اسرائیل یاد سربازان جانباخته خود را با انجام آئین های ویژه در سراسر کشور، گرامی می دارد

یادروز جانباختگان نظامی اسرائیل، از امشب (سه شنبه) آغاز می شود و در طول ساعات فردا ادامه خواهد یافت. ولی ساعت هشت فردا شب، جشن های استقلال اسرائیل آغاز می شود و در سراسر کشور مراکز رقص و پایکوبی برپا می گردد.

آئین اصلی یادروز جان باختگان، ساعت هشت امشب، در برابر کتل همعراوی (دیوار ندبه) در اورشلیم برگزار می شود که تنها بازماندۀ بیت المقدس یهود است که دو هزار سال پیش توسط ارتش اشغالگر رم ویران شد.

در این آئین، پرزیدنت روبی ریولین رئیس جمهوری، در کنار رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال آویو کوخاوی، و همچنین امیران ارتش و سربازان برجسته حضور می یابند و رهبر روحانی ارتش نیایش آمرزش جانباختگان را برگزار می کند و یاد این عزیران گرامی داشته می شود.

آین آیین بلافاصله پس از نواخته شدن آژیر احترام در ساعت هشت شب آغاز می گردد. با به صدا درآمدن این آژیر در سراسر کشور، همگان به مدت یک دقیقه از حرکت باز می ایستند و یاد جانباختگان را زنده می کنند.

یک ساعت پیش از ظهر فردا (چهارشنبه) آژیر احترام دوباره به صد در می آید و همگان به مدت دو دقیقه به پا می خیزند و بی حرکت می ایستند تا نسبت به مدافعان راه وطن اَدای احترام کرده باشند.

به موجب آماری که در این هفته انتشار یافت، از صد و شصت سال پیش، یعنی از سال ۱۸۶۰ میلادی که بازگشت یهودیان به سرزمین اسرائیل آغاز شد، تا چند روز پیش، شمار کل سربازانی که در راه دفاع از میهن جان باخته اند، ۲۳ هزار و ۷۴۱ نفر بوده است. همچنین در یک سال اخیر، ۵۶ تن بر شمار سربازان جان باخته افزوده شده است

بلافاصله پس از آن، ده ها هزار نفر از افراد خانواده های جان باختگان و همچنین دوستان و آشنایان آن ها نیز که در آرامگاه های نظامی گرد آمده اند، تاج های گل را بر مزار جان باختگان نثار می کنند و یاد آنان را گرامی می دارند. همچنین در همه باشگاه های سربازان و مراکز جاودان سازی نام جانباختگان، آئین های ویژه برگزار می شود.

در ساعت هشت فردا شب، پایان روز یادبود اعلام می گردد و بلافاصله پس از آن جشن های سالگرد استقلال اسرائیل آغاز می شود.

3 دیدگاه‌

  1. امریکا پوشالی است.ناو های انها را با موج و صخره نابود میکند .خداوند از همه بزرگ تر و دانا تراست.او مالک خورشید و ماه دریا و خشکی است.مقاومت تاب ندارد برای ازاد سازی .

  2. باید کاری کرد که آمار کشته شدگان سربازان و نظامیان مدافع قوم یهود را کاهش داد. روحشان شاد و در آرامش ابدی قرار بگیرند. جشن های سالگرد استقلال دولت اسرائیل مبارک باشد.

Comments are closed.