بانوی روزنامه نگار ایرانی پناهنده به اسرائیل، به ظن ارتباطات مشکوک با ایران، بازجوئی شد

یک بانوی روزنامه نگار جوان ایرانی که اسرائیل به او پناهندگی سیاسی داده، به ظن آن که با عواملی در داخل ایران در ارتباط بوده، توسط ماموران “شاباک” (سرویس امنیت داخلی اسرائیل) مورد بازجویی دقیق قرار گرفت و سپس آزاد شد. ندا امین که در وبلاگ خود مطالبی علیه حکومت ایران می نوشت، به گفته خود، پس از آن که مورد تهدید ماموران امنیتی ترکیه قرار گرفت و بیم داشت که مبادا به ایران بازگردانیده شود، از جامعه جهانی برای نجات جان خود کمک خواست و وزیر کشور اسرائیل تقاضای کمک او را پذیرفت و به وی بنا به ملاحظات انسان دوستانه،  ویزای ورود به اسرائیل و اجازه اقامت موقت در این کشور داد.

خبرگزاری رویترز نخستین سامانه خبری بود که این گزارش را منتشر ساخت و متن آن در رسانه های گروهی بسیاری در سراسر جهان انتشار یافت.

ولی ندا امین بی آن که حاضر شود از جریان بازپرسی اطلاعاتی در اختیار خبرنگاران بگذارد، تاکید کرد که آزاد است و احساس خطر نمی کند.

به گفته منابع خبری، مقامات “شاباک” گفته اند که ندا امین با افرادی در داخل ایران در ارتباط بوده که افراد خانواده خودش نیستند.

احتمال می رود که ندا امین با دوستان خود در داخل ایران از طریق اسکایپ در ارتباط بوده که این امر سوء ظن سرویس امنیت داخلی اسرائیل را برانگیخته است.

دوستان نزدیک ندا به خبرنگاران گفتند که این وبلاگ نویس در هفته های اخیر کمی آشفته به نظر می رسیده و به آن ها گفته است که ماموران در ایران برای خانواده اش مزاحمت ایجاد کرده اند.

این خبر از جانب خود ندا امین و یا مقامات مسوول اسرائیل مورد واکنش قرار نگرفته است.

اکنون حدود چهار ماه از پناهنده شدن ندا به اسرائیل می گذرد. او مشغول فرا گرفتن زبان عبری در کلاس ویژه است و به صورت نیمه وقت به کارهای مطبوعاتی و شبکه های اجتماعی می پردازد.

ندا امین سه سال پیش از ایران خارج شده و در ترکیه ساکن گردیده و از کمیساریای عالی پناهندگان در آن کشور تقاضای انتقال به یک کشور دیگر را کرده بود.

یک دیدگاه

  1. با درود به ملت اسرائیل لطفا برنامه های ویدیویی زنده با اجرای اقای امیر و خانم رام عزیز را پخش کنید با سپاس فراوان

Comments are closed.