بانوی اسرائیلی زاده شیراز، حکومت ایران را به چالش کشیده و میلیاردها دلار غرامت مطالبه کرده است

شیر زن حقوقدان ایرانی – اسرائیلی که در دادگاه های جهان، رژیم ایرن را به چالش کشیده است

یک بانوی حقوقدان اسرائیلی که در شهر شیراز به دنیا آمده، یک بار دیگر حکومت اسلامی ایران را به چالش می کشد و می کوشد رژیم را وادار به پرداخت غرامات ملی سنگین، به خاطر اجرای عملیات تروریستی علیه اسرائیلیان و یهودیان بکشاند.

سخن از بانوی چهل و هفت ساله ای است که بیش از پانزده سال است علیه حکومت اسلامی ایران، در صحنه قضایی اعلام جنگ داده و بارها این رژیم را در دادگاه های ایالات متحده به چالش کشیده که باید به قربانیان تروریسمی که از جانب رژیم ایران تغذیه شده و یا دستور گرفته، غرامات سنگین بپردازد.

خانم نیتسانا درشان لایتنر Nitsanan Darshan Lightner که از دوران کودکی با خانواده اش به اسرائیل آمده، و از شهر شیراز زادگاه خود خاطرات بسیار دارد، بنیان گذار یک دفتر حقوقی بین المللی می باشد که شورت هدین Shurat Hadin نام دارد و هدف آن مبارزه با فتنه گری های رژیم ایران در صحنه بین المللی و عملیات تروریستی آن علیه شهروندان اسرائیلی، آمریکایی و دیگر کشورهای جهان است. خانم نیتسانا در توجیه رسالت خود می گوید که وقتی رژیم ایران ناچار شود در ازای هر فردی که ترور کرده مبالغ کلان بپردازد، به امکانات مالی آن زیان می رساند و پول کمتری برای تشویق ترور در اختیار خواهد داشت و فشار سنگین تری احساس خواهد کرد.

مفهوم واژه شورت هدین שורת הדין  در زبان عبری، دادپروری و رسیدن به عدالت محض است.

نام خانم نیتسانا این روزها دوباره به سر زبان افتاده و علت آن شکایت تازه ای است که او به نام قربانیان ترور، علیه رژیم ایران در رابطه با پول هایی مطرح می سازد که قرار است در چارچوب سازوکار موسوم به اینستکس از طرف کشورهای اروپایی به حکومت ایران انتقال یابد.

کشورهای اروپایی به تدوین اینستکس پرداخته اند که با دور زدن تحریم ها، بتوانند با رژیم ایران دادوستد کنند و پول هایی را به آن کشور منتقل سازند. خانم نیتسانا می خواهد با اقامه کردن دعوای حقوقی در دادگاه های اروپا، این پول ها را به سود آنانی که مستقیم یا غیرمستقیم از قربانیان تروریسم حکومت ایران هستند، مصادره کند. این گونه شکایت، تا کنون در دادگاه های ایالات متحده جریان داشته و ده ها میلیارد دلار از اموال حکومت ایران در آمریکا مسدود گردیده تا تکلیف پرداخت غرامت به قربانیان ترور به طور نهایی معلوم شود.

شکایت علیه اینستکس به دادگاه فرانسه ارائه شده است، ولی هنوز معلوم نیست که آیا دادگاه آن را وارد خواهد دانست و آیا جلسه ای برای بحث درباره آن مطرح خواهد کرد. اگر این شکایت مورد پیگرد قضایی انجام گیرد، ممکن است بتواند در انتقال ارز از اروپا به حکومت ایران اخلال کند.

اکنون رئیس دفتر حقوقی شورت هدین، به دادگاه جبل الطارق نیز شکایت برده و دعوای مشابهی را مطرح ساخته که به موجب آن، نفتکش توقیف شده، که حامل نفت ایران بوده و احتمالا خود نفتکش هم خریداری شده از رژیم ایران است، مصادره شود تا بتوان به افرادی که قربانی عملیات تروریستی حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین شده اند، غرامت پرداخت.

در استدلال و توضیح علت این شکایت آمده است که آن دو سازمان تروریستی فلسطینی، از جانب رژیم ایران تغذیه می شوند و بنابراین، مسؤولیت نهایی جنایات حماس و جهاد، متوجه رژیم ایران است که باید بابت آن غرامات کلانی بپردازد.

این شکایت در حالی مطرح گردیده که دولت بریتانیا می کوشد به شیوه ای، با رژیم ایران کنار آید و با آزاد کردن نفتکش، از گسترش تنش و کشاکش بین دو کشور جلوگیری کند.

بانو نیتسانا زادۀ شیراز بزرگترین حقوقدان جهان در پیکار با حکومت اسلامی ایران در صحنه قضایی بین المللی می باشد

4 دیدگاه‌

  1. هرگونه اقدام در دادگاههای جهانی باعث آسیب به ملت ایران خواهد شد . بالاخره شما خانم محترم هموطن ما هستید و باید از ایرانیان دفاع کنید.

    چرا ملت ایران بایستی تاوان این حکومتیان را بدهد؟

    شماری اندک که قدرت را در اختیار دارند , جهانی را به زحمت و چالش کشیده اند.

    جنگ اثرات معکوس دارد . اما کمک به مردم ایران برای رسیدن به حقوق خود , بهترین راهکار است.

    همکاریهای اقتصادی و تجاری و فرهنگی بین دو کشور ایران و اسرائیل در آینده , میتواند تمام خسارتهای گذشته را جبران کند.

  2. برای این خانم آرزوی موفقیت دارم ، حماس و حزب اله و جهاد انگشتان دست جنایتکارای است که به بملت ایران هم در خود ایران رحم نمیکند و آرزوی رهبرى جهان و مخصوصا نابودی اسراییل را در سر می پروراند ، امیدش به دستیابی بمب اتمی بطور نهانی است. نباید وقت زیاد به او داد.

  3. با عرض ادب آیا بنده بعنوان یک نفر که تعبیر پین داد بهایی هستم ودر ایران بسیار اذیت شدم و بخاطر کشته نشدن خارج شده از کشور می توانم از حکومت اخوندی شکایت کنم متشکرم

Comments are closed.