این قضیه فلسطینی‌ها چیست؟

در ژوئیه ۲۰۱۷ یک تروریست ۱۹ ساله فلسطینی با تجاوز به حریم منزل یک خانواده اسرائیلی، پدر خانواده و دو فرزندش را بیرحمانه با چاقو به قتل رساند و همسر او را نیز به شدت مجروح کرد.

من هرگز دعوت هیچ رسانه ای را برای انجام مصاحبه و پاسخگویی به پرسش های روز رد نمی کنم و هنگامی هم که فلان تلویزیون دعوت به مصاحبه می کند، اگر وقت مناسب داشته باشم، با کمال میل آن را می پذیرم.
دیروز هم چنین فرصتی بود که با یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان درباره سخنان خامنه ای و پیشنهاد نتانیاهو گفتگوئی داشته باشم.
طرف مقابل من در این مصاحبه، یکی از روزنامه نگاران ورزیده وابسته به جناح موسوم به اصلاح طلب بود.
ایشان هم از پیشنهاد نخست وزیر اسرائیل خطاب به ملت ایران برای همیاری در کار پالایش آب و استفاده دوباره از آن استقبال کرد. ولی بلافاصله به صحرای کربلا گریز زد و گفت که نتانیاهو پیشنهاد برای یاری رسانی به حل مشکل کم آبی در ایران را به خاطر لوث کردن مساله فلسطینی ها مطرح ساخته است، و بعد آمد و کلی از سیاست “دولت دست راستی اسرائیل” نسبت به فلسطینی ها انتقاد کرد و آن را محکوم دانست.
از خودم پرسیدم که این مساله فلسطینی ها چیست که این همه برای آن سینه می درند؟
دو قوم و دو ملت بر سر یک تکه زمین دعوا دارند، این می گوید مال من است، آن می گوید مال من است و بهترین راه حل آن است که خودشان با هم کنار آیند و گذشت متقابل کنند و به توافق برسند.
چه کنیم که فلسطینیان و رهبران آن ها هنوز به این بلوغ فکری نرسیده اند که نگویند خواهان نابودی اسرائیل و تسلط کامل بر این سرزمین هستند. آشتی تنها هنگامی امکان پذیر است که هم اسرائیل گذشت کند و هم فلسطینی از زیاده خواهی دست بردارد.
حکومت مردم فریب متظاهر به اسلام، که در ایران به روی کار آمده، از روز اول مساله فلسطینی ها را علم کرد تا آن را اهرمی برای پیشبرد هدف های ناپاک خود در منطقه قرار دهد.
ولی یک ایرانی وطن پرست چرا باید فریب این نیرنگ را بخورد و علیه اسرائیل همان افتراهایی را بازگو کند که از بوق های تبلیغاتی حکومت ایران شنیده می شود؟
اگر شما انسان دوست هستید، بیایید فلسطینی ها را نصیحت کنید که از ترور دست بردارند و راه مسالمت بجویند و اعلام نکنند که قصدشان تسلط کامل بر این سرزمین است و جایی در این منطقه برای یهودیان و اسرائیل وجود ندارد.
همه کشورهای عرب و اکثر ممالک اسلامی از قصیه فلسطینی ها حمایت می کنند، نیازی نیست که ایرانیان این همه برای آن ها دل بسوزانند.
برای کی دل می سوزانند؟ برای آنانی که جنگل های اسرائیل را به آتش می کشند، بمب می گذارند، موشک می فرستند و ترور می کنند و می گویند ما همه اسرائیلیان را می کشیم و خودمان جایگزین آن ها می شویم.
اگر شما می گوئید که از روی انسانیت، از فلسطینی ها دفاع می کنید، و هیچگونه انگیزه یهود ستیزانه ندارید، پس چرا برای مسلمانان چچن که زیر چکمه روسیه له می شوند دلسوزی نمی کنید؟
چرا برای مسلمانان اویغور در چین که از کوچکترین آزادی دینی برخوردار نیستند دلسوزی نمی کنید؟
چرا کوچکترین سخنی درباره مسلمانان جنوب تایلند نمی گوئید؟
در میانمار (همان برمه سابق) بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیا را آواره کردند، خانه های آن ها را به آتش کشیدند و زن و کودک را از دم تیغ گذراندند و این مصیبت همچنان ادامه دارد و شما یک کلمه زبان به اعتراض نگشودید؟
آیا علت آن که این گونه از فلسطینی ها و از ترور آن ها علیه مردم اسرائیل دفاع می کنید، در گرایش های یهودستیزانه ریشه ندارد؟
نخست وزیر یک مملکت می آید و به مردم یک مملکت دیگر می گوید که ما با شما برادریم، دوستیم. بیایید ما تجربیات خودمان را در اختیار شما می گذاریم و آن وقت جنابعالی می آیید و این موضوع را به فلسطینی ها ربط می دهید و ادعا می کنید که نتانیاهو با این پیشنهاد، خواسته است “جنایات” خود را علیه مردم فلسطین پرده پوشی کند؟
شما از کدام “جنایت اسرائیل” سخن می گویید؟ از این که تروریست فلسطینی کودک سه ماهه اسرائیلی را با اتومبیل زیر میگیرد و عامدانه او را می کشد؟
از تروریست فلسطینی که با چاقو به عابران در خیابان حمله می کند؟
از سرکردگان حماس که می گویند با راه پیمایی یک میلیونی، اسرائیل را به اشغال در می آورند؟
اگر سخن از مملکت شما بود، این همه مانند اسرائیل مدارا می کردید؟ همه آن ها را به دم توپ می بستید!
مگر در چچن، روسیه این چنین نکرد؟ چین علیه مسلمانان اویغور این چنین نکرد؟ برمه در مورد مسلمانان روهینگیا این چنین نکرد؟
امیران ارتش اسرائیل می آیند و به دولت فشار می آورند که آقایان، بیایید به مردم محنت زده غزه کمک کنید، به آن ها آذوقه بدهید، کار بدهید و رفاهشان را تامین کنید. درست است که حماس حکومت می کند، ولی اسرائیل وجدان دارد و باید به یاری فلسطینیان غزه بیاید.
آیا ارتشی را در دنیا سراغ دارید که این گونه انسان باشد و دل بسوزاند و به سیاستمداران درس انصاف و مدارا بدهد؟
حالا، وقتی نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد همکاری در مورد آب می کند، فورا رگ فلسطینی شما تحریک می شود و یاد صحرای کربلا می افتید؟

نوشته منشه امیر

19 دیدگاه‌

  1. تنها راه صلح خاور میانه نابودی جمهوری اسلامی است و کلید آن آگاهی مردم ایران است.
    امروز شاهد نزدیکی دولت اسرائیل به مردم ایران هستیم که یکی از فاکتورهای آگاهی بخشی به مردم ایران است
    ما شاهد اتحاد ملت کورد و اسرائیل بودیم
    به امید اتحاد بین دو ملت ایران و اسرائیل

  2. من یک ایرانی ام بدون تعصبات مذهبی، به نظر من ما نه با اسرائیل مرز مشترک داریم و نه تضاد منافع، بر عکس مردم ما با مردم اسرائیل منافع مشترک و دشمن مشترک داریم، در ظاهر سران عرب با دولت اسرائیل مشکل ندارند، ولی حقیقت امر اینه که اعراب ذاتا از مردم اسرائیل و ایرانی ها و حتی از ترک ها تنفر دارند، متاسفانه ویروس خشونت در دل دین اسلام نهفته شده، و امیدوارم روزی تمامی مردم منطقه دارای حکومت سکولار و مردم سالار باشند و دوستانه با هم زندگی کنند، و من بعنوان یک ایرانی مطمئن هستم که مردم ایران کوچکترین مشکلی با مردم و دولت اسرائیل ندارند و زمان این حرف من و ثابت میکنه

  3. حقیقتا از بی مغز هایی نظیر آخوند های حکومتی جاعش جز این بر نمی آید که از بی مغزهای جنایتکاری نظیر حماس حمایت کنند.در اصل این دو گرو(آخوندهای حکومتی ایران و حماس) برادران یکدیگر اند و فرزندان نامشروع ولادیمیر پوتین دیوانه
    به امید نابودی همگیشون

  4. حالا اینها زمانیکه مسئله انسانیت رو مطرح می کنند بحث فرا دینی می شود و اوضاع اینها خیلی خرابتر می شود و دستشان رو می شود، اینها در قبال نسل کشی میلیون ها ارمنی در ترکیه طوری که جمعیت آنها از یک و نیم میلیون نفر، امروزه به زیر چهل هزار نفر رسیده، یا نسل کشی سیصد هزار نفر در دارفور سودان به دست شبه نظامیان وابسته به حکومت و همچنین نسل کشی های روآندا در قلب آفریقا، شما کوچکترین اعتراضی، تظاهراتی، فریادی، صحبتی یا حتی یک کامنت از اینها نمی بینی، و آنوقت همین ها صحبت از انسانیت می کنند؟!

  5. من مدتی که به این نتیجه رسیدم: با توجه به پیشرفته بودن و ثروتمند بودن اسرائیل، چه لزومی داره که با خشونت و به قول معروف کشتار، رفاه و خوشی و پول خودشو و مردمشو تهدید کنه! خ خ دور از عقله. پس داستان چیه؟ اینه که تروریست و آدم بده و مقصر هر درگیری و بالطبع اون مرگ، غیر اسرائیلی هستن! حالا هر عنوانی که داره. و متأسفانه این اسرائیلی ها تو حماقت های بقیه گرفتار شدن و همیشه سعی میکنن به بهترین شکل این گرفتاری ها رو خاتمه بدن. اما چه میشه کرد که وسعت نادانی اینقدر وسیعه که خودش تبدیل به قدرت میشه!

  6. با درود
    ما مردم ایران هیچ مشکلی با کشور شما نداریم
    اتفاقا با عرب و اسلام بسیار مشکل داریم
    به امید روزی که این حکومت دیوانه آخوندی سرنگون بشه و تعطیلات آخر هفته بیایم کشورتون شما هم همچنین

  7. اسرائیل بر اساس قطعنامه ۱۸۱ باید در ۵۵ درصد خاک فلسطین تشکیل می شد…ولی تروریستهای اسرائیلی با زور اسلحه در ۸۰ درصد خاک فلسطین تشکیل اسرائیل دادند و و اون ۲۰ درصد را هم تحت کنترل نسبی دارند و از سرزمینهای اشغالی عقب نرفته اند…ولی بالاخره تکنولوژی رشد میکنه و مسلمانان هم به بمبهای هسته ای و هیدروژنی دست می یابند و کلک این رژیم را می کنند حتی اگر ۱۰۰ سال طول بکشه….

  8. مرسی، لب مطلب را ادا کردید. این یهودستیزی را در یهودستیزان خجول (سازمان ها و احزاب چپ سنتی) هم می توان دید که مدام سنگ مردم فلسطین را به سینه می زنند.

  9. سیاستمداران اسرائیلی باید بیش از پیش خود را به مردم ایران نزدیک کنند. چهل سال است که این هیولای اسلامی بر ضد اسرائیل تبلیغ می کند و مردم ایران باید چهره واقعی اسرائیل را ببینند و فریب تبلیغ و پروپاگاندای رژیم کفتار اسلامی را نخورند.

  10. این جماعت حاکم در ایران مانند یک افعی دو سر است.یک سر ان اصلاح طلب و دیگری اصول گرا که هردو به یک تنه وصل هستند.قضیه دشمنی با دولت و ملت اسراییلهم برای من همانند ان لطیفه ای که میگویند به شخصی گفتند چرا به جنگ نمیروی گفت در سپاه دشمن هیچ کس را نمی شناسم که با من خصومتی داشته باشد و هیچ کدام از انان نیز مرا نمی شناسند که با من دشمنی داشته باشند

  11. فعلا” از خانواده ۵ نفره ی ما، ۴ نفر مسلمان هستن و ۱ نفر یهودی اسراییلی، (که خودمم) و افتخار میکنم که علنا” پوزه ی ضداطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و هر چی آخوند فاسده رو به خاک مالیدم.

      • صد البته با عرض معذرت، اما ؛
        دلیل سوزش اطلاعاتی های کامنت گذار امثال تو رو درک میکنم، من هم جای تو بودم سعی میکردم با نسبت دادن چنین اصطلاحاتی وانمود کنم که مزدور سپاه یا وزارت نیستم، اما خب، فعلا” جای تو نیستم و بر علیه تو و رژیم آخوندی تو هستم.
        سپاس خد.ای را.

  12. آقای منشه امیراحتمالا شما اطلاعات دقیق تری دارید که عامل اصلی جنگهای خونین قومی قبیله ای و حتی ملی در خاورمیانه و شاید در بیشتر دنیا تنها بدلیل آن اختلافات بومی نیست و عمدتا نتیجه عملکرد و خواست محافل قدرت و ثروتی است در سراسر دنیا پراکنده اند و از این درگیریها بهره میبرند.
    و تنها راه پایان دادن باین درگیریها افشای این محافل است.

  13. والا ماهم خواهان روابط دوستانه هستیم،و از رفتنه اینا حمایت میکنیم،ولی تحرین های چن جانبه اهرم درستیس،منتحا مردم ایران زیر فشار له میشن،چون این رژیم دیکتاتور است و مردم براش مهم نیستفقط میخاد بزور بمونه

  14. هر محصول بر آمده از جمهوری اجامر اشغالگر ایران لاجرم همان دی ان ای دروغ و جعل و تحریف را در خود دارد و بطریق اولی این موضوع شامل اصلاحاتچی هایی است که خود را اپوزیسیون همان حکومتی میدانند که بواقع در جهت تحکیم پایه های نظری – عملی آن هستند. مثل همین مقوله اسراییل ستیزی به هر قیمت !

  15. اسرائیلو رو باید به رسمیت شناخت، اسرائیل کشور یهودیاس، اسرائیل میهن یهودیاس، اسرائیل وطن یهودیاس ، یهودیا حق دارن تو سرزمین پدریشون کشور داشته باشن ، ولی فقطو فقط تو محدوده مرزای سازمان ملل، بقیش اشغال کشور فلسطینه، همون جوری که یهودیا حق داشتن کشور رو دارن، فلسطینیا هم حق داشتن کشور رو دارن، فلسطین هم باید بر طبق قوانین سازمان ملل کشور بشه ، فلسطین هم باید بر طبق مرزای تعریف شده سازمان ملل کشور باشه ، ولی اسرائیل قسمت های زیادی از کشور فلسطینو اشغال کرده و فلسطینیا رو از کشور خودشون بیرون کرده، این حرف من یا بقیه نیس، حرفای سازمان ملل هم هس، جناه تند رو تو اسرائیل به رهبری نتانیاهو کلا” فلسطینو قبولش نداره، تو فلسطینم، حماس به کل اسرائیلو به رسمیت نمیشناسه، جنگ راه حل نیس ، جنگ فقط بدبختی و نابودی میاره، بهترین راه حل، صلحه ، بهترین روش صلح هم قانون دو کشوری هس، ینی دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل در کنار هم دیگه در صلحو آرامش زندگی کنن، شهر بیت المقدس هم باید بین دو کشور فلسطین و اسرائیل تقسیم بشه ، شرق بیت المقدس بشه پایتخت کشور فلسطین و غربشم بشه اورشلیم و پایتخت اسرائیل که اینم قانون سازمان ملله ، این منطقی ترین ش برای صلحه که مورد تایید سازمان ملل هم هس

    • خیلی جالبه که برخی ایرانیھا سنگ فلسطین رو به سینه میزنند و با تروریستھا ھمدردی میکنند در حالیکه ھیچی دربارۂ تاریخ فلسطین و اسرائیل نمیدانند۰ من به حضرت محمد احترام میگزارم، اماّ مسلمانان از این دین یک ھیولا ساخته اند۰ البته شاخهِ شیعه را که حتی بیشتر مسلمانان ھم قبول ندارند۰ ایران را باید نجات داد که شیعیان آن را به زور ستاندہ اند۰ خواھش میشود از ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ شعر گفتن دست بکشید، و پیش از گفتن نامِ یهود و اسرائیل دھان را بشویید۰

Comments are closed.