بانوی اهل بئرشبع در جنوب اسرائیل، که فرزندان خود را پیش از اصابت موشک از غزه، نجات داد “شیربانو” لقب گرفت

رسانه های خارجی اصابت موشک به ساختمان را بطور گسترده پوشش دادند

رسانه های اسرائیلی امروز درباره بانوی اهل بئرشبع که با هوشمندی توانسته است فرزندان خود را از مرگ احتمالی نجات دهد، گزارش های زیادی منتشر ساختند و او را شیربانو لقب دادند.

ماجرای دلاوری و کیاست مادری که در شرائط بسیار حساس و خطرناک، دقیقا می دانست چه باید بکند که جان فرزندان خود را نجات دهد، مردم اسرائیل را به هیجان در آورده است.

خود این بانو هنوز حاضر نشده با رسانه ها سخن بگوید و یا عکس او و فرزندانش انتشار یابد. ولی خواهر وی و همچنین نزدیکان دیگرش، جزئیات ماجرا را به صورت مشروح برای خبرنگاران تعریف کردند.

آن ها می گویند: ساعت سه و نیم نصف شب، مادر ناگهان با شنیدن صدای آژیر خطر از خواب می پرد.

پیش از ادامه ماجرا باید توضیح داده شود که در شهر بئرشبع و همه شهرها و آبادی های پیرامونی غزه، که ممکن است حملات موشکی رخ دهد، آژیر ویژه نصب شده که به مجرد شلیک موشک از خاک غزه، جهت پرواز آن ردیابی می شود و آژیر خطر در آبادی و یا شهرکی که ممکن است موشک به آن جا اصابت کند، به صدا در می آید و ساکنان، بین سی ثانیه تا یک دقیقه فرصت دارند خود را به محل امن برسانند.

این بار در بئرشبع، مادر بلافاصله پس از بیدار شدن، دریافت که آژیر خطر ممکن است جدی باشد. او در طبقه اول خانه خوابیده بود و این در حالی که سه فرزندش در طبقه دوم بودند. معمولا از هنگام به صدا در آمدن آژیر تا زمان اصابت موشک در بئرشبع، تنها یک دقیقه وقت وجود دارد.

مادر به سرعت  از پله ها بالا رفت و کوشید فرزندان خود را از خواب بیدار کند. ولی یک فرزند خردسال چنان در خواب عمیق بود که بیدار نشد و وقت از دست می رفت. مادر، با کمک دو فرزند دیگرش، فرزند سوم را با رختخوابش از پله ها پایین آورد و بلافاصله وارد اتاق امن شدند و در آهنین آن را بستند.

در همه خانه های نوساز اسرائیل اتاقی تعبیه شده که دیوارهای بتونی ضخیم و در آهنین دارد و حتی اگر مورد اصابت موشک قرار گیرد، معمولا آسیب نمی بیند. این اتاق پناهگاه خانواده، در هنگام بروز حمله موشکی می باشد.

پس از اصابت موشک، خانه تقریبا به طور کلی ویران شد، ولی به اتاق امن آسیبی وارد نیامد. با این همه، در آهنین این اطاق طوری آسیب دیده بود که باز نمی شد و مادر و فرزندانش نمی توانستند بیرون آیند. اما ماموران آتش نشانی پس از چند دقیقه از راه رسیدند و آن ها را از اتاق امن بیرون آوردند.

مقامات دولتی نیز این رفتار آن بانوی دلاور را مورد تحسین قرار دادند و به ویژه ابراز خرسندی کردند که او آژیر خطر را جدی گرفته و بلافاصله وارد عمل شده و توانسته است خود و خانواده اش را نجات دهد.

شهرداری بئرشبع، همان شب آن بانو و فرزندانش را موقتا به هتل منتقل ساخت. ولی آن ها می گویند که با اصابت موشک، همه اثاث خانه را نیز از دست داده اند و حالا باید زندگی خود را از هیچ شروع کنند.

دولت در اینگونه موارد، کمک های مالی لازم را تامین می کند و سازمان های اجتماعی اسرائیل نیز برای یاری رسانی به این خانواده بسیج شده اند.

نمای دیگری از خانه ای که هدف حمله موشکی قرار گرفت

یک دیدگاه

Comments are closed.