ارزیابی آقای منشه امیر: بخش اعظم گفتگوهای نخست وزیر اسرائیل و ولیعهد امارات درباره اتم ایران بود

آقای منشه امیر در یک مصاحبه تلویزیونی ارزیابی کرد که علت اصلی دیدار نخست وزیر اسرائیل از امارات عربی متحده، هماهنگ سازی اقدامات احتمالی آینده علیه برنامه های اتمی ایران می باشد و این سفر بخشی از کارزار دیپلماتیک اسرائیل برای معتقد ساختن کشورهای منطقه و جهان است که ادامه مذاکرات دیپلماتیک با حکومت ایران راه به جایی نخواهد برد و رژیم می کوشید به وقت کشی ادامه دهد تا بتواند برنامه های اتمی خود را، بدون نظارت بین المللی موثر دنبال کند و به آستانه تولید بمب هسته ای نزدیک تر شود.

آقای امیر که در برنامه خبری بی بی سی سخن می گفت، یادآوری کرد که یکی از آرزوهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل آن بود که به طور رسمی از امارات دیدن کند. نتانیاهو از سازندگان اصلی پیمان صلح ابراهیم با امیرنشین ها بود و می خواست از نعمت این دستاورد برخوردار گردد.

آقای امیر به بی بی سی گفت که نفتالی بنت در ابوظبی، مدت دو ساعت و چهل دقیقه به طور خصوصی و بدون حضور مشاوران و وزیران سخن گفت و ارزیابی آن است که بخش اعظم این رایزنی به مسائل اتمی رژیم ایران، برنامه های موشکی و همچنین فتنه گری های رژیم ار منطقه اختصاص داشت.

او گفت که اسرائیل در کارزار دیپلماتیک خود کوشیده است کشورهای اروپایی و ایالات متحده و حتی روسیه و چین را متقاعد سازد که وقت را نباید از دست داد زیرا رژیم ایران شتابزده به سوی اتم پیش می رود.

او گفت که اهمیت این سفر نه تنها به علت آن است که نخستین دیدار رسمی نخست وزیر اسرائیل از یک کشور امضا کننده پیمان ابراهیم است، بلکه اهمیت دیگر آن است که هواپیمای حامل نخست وزیر اسرائیل، در رفت و بازگشت، از حریم هوایی عربستان سعودی گذشت.

آقای امیر یادآوری کرد که سفیر عربستان در سازمان ملل گفته است که مذاکرات جاری بین رژیم ایران و دولت ریاض بکلی جدی نیست و نمی خواند موجب خشنودی عربستان شود. دولت ریاض پیشتر، از ادامه برنامه های اتمی ایران و در انتقاد از مذاکرات بی حاصل وین به شدت انتقاد کرده بود.

نسخه کامل این مصاحبه در اختیار کاربران قرار دارد.