اتحادیه اروپا:از اعدام دو جوان ایرانی شوکه هستیم.جمهوری اسلامی باید فورا احکام اعدام را متوقف کند

در تازه ترین واکنش به اعدام دو جوان ایرانی به دست رژیم اسلامی که بامداد امروز(شنبه)انجام گرفت اتحادیه اروپا اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را نشانه دیگری از سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در ایران دانست و اعلام کرد که از اعدام آنان به شدت شوکه شده است.

اتحادیه اروپا از مقامات جمهوری اسلامی خواست که بدون تاخیر احکام اعدام صادر شده برای معترضان را لغو کنند

در همین باره هارولد تروخ، نماینده پارلمان اتریش و کفیل سیاسی محمد حسینی، در واکنش به اعدام او خواستار «قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا»،«فراخواندن سفرای اتحادیه اروپا از تهران»، «بستن حساب‌های اعضای جمهوری اسلامی» و «تعطیلی مراکز اسلامی به عنوان بازوان سپاه» شد.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود بر مواضع سابق خود در مخالفت اصولی و قاطع با مجازات اعدام در هر زمان و شرایطی تاکید کرد.

هلگه لیمبورگ، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی محمد مهدی کرمی، در توییتی در واکنش به اعدام او نوشت: نمی‌توانم غم عمیق و خشم خود را توصیف کنم. نام او فراموش نخواهد شد و مبارزه برای آزادی و دموکراسی ادامه خواهد داشت

علیرضا آخوندی، نماینده پارلمان سوئد، در واکنش به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، در توییتی نوشت: دو قربانی جدید رژیم وحشی اسلامی، اما اجازه دهید واضح بگوییم، رژیم نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

کلمانتین اوتان، نماینده پارلمان فرانسه و کفیل سیاسی محمدمهدی کرمی، با اشاره به خشم و اندوه ناشی از اعدام او نوشت که «امانوئل مکرون، سکوت تو در برابر رژیم غیرقابل قبول است»