برایان هوک گفته بود فرمانده جدید سپاه قدس ممکن است به سرنوشت قاسم سلیمانی مبتلا شود. موسوی آمریکا را تروریست خواند

 سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به این تهدید آشکار گفت: این اظهارات در واقع علنی‌سازی تروریسم هدفمند و دولتی آمریکا است

در پاسخ به هشدار مقام ارشد آمریکایی که گفته بود اگر اسماعیل قاآنی بخواهد به همان راه قاسم سلیمانی ادامه دهد، همان سرنوشت را خواهد داشت، عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: این هشدار، از ماهیت تروریست پرور رژیم آمریکا پرده بر می دارد.

برایان هوک در سخنان روز گذشته خود، (پنجشنبه) از جمله گفت: پاسدار اسماعیل قاانی بهتر است از تهدید تروریستی علیه ایالات متحده دست بردار تا پیش از انکه به سرنوشت قاسم سلیمانی دچار شود، این رفتار را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به این تهدید آشکار گفت: این اظهارات در واقع علنی‌سازی تروریسم هدفمند و دولتی آمریکا است.

واکنش رسمی وزارت خارجه ایران فردای روزی انتشار یافت که یک نماینده مجلس رژیم به نام احمد حمزه در نطق علنی خود در گفت: به نیابت از مردم کرمان، هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم.

هم چنین غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه  نیز پیشتر گفته بود: قصد داریم دونالد ترامپ را بعد ریاست جمهوری اش دزدیده و به ایران بیاوریم و محاکمه و اعدام کنیم.

«برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته بود بهتر است دست از تهدیدات تروریستی علیه امریکایی ها بردارد .

موسوی افزود: روی آوری رژیم آمریکا به اقدامات تروریستی ،نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی مقامات این رژیم  است و از اعضا ی جامعه بین المللی خواست این اقدامات و تشویق به تروریسم دولتی را محکوم نمایند؛ چرا که تداوم این روند دیر یا زود گریبانگیر همگان خواهد شد.

“ماریا زاخارووا”سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز  تهدید یک مقام آمریکایی علیه پاسدار اسماعیل “قاآنی” فرمانده جدید نیروهای قدس سپاه پاسداران را غیرقابل قبول، خارج از چارچوب قانون و حقوق بین‌الملل ارزیابی کرد.