آفرین به اسرائیل، تولدت مبارک!

دانلود فایل صوتی یادداشت

اسرائیل نوین هفتاد ساله شد. اسرائیل، تولدت مبارک!

در تاریخ زندگی انسان ها، هیچ چیز دلپذیرتر از این نیست که پس از سالیان دراز دوری و حرمان، دوباره به وصال معشوق برسند و او را در آغوش گیرند.

ملت یهود پس از دو هزار سال دربدری و آوارگی به سرزمین معبود خود بازگشت و محبوب خویش را در آغوش گرفته و با شعف بسیار آن را نوارش می کند.

کدام ملت را سراغ دارید که مدت دو هزار سال به سرزمین پدری وفادار بوده و آرزوی بازگشت به سوی آن را داشته است؟

ملتی که همیشه او را سرکوب می کردند و مالش را و جانش را می گرفتند، تا شاید از باور مذهبی و حس میهنی خود باز گردد، ولی در این کوشش، شکست می خوردند.

یهودیان، مدت دو هزار سال به سوی سرزمین پدری، به سوی اورشلیم نماز گزاشتند و رنج غربت را به جان خریدند و بالاخره به آرزوی رویاگونه خویش رسیدند.

آفرین بر ملت یهود که این چنین در دنیا نمونه، و مشعل راه دیگران بوده است.

و آفرین به اسرائیل و رهبران آن، که دهه های متمادی، با یک دست از وطن خویش در برابر دشمنان و کینه توزان دفاع کردند و با دست دیگر، به سازندگی و آبادانی پرداختند.

آفرین بر اسرائیلیان و رهبران زیبنده آنان، که در تاریکی جهانی پر از خصومت و تنفر، راه سازندگی را ادامه دادند و سرزمین بایر پدران خود را آباد کردند و امروز کشوری به وجود آورده اند که در میان ملت های جهان نمونه است – کشوری که در دانش و تکنولوژی نمونه شده و در دموکراسی و مردمسالاری، در خاورمیانه نظیر و مانند ندارد.

آفرین بر مردمانی که در کمتر از یک قرن، با دست خالی توانستند چنین کشوری را برپا سازد که امروز چین و کشور پرجمعیت هند نیز از آن یاری می گیرند.

ولی در همان حال، رژیم های کور دل و ستیزخویی ای در دنیا وجود دارد، در واقع یک رژیم تحجراگرا در منطقه و جهان وجود دارد که هنوز اسرائیل را جعلی می خواند و آرزوی نابودی این ملت را دارد – ولی خود آن رژیم به ذلت و سرشکستگی بسیار دجار شده  و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

اسرائیل پیروز است، زیرا راه زندگی را برگزیده و جهاد و شهادت را در فرهنگ آن جایی نیست.

اسرائیل پیروز است، زیرا راه سازندگی را پیشه ساخته و هرگز در راه ویران سازی دیگران گام بر نداشته است.

اسرائیل پیروز است، زیرا مردمانش پاک، پیرو معنویات و بدور از پلیدی و ستیز هستند.

مبارکت باد اسرائیل، صدها سال و هزاران سال، به این روز نیکو و به این رشید مردمانی که در راه سازندگی و همزیستی و رفاه همگان گام بر میدارند.

افرین به اسرائیل، آفرین به مردمان اسرائیل!

 

12 دیدگاه‌

  1. علتشم اینه که دینو مقدم بر عقل کردن در صورتی که حضرت ابراهیم با عقلش پی به خدا برد پس این درستشه یه چیزی حفظ میکنه بعدشم خودشو میترکونه اصلا فکر هم نمیکنه که درسته یا نه

  2. بله راجع به قرآن تو باید نظر بدی راجع به کتابهای حدیث تو باید بگی زبان دین خیلی میتونه متفاوت باشه شما تجربتون توی دین بالاست حالا ما هم تجربه زیاد داریم میترائیسم پایه دینه ویک دینه توحیدیه ببین خدا فقط محبته عذابشم یه جور محبته تو ببین چی کار کردی که اون ناراحت شده پس همین طوری قرآنو ننداز اونور اینم مهر خودشو میخاد

  3. شمارش معکوس نابودی رژیم جعلی وکودک کش اسرائیل اغاز شده است وسرزمین فلسطین وقدس شریف به صاحبان اصلی ان یعنی فلسطینیان اعم از مسیحی مسلمان ویهودیان واقعی باز خواهد گشت این وعده الهی است وحتما محقق خواهد شد

    • شمارش معکوس نابودی رژیم جعلی و مردم کش جمهوری اسلامی ایران اغاز شده است و سرزمین ایران با حکومتی عالی و به دور از خشونت دوباره کار را شروع میکند و مردم به ارامش میرسند و این وعده الهی است و حتما محقق خواهد شد مرگ بر رژیم ایران درود بر اسراییل
      کوری چشم آخوندیسم اسرائیل پیروز است…………..

  4. این روز خجسته را به شما مناشه امیر عزیز وتمام مردم اسرائیل تبریک می گویم و به شما حق می دهم که به خودتان آفرین بگوئید چون به جهان ثابت کردید که ملتی هستید سخت کوش و متحد درمقابل تمام دشمنان من هم به نوبه خود به مردم اسرائیل آفرین و شاد باش می گویم ما را هم در شادیهایتان شریک بدانید سالروز استقلال کشورتان مبارک باد …

  5. شآلوم!
    مهربان امیر عزیز مصاحبه ی شما را با رادیو فرانس شنیدم.
    به طرف مردم ایران.
    دیدار یک به یک مرکل-مکرون با پرزیدنت ایالات متحده مهم است و این دو کشور به اصطلاح اتحادیه باید جوابی قاطع بشنوند و در داخل هم مردم دوست دارند با تمام کشورهای دنیا رابطه داشته باشند و این دو کشور باید بداند که در صورت مانع تراشی در خواست ملت ایران ،این ملت هرگز آنان را نخواهد بخشید،نباید فراموش کنند که پرونده ی ننگین هولوکاست در خاک این کشورها گشوده شد و نخست وزیر نتانیاهو در اجلاس امنیتی مونیخ پیامی واضح دادند که اسرائیل اجازه نخواهد داد تاریخ هولوکاست را عده ای باز تعریف کنند،ملت ایران هم به ائتلاف مرکل-مکرون اجازه ی این کار را نخواهند داد،و خانم مرکل بداند که اگر عده ای در خاور میانه هنوز هستند که ساز ضد یهود میزنند ساز این کوک را عده ای در بلاد پروس و فرانس کوک می کنند،که نخست وزیر نتانیاهو در سازمان ملل متحد فرمودند:جنگ علیه اسرائیل تمام شده است و این را به زودی مردمان ملل مختلف از زبان نخست وزیر یا رئیس جمهور خود خواهند شنید.و زمانی که مستمعین ایشان تشویق کردند که گفتند:چرا ما دهه ها صبر کنیم،چرا الان این دشمنی را به یک دوستی پر سود برای همه تبدیل نکنیم؟
    در ادامه فرمودند:اوه ،چه تشویق غیر قابل انتظاری!،به نظرم تغییر خیلی نزدیکتر از تصور است.
    مرکل+مکرون+ترامپ،هم غربی هم شرقی،اراده ی ایرانی.

  6. استاد امیر بزرگوار اجازه می خواهم از این جمله ی زیبای شما تلمذ جسته حرف دلم را بزنم((اسرائیل پیروز است، زیرا راه زندگی را برگزیده و جهاد و شهادت را در فرهنگ آن جایی نیست.))
    :اسرائیل به جای هوس رانی گذرا بر روی کلمات جعلی«شهادت و جهاد» با تکیه بر هدف واحد شهامت در دفاع از آرمان یهود نگاه دوخت و شک ندارم، امروز آنچه را که از توانایی خدادادیش به دنیا نشان داده فط یک نوک از کل آیسبرگ این توانمندی است،آفرین بر اسرائیل ،و این پیروزی و پیروزی ها ی وعده داده شده از جانب خدای واحد گوارای وجودتان باشد ،میوه ی بهشتی و شیرین درخت شهامت در دفاع در مقابل هندوانه ی تلخ ابوالجهل شهادت و جهاد حق شما است که از حق خود دفاع کردید، که فرمود حق گرفتنی است نه دادنی و به نظر من تنها پل گرفتن این حق شهامت است.
    با تشکر از درک خوب شما.
    و تبریک مجدد و آفرین های بی پایان به ملت یهود.

  7. کاش در این مدت به فکرمردمانی که اواره شدند می افتادید و سرزمین هائی را که بر خلاف توافق سازمان ملل اشغال کرده اید پس میدادید. این نکات منفی در تاریخ یهود می میماند. امیداوریم اسرائیل را افراد میانه رو و با فرهنگ اداره نمایند. و روابط ایران و اسرائیل مانند سابق شود و دولت ایران هم سر عقل بیاید

  8. یهودیها را حتی در کوره های ادم سوزی سوزاندند ولی از بین نرفتند و چون پولاد ابدیده سر افراز از ان بیرون امدند و الگوی مردمان ستمدیده شدند چون راه عقل و سواد را در پیش گرفتند . تشکیل دوباره اسرائیل حکایت همان ققنوس و اتش است. بر شما خجسته باد.به امید استقلال ایران از اشغال ملایان ستمگر.

  9. لی در همان حال، رژیم های کور دل و ستیزخویی ای در دنیا وجود دارد، در واقع یک رژیم تحجراگرا در منطقه و جهان وجود دارد که هنوز اسرائیل را جعلی می خواند و آرزوی نابودی این ملت را دارد – ولی خود آن رژیم به ذلت و سرشکستگی بسیار دجار شده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

    اسرائیل پیروز است، زیرا راه زندگی را برگزیده و جهاد و شهادت را در فرهنگ آن جایی نیست.

    اسرائیل پیروز است، زیرا راه سازندگی را پیشه ساخته و هرگز در راه ویران سازی دیگران گام بر نداشته است.

    اسرائیل پیروز است، زیرا مردمانش پاک، پیرو معنویات و بدور از پلیدی و ستیز هستند.

    مبارکت باد اسرائیل، صدها سال و هزاران سال، به این روز نیکو و به این رشید مردمانی که در راه سازندگی و همزیستی و رفاه همگان گام بر میدارند.

    افرین به اسرائیل، آفرین به مردمان اسرائیل!

Comments are closed.