العربیه : منابع اروپایی، می گویند  توافق وین پیش از تحویل قدرت در ایران اعلام خواهد شد

شبکه خبری العربیه به نقل از منابع اروپایی شرکت‌کننده در مذاکرات وین گفت  که این دور مذاکرات به‌دلیل انتخابات ایران متوقف نمی‌شود و توافق‌نامه پیش از پایان کار دولت روحانی و تحویل قدرت اعلام خواهد شد.

العربیه نوشته است  که این دور از مذاکرات طی چند روز به پایان می‌رسد و هیئت‌ها به کشورهای خود باز می‌گردند.

این منابع همچنین گفتند که هیچ فشاری برای دستیابی به توافق پیش از ۲۴ ژوئن، تاریخ پایان توافق فنی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران وجود ندارد، زیرا طرف ایرانی تمایل خود را برای تمدید توافق ابراز کرده‌ است.

در ادامه این گزارش آمده است :  دعوت رسمی جدیدی به رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، جهت استفاده از پیشنهادات وی در مورد تعهدات ایران ارسال خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرده است که هیچ مشارکت مستقیمی در مذاکرات ندارد، اما از آنها خواسته شده تا بررسی و بازرسی‌های خود را در ایران ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نیز روز گذشته اعلام کرد که هنوز اختلافات زیادی در این مذاکرات وجود دارد که به اتخاذ تصمیمات شجاعانه نیاز دارد.

او تاکید کرد که ناکام ماندن مذاکرات نفعی برای کسی ندارد و «زمان به سود هیچکس نیست.»

پیشتر منابع اروپایی شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای وین در مورد ایران، به شبکه خبری العربیه، گفته بودند که تقاضای تهران برای ضمانت دادن به تهران جهت جلوگیری از خروج مجدد ایالات متحده از توافق‌نامه یکی از نکات پیچیده‌ای است، که هنوز مورد مناقشه است.

از سوی دیگر، رافائل گروسی، در گفت‌وگو با نشریه ایتالیایی “رپوبلیکا” و در پاسخ به پرسشی درباره این‌که گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای با ایران در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «همه می‌دانند که در این مرحله، باید منتظر دولت جدید ایران بود.»

بسیاری از دیپلمات‌های شرکت‌کننده در مذاکرات، از جمله ایران بر مثبت بودن فضای مذاکرات تأکید کردند، اما در عین حال اعلام کرده‌اند که تعدادی از پرونده‌ها در این گفت‌وگوها هنوز حل نشده‌اند.