با فشار دولت مصر و امیرنشین قطر، ترور فلسطینی مزاحمت های شبانه در خط مرزی غزه با اسرائیل را قطع کرد

خط مرزی اسرائیل با غزه، شب گذشته (آدینه) برخلاف شب های دیگر در هفته گذشته آرام بود و نشانی از آشوبگران فلسطینی در آنجا دیده نشد. آگاهان می گویند که دولت های مصر و امیرنشین قطر بر گروه تروریستی حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین فشار سنگین وارد کرده اند که از آشوب های شبانه علیه اسرائیل دست بردارند تا دولت اورشلیم محدودیت های جاری علیه غزه را لغو کند و تسهیلات بیشتری در اختیار مردم آن سرزمین قرار دهد.

سازمان های ترور فلسطینی که بر غزه مسلط شده اند و عملا خواهان نابودی اسرائیل هستند، اکنون سالیان دراز است با شیوه های مختلف می کوشند امنیت این کشور را تهدید کنند.

در چارچوب این سیاست، آن ها ده ها هزار موشک بسوی اسرائیل به هدف کشتن مردم این سرزمین پرتاب کردند و به عملیات آدم کشی دهشتناک روی آوردند و به مدت دو سال هر روز جمعه به عملیات تعرضی در خط مرزی با اسرائیل پرداختند که نتیجه همه آن ها برقراری محدودیت های سخت تری از جانب اسرائیل علیه غزه، به هدف مهار کردن توان تهاجمی آن ها بوده است.

در آخرین شیوه آزار رسانی به اسرائیل، سازمان های ترور در غزه، هفته پیش از برپایی گروهی با نام “گردان مزاحمت های شبانه” خبر دادند که طی آن، هر شب هزاران نفر از جوانان و ستیز جویان را با ده ها اتوبوس به خطر مرزی اسرائیل می آوردند که به آتش زدن لاستیک های کهنه، پرتاب فشفشه و به کار انداختن بلندگوهای گوشخراش بپردازند.

در جریان این تظاهرات، یک سرباز اسرائیلی که از فاصله چند سانتیمتری هدف گلوله فلسطینی قرار گرفته بود به شدت زخمی شد و هفته پیش جان باخت و برخی اسرائیلیان به دولت اعتراض کردند که چرا اجازه تیراندازی با گلوله های واقعی به سوی آنانی که به خط مرزی اسرائیل حمله می برند، نمی دهد.

ارتش اسرائیل همیشه کوشیده و می کوشد که پراکندن آشوبگران فلسطینی، موجب کشته شدن کسی نشود. ولی این احتیاط در هر شرایطی قابل اجرا نیست و در آشوب های دو شب پیش یک فلسطینی کشته شد و چند تن دیگر زخمی گردیدند.

امروز خبر رسید که دولت های مصر و امیرنشین قطر بر حماس به شدت فشار آورده اند که از این آشوبگری دست بردارد و از این رو، شب گذشته (آدینه) مرز غزه با اسرائیل آرام بود.

مصر همیشه کوشیده است در عین حال که حماس و دیگر سازمان های تروریستی را در غزه مهار می کند، امکان رفاه اهالی آن سرزمین را تامین نماید. در خبرها آمده بود که مصر در سال های اخیر بیش از سیصد تونل زیرزمینی را که فلسطینی ها در خطر مرزی غزه با مصر حفر کرده بودند تا به قاچاق اسلحه و کالا و رفت و آمد عناصر تروریستی بپردازند ویران کرده و از جمله به گاز خفه کننده متوسل شد که چند فلسطینی را در شماری از این تونل ها هلاک کرد.

امیرنشین قطر در سال های اخیر چند صد میلیون دلار کمک مالی به فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه اعطا کرده است.