با خیال بافی و موهوم اندیشی، شکست ننگین خود را یک پیروزی درخشان می‌‌نامند؛ تفسیر سیاسی هفته، نوشته منشه امیر

دانلود فایل صوتی تفسیر

غریو شادی به راه انداخته و در کنار اجساد کشته شدگان و خرابی و ویرانی در غزه ادعا می‌کنند که پیروز شده اند و رقص مردگان به راه انداخته اند.

در قاموس سرکردگان ترور و رهبران خیال اندیش گروه‌های مختلف و رژیم های متفاوت واژه شکست هرگز وجود ندارد.

آنچه رخ می دهد از دیدگاه آنان تنها پیروزی است حتی اگر میلیون‌ها نفر را نیز به کشتن بدهند و  بی خانمان کنند و یا زخمی سازند و خمینی هنگامی که جام زهر را سر می کشید ادعا کرد که پیروز شده است و امروز نیز علی خامنه ای با این موهوم اندیشی خود ادعا می‌کند که اسلام پیروز شده است و نه اسلام بلکه گروه‌های تروریستی که خود را مسلمان می‌دانند و نبرد خویش را سیف‌الاسلام نام می‌گذارند.

تو گویی که دوران قرون وسطا و حتی پیش از آن، دوران  ۱۴۰۰ سال پیش بار دیگر فرا رسیده است و از شمشیر اسلام سخن می گویند همان شمشیری که توانسته‌اند کشورهای منطقه را به اشغال در بیاورند و مردمان آنها را سر ببرند و زنان و کودکان را به اسارت ببرند.

این از نظر آنها عین دین است و عین عدالت است و عین پیروزی است.

علی خامنه ای میگوید که اکنون درست است که پیروز شدیم اما اسرائیل را باید در دادگاه به عنوان جنایتکار محاکمه کرد.

اسرائیل به عنوان جنایتکار چرا؟

به خاطر اینکه حماس و گروه‌های تروریستی دیگر بیش از ۳۵۰۰ موشک بسوی اسرائیل شلیک کردند و اسرائیل از خود و از شهروندان خویش دفاع کرد و با وارد آوردن ضربات سهمگین کوشید این تعرض را هرچه زودتر پایان دهد تا ملت اسرائیل از امنیت برخوردار گردند و تا کودک اسرائیلی  کشته نشود و تا مادر اسرائیلی آسیب نبیند و همه شهروندان از امنیت برخوردار گردند و این درحالی است که حماس و جهاد اسلامی و حکومت ایران می گویند که نبرد باید ادامه پیدا کند و ادامه نیز پیدا خواهد کرد و آنها ادعا می کنند که راه قدس نزدیک تر شده و به زودی اسرائیل را به تصرف در خواهند آورد و آن را نابود خواهند کرد.

این یاوه سرایی همیشه در میان رهبران زیاده گو در منطقه خاورمیانه وجود داشته است.

آنها  حاضرند دو چشم خویش را از دست بدهند و حتی چهار چشم و هشت چشم خویش را از دست بدهند به شرطی که بتوانند به یک چشم آنچه که دشمن خود می‌دانند آسیب برسانند.

برای آنها از یک سو مرگ شهروندان عرب و مسلمان اهمیتی ندارد زیرا اگر بمیرند یکراست به بهشت می‌روند،اگر شهید شوند و اگر در راه اسلام ریخته شود و در همان حال ادعا می‌کنند که اسرائیل ویران کرد و اسرائیل کشت و اسرائیل به تهاجم دست زد.

هیچ یک از این‌ها درست نیست و اسرائیل از جان شهروندان خویش دفاع کرده است.

فرض آنها آن است که اگر یک مسلمان یا یک عرب یا یک فلسطینی و در راه آنچه که به ظاهر اسلامی می خوانند  کشته شود یک راست به بهشت می رود.

بنابراین از یک سو آمار ۲۸۴ نفر کشته شدگان برای آنها اهمیتی ندارد و از سوی دیگر داد و فریاد بر می آورند که این مقدار فلسطینی کشته شده و اسرائیل جنایت کرده است.

اسرائیل جنایت کرده به خاطر آنکه گنبد آهنین دارد و توانسته است از جان شهروندان خود در برابر حملات موشکی دفاع کند.

البته اسرائیل جنایت کرده و  چه جنایتی از این بزرگتر که اسرائیل از جان شهروندان خویش حمایت می‌کند.

و سران گروه‌های تروریستی سپاس می گویند حکومت اسلامی ایران را آن هم به صورت علنی که تشکر می‌کنیم که به ما کمک کردید و به ما پول و اسلحه فرستادید و فرماندهان سپاه پاسداران می‌گویند که این چیزی نیست در هر شرایطی ما به این کمک ادامه خواهیم داد و باز هم تسلیحات و پول برای شما می فرستیم و شما را تنها نمیگذاریم.

یعنی از یک سو  عملاً می‌گویند که اسرائیل را نابود خواهند کرد و در همان هنگام علی خامنه ای می گوید که بله اسرائیل در عملیات دفاعی خود و به هدف فرونشاندن آتش دشمن مرتکب جنایات جنگی شده است.

ادعا می کند که اسرائیل در اقدامات خود برای نابودی زیرساخت تروریستی حماس و جهاد اسلامی به جان زن و کودک و مرد و بزرگ و کوچک آسیب رسانده است.

این حکومت اسلامی ایران است که باید در دادگاه بین المللی به عنوان جنایتکار جنگی  محاکمه و مجازات شود.

حکومت ایران است که جان شهروندان و جان انسان ها برایش هیچ گونه اهمیتی ندارد.

ز هر طرف شود کشته  سود اسلام نسخه حکومت ایران است.

و ادعا می کنند که اسرائیل باید دادگاهی شود چرا؟

به خاطر آنکه از خود و از شهروندان خویش دفاع کرده است و آن که باید دادگاهی شود حکومت ایران است که برای در قدرت باقی ماندن به هر جنایتی دست می‌زند.

آبان ماه را فراموش نکردیم…

خاوران را از یاد نبرده ایم…

و جنایات دیگری که هر روز و هر هفته و هر ماه این حکومت مرتکب شده و می شود.

و آنچه در جنگ ۱۱ روزه گذشت یادآور این واقعیت تلخ نیز است که یهود ستیزی در جهان نمرده است و اسرائیلی ستیزی رخت برنبسته است و به عکس بسیار زیاد تر و شدیدتر و گسترده تر شده است.

می‌آیند و اسرائیلی را که هدف موشک‌های حماس قرار گرفته و از خود دفاع کرده متهم می سازند که چرا به غزه حمله برد و چرا زیرساخت های تروریستی حماس و جهاد اسلامی را ویران کرد؟

چه انتظاری داشتند؟

حماس است که قرارگاه‌های نظامی و پادگان‌ها و ستادها و زیرساخت های تروریستی و حملات موشکی خود را در بین جمعیت بنا می کند.

آیا اسرائیل نباید این امکانات تعرضی حماس را نابود کند؟

و اگر انسانی کشته شد حماس است که جنایت کرده و حماس است که پشت سر مردم پنهان شده و آنان را گوشت دم توپ کرده است.

و نه تنها حماس بلکه حکومت اسلامی ایران است که باید در دادگاه محاکمه شود.

چرا؟

که آشکارا  می‌گوید ما از ترور فلسطینی در راه آنچه که نجات اسلام می نامند حمایت کرده و می کنیم و با آنکه مردم ایران گرسنه هستند ما همچنان پول و اسلحه را در اختیار آن گروه‌ها قرار می‌دهیم…

قول داده‌ایم که اسرائیل ۲۵ سال دیگر نابود خواهد شد و چند سال از این تاریخ گذشته است و باید عجله  کنیم.

و این است چهره‌ای که حکومت ایران به دنیا نشان می دهد.

اما همزمان  می بینیم که در برخی کشورهای اروپایی و حتی در واشنگتن و ایالات متحده و لوس آنجلس تظاهراتی علیه اسرائیل برگزار می‌شود که چرا از خود دفاع می‌کند و چرا کودک و زن فلسطینی در این جریان کشته شده‌اند و تو گویی که  اسرائیل باید همه ضربات را تحمل کند و واکنشی نشان ندهد و سر خود را زیر گیوتین خم کند تا شمشیر اسلام یا همان سیف الاسلام فرود آید و این سر را از بدن جدا سازد.

چه انتظاری دارید؟

البته درست است که بسیاری از افرادی که در آلمان و فرانسه و بریتانیا و ایالات متحده در تظاهرات علیه اسرائیل شرکت دارند همه مسلمان یا  فلسطینی و یا متعلق به ‌کشورهای تعصب گرای اسلامی هستند.

چه انتظاری از آنها می‌توان داشت؟

اما چگونه است که برای یهودی حق دفاع از خود را با قائل نیستند و چگونه است که نبرد بین حماس و گروه‌های تروریستی علیه اسرائیل است اما در آلمان و کشورهای دیگر به مراکز یهودی حمله می برند و می کوشند آنها را نابود سازند و فریاد نابودی یهودیان را سر می‌دهند.

خیبر خیبر یا یهود جیش محمد سیعود

و  این وعده کشتار دیگران است و این وعده انسان کشی است و این وعده کشتن اهل ایمان است.

چگونه در کشورهای اروپایی و آمریکا اجازه داده می‌شود که این چنین شعار دهند؟

معلوم می شود که گناه در عملیات دفاعی اسرائیل در غزه نیست.

گناه در این که اسرائیل  گنبد آهنین دارد نیست.

گناه در این که اسرائیل برای تامین شهروندان خود به همه اقدامات دفاعی و تدارکاتی و احتیاطی و امنیتی لازم دست می‌زند این از نظر دیگران جرم است و نه فقط این بلکه چون نزاعی بین کشورهای عربی و اسرائیل و در واقع بین فلسطینی‌ها و درست‌تر بگوییم نزاع  بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها وجود دارد یهودی ها نیز در دنیا باید آسیب ببیند و تظاهرکنندگان یهودیان را به نابودی تهدید می‌کنند.

چگونه است که دنیا می بیند و سکوت می کند؟

نماینده اسرائیل در سازمان ملل در سخنان خود می‌گوید که ما با فلسطینیان دشمنی نداریم و ما با اسلام‌ ستیزی نداریم. ما می‌خواهیم در کنار فلسطینیان در امنیت و آرامش و همکاری زندگی کنیم.

اما آنچه که گذشت نبرد علیه حملات موشکی بود و نبرد علیه گروهی بود که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند.

چرا شورای امنیت و سازمان ملل و بسیاری از رسانه‌های جهانی و تعصب گرایان در کشورهای اروپایی و ایالات متحده علیه اسرائیل تظاهرات می کنند؟

این واقعیت تلخ یک بار دیگر نشان می‌دهد که دنیا یهودیان و اسرائیل را زیر ذره‌بین قرار داده است.

البته کشورهایی بوده و هستند و رهبرانی وجود دارند که حمایت خود را از ملت و دولت اسرائیل و حق دفاع این کشور بیان داشته اند.

خانم آنگلا مرکل صدر اعظم  آلمان و هایکو ماس وزیر خارجه آن کشور که خود را نسبت به امنیت اسرائیل متعهد می‌دانند و در این راه همه کوشش خود را به کار خواهند برد و نمایندگان ارشد چندین کشور اروپایی که به اسرائیل آمدند و با این کشور و مردم آن ابراز همبستگی کردند و سخنان پرزیدنت بایدن که گفت: باید از حق دفاع اسرائیل حمایت کرد و گفت که اسرائیل کشور یهودیان است و باید از امنیت برخوردار گردد.

اما شوربختانه می‌بینیم که در حزب آقای بایدن یعنی در حزب دموکرات عواملی وجود دارند که همانند او نمی اندیشند و نمی گویند.

سخن در این زمینه بسیار است اما به همین اندک بسنده می‌کنیم و با تاسف  و تالم بسیار می گوییم که چرا در قرن بیست و یکم هنوز یهود ستیزی ادامه دارد؟

آیا این ملت حق ندارد از امنیت برخوردار گردد؟

پاسخ بگویید…

اورشلیم – ۱خرداد ۱۴۰۰ خورشیدی؛ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ میلادی