آخرین تحولات از درگیری نظامی ارتش اسرائیل با جهاد اسلامی:نخست وزیر جلسه کابینه امنیتی را در سطح عالی برگزار می کند

در حالی که جنگ و درگیری میان ارتش اسرائیل و گروه تروریستی جهاد اسلامی آزادی فلسطین گسترده تر می گردد شبکه ۱۳ اسرائیل از پیشنهاد مصر برای آتش‌بس موقت میان اسرائیل و جهاد اسلامی خبر داد.

آگاهان امور پیش تر هرگونه توافق دولت اسرائیل با جهاد اسلامی را با میانجی گری دولت مصر رد کرده و آن را در شرایط کنونی امری ناممکن دانشته بودند.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد یائیر لاپید روز شنبه جلسه کابینه امنیتی کشور را در سطح عالی برای بررسی تقابل نظامی با جهاد اسلامی برگزار خواهد کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد تانک‌ها و نیروهای ویژه این کشور در حال حمله به پست‌های دیده‌بانی جهاد اسلامی در امتداد مرز غزه هستند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که برآوردها حاکی است از روز گذشته بیش از۲۰۰ موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

روسیه در واکنش به درگیری نظامی اسرائیل و جهاد اسلامی خواستار «حداکثر خویشتنداری» از دو طرف شد.

شب گذشته(جمعه)نیز کاخ سفید از هر دو طرف نزاع خواست که از گسترش تنش خودداری کنند.در عین حال سخنگوی کاخ سفید بر پایبندی ایالات متحده به حفظ امنیت اسرائیل تاکید کرد.

اسرائیل اعلام کرد چهار پست دیده‌بانی جهاد اسلامی را در مرز نوار غزه هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که عملیات «سپیده‌دم» را از عصر روز جمعه، ۱۴ مرداد، مشخصا علیه نیروهای سازمان جهاد اسلامی فلسطین و با اهداف «پیش‌گیرانه» آغاز کرد.

مقامات ارتش اسرائیل تاکید کرده‌اند که در این مرحله عملیات متوجه نیروهای جهاد اسلامی فلسطین است. آنان به نام حماس که حاکم عملی نوار غزه در ۱۵ سال اخیر بوده، اشاره نکرده‌اند.

اسرائیل روز شنبه یک ساختمان پنج طبقه در غزه را منهدم کرد و به موتورسوارانی که آن‌ها را عضو نیروهای شلیک راکتی جهاد اسلامی معرفی کرد، حمله کرد.

در نخستین بمباران سنگین اسرائیلی در غزه در شامگاه جمعه، ابتدا تیسیر الجعبری، از فرماندهان مهم میدانی شاخه نظامی جهاد اسلامی، کشته شد.

زیاد نخاله، دبیرکل سازمان جهاد اسلامی فلسطین، در سخنانی بعد از آغاز عملیات اسرائیل گفت که نیروهای او مقهور نخواهند شد و «دفاع خواهند کرد».

وی که در تهران به سر می برد امروز در نشستی شرکت کرد که در آن فرمانده سپاه پاسداران حضور داشت و تهدید کرد که اسرائیل در برابر حمله به غزه به گفته او تاوان سنگینی خواهد داد.

جهاد اسلامی از سازمان های تروریستی مورد حمایت رژیم اسلامی است.