اسرائیل: حضور نماینده اتحادیه اروپا در تحلیف رئیسی، شرم‌آور و تجلیل از یک قاتل و جلاد است

وزارت امور خارجه اسرائیل با انتشار پیامی ویژه، از تصمیم اتحادیه اروپا برای فرستادن نماینده‌ای به تهران، به هدف حضور در مراسم ادای سوگند آخوند ابراهیم رئیسی در مقام رئیس جمهوری جدید رژیم ایران، به شدت انتقاد کرد و آن را تجلیل از جلادی دانست که دست او به خون هزاران نفر از مردم ایران آغشته است.

این بیانیه شدیدترین واکنش دولت جدید اسرائیل نسبت به انتصاب ابراهیم رئیسی به مقام ریاست جمهوری حکومت ایران محسوب می شود و همچنین انتقاد گزنده‌ای نسبت به اتحادیه اروپا به شمار می‌آید که همچنان می‌کوشد با رژیم ایران کنار آید و به همکاری با آن ادامه دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل، آخوند رئیسی، “قصاب تهران” نامیده شده و گفته شده است که هیچ منطقی، تصمیم اتحادیه اروپا را برای فرستادن نماینده به آئین تحلیف او توجیه نمی‌کند.

در بیانیه اسرائیل، یادآوری شده که اتحادیه اروپا در حالی تصمیم به فرستادن نماینده می‌گیرد، که چند روز پیش، رژیم ایران یک کشتی بازرگانی را هدف حمله پهپادی قرار داد و دو تن از شهروندان کشورهای اروپایی را به قتل رساند.

وزارت خارجه اسرائیل در این بیانیه نوشت که “فرستادن نماینده اروپایی به تهران، نشانه حمایت از تعرض رژیم ایران علیه کشتی بازرگانی و همچنین تجلیل از فردی مانند رئیسی است که مسئولیت اعدام هزاران تن در ایران را به عهده دارد.

در این بیانیه شدیداللحن اسرائیل، همچنین آمده است که چاپلوسی کشورهای اروپایی نسبت به رژیم تجاوزگر ایران، نتیجه‌ای معکوس خواهد داد و موجب افزایش گستاخی‌های آن حکومت تجاوزگر خواهد شد. به نوشته این بیانیه، چنین رفتاری از جانب اتحادیه اروپا، رژیم ایران را در ادامه تجاوز و تعرض تشویق خواهد کرد.

همچنین، رهبران اسرائیل در آستانه آغاز دوران ریاست جمهوری آخوند ابراهیم رئیسی، دوباره صدای اعتراض خود را بلند کردند و حکومت ایران را در دوران ریاست رئیسی، خطرناک تر از پیش، ارزیابی کردند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفت: «آخوند رئیسی یک جلاد بی‌رحم است که از سیاست‌های خامنه‌ای جانبداری می‌کند و در دوران ریاست جمهوری او، خطرات از جانب رژیم ایران علیه اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه افزایش خواهد یافت.»

گانتز افزود: «ممکن است در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، خطرات موجودیتی از جانب رژیم ایران علیه اسرائیل و کشورهای منطقه افزایش یابد.»

وزیر دفاع گفت که “اسرائیل برای برطرف ساختن هرگونه خطر امنیتی، قاطعانه اقدام خواهد کرد و در این زمینه تردیدی به خود راه نخواهد داد.»

بنی گانتز که در پارلمان اسرائیل سخن می‌گفت، ارزیابی کرد که هرچه زمان می گذرد، رژیم ایران به یک خطر بزرگتر امنیتی مبدل می‌گردد که حمله به کشتی بازرگانی یکی از نمونه‌های آن است.

وزیر دفاع گفت که به دنبال حمله پهپادی به یک کشتی بازرگانی، “هنگام آن است که جامعه جهانی برای رویارویی با خطرات نظامی و امنیتی رژیم ایران، دست اتحاد بدهد.”

او افرود که “رژیم ایران با رشته عملیات‌های فتنه گرایانه خود، ثبات و امنیت در کشورهای خاورمیانه را به سختی به خطر انداخته است.”

وزیر دفاع اسرائیل دادمه داد: «خطرات ناشی از فعالیت‌های مخرب رژیم ایران، امری نیست که تنها به اسرائیل مربوط شود، بلکه سراسر کشورهای منطقه را در بر می‌گیرد.»

او گفت: «هر کشوری که شاهد این تعرضات رژیم ایران است، وظیفه دارد برای پایان بخشیدن به آن و رفع خطر به اقدام بپردازد.»

بنی گانتز بی آن که به احتمال بازگشت ایالات متحده به برجام اشاره کند، گفت: «هرگونه توافق آینده با رژیم ایران، باید توقف تحرکات مخرب رژیم و رفع خطرات موشکی و هسته‌ای آن را نیز شامل شود.»

او افزود: «باید از ادامه رفتارهای رژیم ایران که تروریسم را تقویت می‌کند و به اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند، جلوگیری شود.»