ایالات متحده  استراتژی دفاع موشکی خود را بازبینی می‌کند

به گزارش پایگاه رسمی وزارت دفاع ایالات متحده، لئونور تومرو، معاون وزیر دفاع در امور دفاع هسته‌ای و موشکی، در جلسه «کمیته نیروهای مسلح سنا» از قصد این وزارت خانه برای بازبینی سیاست‌های دفاع موشکی، راهبردها و توانایی‌های ایالات متحده خبر داد. این بازبینی، در راستای پیشرفت فزاینده فناوری موشکی کشورهای تهدید کننده امنیت آمریکا مانند ایران، کره شمالی، روسیه، و چین، انجام خواهد شد.

در این گزارش آمده است که این بازبینی تمام بخش‌های وزارتخانه، از جمله سازمان دفاع موشکی، فرماندهی شمالی ایالات متحده، و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

تومور در ادامه گفت: «ما تهدیدهای امنیتی را تحت شرایط متغیر مورد بررسی قرار خواهیم داد. تلاش می‌کنیم ببینیم چگونه می‌توانیم یک سیستم دفاع موشکی موثر و مقرون به صرفه برای دفاع از میهن و مناطق مختلف طراحی کنیم.»

ارزیابی اخیر وزارت دفاع آمریکا تاکید خاصی بر موشک‌های بالستیک یا قاره ‌پیما خواهد داشت. به گفته تومرو، در بخش دفاع موشکی، بازبینی بر این امر تأکید خواهد داشت که ایالات متحده باید یک سیستم دفاعی مقرون به صرفه در برابر موشک‌های قاره‌پیمای رژیم‌های سرکش داشته باشد. این سیستم دفاعی باید بتواند جلوی حملات محدود موشک‌های قاره‌پیمای دشمنان را بگیرد، و همچنین نقش این موشک‌ها را به‌عنوان وسیله تهدید محدود کند.

او در ادامه تاکید کرد: «افزایش توانایی دفاع موشکی آمریکا، پتانسیل قهری رژیم‌های سرکش که به دنبال محدود کردن توانایی ما برای ارائه تضمین‌های امنیتی معتبر به متحدان و شرکای‌مان در سراسر جهان در جریان یک بحران یا درگیری هستند را کاهش خواهد داد.»