه روز گذشته ، ۱۲۴ تن جان دادند ؛ و مجموع آمار جان باختگان  به ۸۱ هزار و ۷۹۶ تن رسیده است

خانم سیما لاری گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، بیش از ۹ هزار تن دیگر مبتلا شدند و مجموع آمار مبتلایان به ۳ میلیون و ۱۳ هزار و ۷۸ تن رسید.

در ادامه این خبر ، محمد طالب‌پور، رییس بیمارستان سینای تهران، هم خبر داد که به ما توصیه شده برای موج محدود کرونای پس از انتخابات در حالت آماده‌باش قرار گیریم.

او  گفت: یکی از نگرانی‌های ما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری انتخابات است و در همین زمینه به ما توصیه شده است که برای پیک محدود احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گیریم.

طالب‌پور افزود: «نمی‌توان انتخابات را برگزار نکرد بلکه باید همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و شرایطی ایجاد شود که بیشتر کارها در فضای باز صورت گیرد.»

همزمان جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز، نیز در نامه‌ای به رییس ستاد ابراهیم رئیسی در خوزستان سه مورد تخلف و نقض پروتکل‌های کرونا طی تجمع انتخاباتی روز جمعه ابراهیم رئیسی در اهواز را اعلام کرد.

فرماندار اهواز تاکید کرد که در تجمع انتخاباتی ابراهیم رییسی در اهواز «مراسم در ساعات منع تردد و برخلاف ساعت تعیین شده» برگزار شده است.

جمال عالمی نیسی افزود که همچنین «فاصله‌گذاری تعیین شده ۸ متر مربعی» رعایت نشده و با وجود توافق قبلی «استفاده از ماسک» نیز  در این تجمع انتخاباتی جدی گرفته نشده است.

همزمان وزارت بهداشت اعلام کرد که نهمین محموله ۱۰۰ هزار دُزی واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک وی) روز گذشته (پنجشنبه)  از طریق فرودگاه امام به ایران  وارد شد.

تاکنون در مجموع ۹۲۰ هزار دُز واکسن روسی کرونا وارد کشور شده است.