آقای منشه امیر:خطر جنگ جهانی سوم و جنگ اتمی وجود دارد و ایالات متحده در برابر پوتین کوتاه می آید

 

آقای منشه امیر بر این باور است که پوتین مایل به پایان جنگ در اوکراین نیست چرا که از دید او پایان زودهنگام جنگ روسیه در اوکراین منجر به تضعیف موقعیت پوتین در روسیه خواهد شد و شاید به برکناری و سقوط پوتین منجر گردد.از این رو رییس جمهور روسیه مایل است این جنگ ادامه یابد.

از سوی دیگر آقای امیر ارزیابی می کند که پوتین گمان نمی کرد که مردم اوکراین اینگونه در برابر ارتش روس ایستادگی کرده و تا پای جان از میهن خود دفاع کنند و همین امر سبب گردید تا آنگونه که انتظار داشت در اوکراین نتواند به سرعت پیشروی کند و اکنون می خواهد با اتهام دروغین به کار بردن سلاح شیمیایی از سوی اوکراین  از سلاح شیمیایی برای تصرف کی یف استفاده کند.

منشه امیر همچنین گفت که ایالات متحده در برابر پوتین کوتاه می آید و همین امر خطر بروز جنگ جهانی و یک جنگ اتمی را افزایش داده است.

پوتین در روزهای آغازین تهاجم نظامی به اوکراین تهدید کرد که در صورت مداخله نظامی کشورهای دیگر او در به کار بردن سلاح اتمی به خود تردیدی راه نخواهد داد.

پس از گذشت یک ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین هزاران شهروند اوکراینی آواره شده و از این کشور خارج شده اند اما جهان به رهبری ایالات متحده در مقابل فقط به تحریم روسیه اکتفا کرده آن هم در شرایطی که دولت بایدن در حال مذاکره با رژیم اسلامی در ایران می باشد و به دولت روسیه اجازه داده تا بتواند مبادلات تجاری خود با رژیم اسلامی را به رغم تحریم های روسیه ادامه دهد و به گفته آگاهان این امر دوگانگی و تضاد رفتار سیاسی بایدن را آشکار میسازد که از سویی روسیه را تحریم کرده و از سوی دیگر به او اجازه می دهد نه تنها از طریق تجارت با رژیم تروریستی اسلامی در ایران خود را نجات دهد بلکه آیت الله ها را نیز از طریق دادن میلیاردها دلار کمک مالی در راه ترور و نا آرامی در منطقه و جهان یاری می رساند.