آخرین خبرها از سلامتی سلمان رشدی:اعصاب دست و کبد آسیب جدی دیده و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است

سلمان رشدی که روز گذشته مورد حمله یک تروریست قرار گرفت در بیمارستان به سر میبرد و به گفته پزشکان اعصاب دست و کبد رشدی آسیب جدی دیده و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است.

مدیر برنامه های سلمان رشدی اعلام کرده در حال حاضر خبرهای خوبی از شرایط سلامتی رشدی ندارد و متاسفانه وی هنوز قادر به صحبت کردن نیست.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف و داخل بیمارستانی که رشدی در آن بستری شده برقرار است.

گفتنی است موسسه چاتاکوآ، محلی که سلمان رشدی در آن هدف حمله قرار گرفت، گزارش‌ها درباره بی‌توجهی به توصیه‌ها مبنی بر تشدید تدابیر امنیتی برای این سخنرانی را رد کرد.

سی‌ان‌ان گزارش داده بود این موسسه توصیه‌ها درباره چک کردن کیف و استفاده از فلزیاب برای حاضران را مورد توجه قرار نداده بود.

دادستان‌ها روز شنبه ۲۲ مرداد اعلام کردند که عامل سوءقصد به جان سلمان رشدی، نویسنده رمان جنجالی «آیات شیطانی»، به‌طور رسمی به «تعرض» و «اقدام به قتل» متهم شده است.

جیسن اشمیت، بازپرس قضایی ناحیه شتوکوآ، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هادی مطر، ضارب ۲۴ ساله سلمان رشدی، به‌طور رسمی به «قتل درجه دوم» و نیز «تعرض از نوع درجه دوم» متهم شده است.

بر اساس این بیانیه، ضارب همان شب گذشته تفهیم اتهام و سپس بدون صدور «قرار وثیقه» بازداشت شد.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی-آمریکایی هندی‌تبار، اندکی قبل از ساعت ۱۱ بامداد روز جمعه ۲۱ مرداد پیش از آغاز سخنرانی خود در شهری در غرب ایالت نیویورک با «ضربات متعدد» چاقو از ناحیه شکم و گردن مورد حمله قرار گرفت.