ارتش اسرائیل به شلیک موشک از لبنان، واکنش نظامی نشان داد

صبح امروز سه‌شنبه، دو موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد که باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق مرزی شد.

یک موشک توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین رهگیری شد و موشک دیگر به یک میدان باز برخورد کرد. در اثر این حمله، هیچ آسیب جانی وارد نشده است و ارتش اسرائیل گفت که هیچ دستورالعمل خاصی برای ساکنان وجود ندارد.

ارتش اسرائیل گفت که با شلیک گلوله‌های تانک به سمت دره «وادی حامول» که موشک ها از آنجا پرتاب شده اند، پاسخ داده است.

در ماه مه، طی عملیات نگهبان دیوارها، ده موشک از همان منطقه در لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد که باعث آسیب دیدگی چندین نفر در هنگام دویدن به سوی پناهگاه شد.

هنوز مشخص نیست که چه گروهی این موشک‌ها را صبح امروز شلیک کرده است، اما ارتش اسرائیل معتقد است که کار شبه نظامیان فلسطینی ساکن لبنان است که در ماه مه نیز راکت پراکنی کردند و بعید است که حزب‌الله پشت شلیک موشک‌ها باشد.

وزیر دفاع بنی گانتز درباره این حادثه توئیت کرد و گفت: “کسی که مسئول این موشک‌ پرانی است، دولت لبنان است که اقدامات تروریستی را از داخل خاک خود مجاز می‌شمارد. دولت اسرائیل در برابر هرگونه تهدید علیه حاکمیت و شهروندانش، مطابق با منافع خود، در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد. ”

شلیک موشک در صبح امروز، اندکی پس از آن صورت گرفت که گفته شد اسرائیل به اهدافی در نزدیکی الصفیره در استان حلب سوریه حمله کرده است. براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، این حملات یک انبار تسلیحات متعلق به شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران را در داخل پایگاه‌های ارتش سوریه هدف قرار داد.