اهود باراک به دولت آینده بایدن هشدار داد که سازش با رژیم ایران، موجب حمله اسرائیل می شود

اهود باراک شخصیت سیاسی برجسته اسرائیلی که در گذشته فرمانده ارتش، وزیر دفاع و نخست وزیر بوده، به دولت آینده جو بایدن رئیس جمهوری برگزیده ایالات متحده هشدار داد که مبادا اشتباهات دولت پرزیدنت اوباما را در آشتی با رزیم ایران تکرار کند و موجب گستاخی بیشتر این رژیم، و همچنین ادامه برنامه های اتمی آن شود.

اهود باراک که ده سال پیش هنگامی که وزیر دفاع دولت نتانیاهو بود، یک حمله گسترده نظامی به تاسیسات اتمی ایران را تدارک دیده بود، در ادامه سخنان امروز خود گفت که اگر بایدن با رژیم ایران کنار آید و اسرائیل در میدان کارزار تنها بماند، ناچار خواهد شد برای دفاع از موجودیت خویش دست تنها، به اقدامات لازم دست بزند.

اهود باراک عملیات سپیده دم امروز در خاک سوریه  را که به اسرائیل نسبت داده شده،  مورد تحسین قرار داد و به خبرنگاران گفت: «نباید اجازه داد که سوریه به پایگاه دوم حزب الله لبنان و نیروهای حکومت ایران در خاک سوریه علیه اسرائیل مبدل شود.

ژنرال نیروهای ذخیره باراک گفت: یکی از هدف های رژیم ایران در استقرار در سوریه آن است که بتواند اسرائیل را از حمله نظامی به تاسیسات اتمی آن کشور باز دارد.

خمینی گفته بود که برای انهدام اسرائیل، ضروری است که نیروهای مسلح ایران خود را به مرزهای اسرائیل در خاک سوریه برسانند.

اهود باراک گفت: علیرغم حملات نظامی مداوم اسرائیل، برای جلوگیری از ریشه دواندن سپاه قدس در سوریه، رژیم ایران همچنان به تلاش خود ادامه می دهد.

اهود باراک گفت که اسرائیل باید همه تلاش های دیپلمات خود را بسیج کند تا دولت آینده بایدن را به این باور برساند که سازشکاری با رژیم ایران در مورد برنامه های اتمی و موشکی، نه تنها اسرائیل را به خطر می اندازد، بلکه اوضاع در منطقه را دوباره بحرانی می سازد و موجب هراس امیرنشین های عرب می شود.ژنرال