افراد دروغپرداز در شبکه های اجتماعی ادعا می کنند که اسرائیل سه ماه دیگر به ایران حمله می کند

چه کسانی با انتشار گزارش های جعلی و با هدف کشاندن توجه مردم به حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی، باعث گمراهی مردم ایران و به وجود آوردن امیدهای واهی می شوند که به پیکار ملت ایران در راه رسیدن به ازادی و حقوق مدنی می گردد.
یک فرد اسرائیلی زاده لبنان، که خود را خبرنگار و حتی نزدیک به محافل اطلاعاتی اسرائیل و از جمله موساد معرفی می کند، در یک پیام در شبکه های اجتماعی، ادعا کرد که از محافل بسیار موثق اطلاع یافته که ارتش اسرائیل سه ماه دیگر به ایران حمله می کند و در تلاش برای انهدام تاسیسات اتمی ایران، همه پایگاه ها و قرارگاه های وابسته به سپاه پاسداران را نابود خواهد کرد.
گزارشگران رادیو پیام اسرائیل می گویند که این خبر جعلی، با استقبال شماری از جوانان در داخل ایران روبرو گردیده که با انتشار کامنت های متعدد نوشته اند که در انتظار حمله ارتش اسرائیل و رهایی ایران هستند.
مسلم است که هیچ ارتشی تصمیم خود برای حمله به هدف هایی را در یک کشور دیگر از سه ماه پیش از آن اعلام نمی کند و در اسرائیل نیز هیچ نشانی از چنین آماده سازی ارتش وجود ندارد.
البته اسرائیل همیشه هشدار داده که اگر رژیم ایران به آستانه ساخت بمب اتمی برسد و کشورهای جهان برای خنثی کردن این برنامه به اقدام قاطع دست نزنند، اسرائیل برای حفظ امنیت خود وارد عمل خواهد شد.
ولی در حال حاضر رژیم ایران از این مرحله دور است و هیچ دلیلی برای انجام حمله وجود ندارد.
شوربختانه، همیشه افراد ماجراجویی که به دنبال “لایک” می گردند، همیشه با انتشار ادعاهای خیالپرورانه می کوشند توجه کاربران را به سوی خود جلب کنند. زیان این پدیده، گاهی به وجود آوردن امیدواری هایی است که وقتی برآورده نشود، موجب دلسردی شدید خواهد شد.
حکومت ایران نیز در راستای انتشار خبرهای جعلی برای رسیدن به هدف های خود، سازمان گسترده ای را به نام “ارتش سایبری” برپا کرده که دارای صدها و شاید هزاران حساب کاربری در فیسبوک و توییتر و تلگرام و شبکه های دیگر است.
همچنین رژیم ایران به هدف ایجاد ناامیدی در ملت ایران و القای این تصور که هیچ اوپوزیسیون کارسازی در برون مرز وجود ندارد و مردم نباید به آن ها دل خوش کنند، به انتشار مطالب دروغین و افترا آمیز علیه شخصیت های فعال و موثر اوپوزیسیون و فعالان شبکه های رادیویی و تلویزیونی دست می زند و آنان را به جان یکدیگر می اندازد که هم فعالیتشان را فلج کند و هم نسبت به آنان، در مردم ایران ایجاد عدم اعتماد کند.
شیوه سوم فعالیت های اینترنتی مغرضانه، انتشار مطالب یهودستیزانه و افترا آمیز در مورد اسرائیل است، تا بتوانند ملت ایران را نسبت به اسرائیل بدبین سازند که به این کشور امیدوار نباشند.