برای سرکوبگری هر چه بیشتر و شرارتِ نظامی در خارج، بودجه امنیتی ۶۰ درصد بالا می رود

کوتاه مدتی پس از آن که ده ها هزار نفر ایرانی به خیابان ها آمدند تا خشم خود را نسبت به فقر و بیکاری و دزدی در کشورشان فریاد کنند، علی خامنه ای دستور داد چهار میلیارد دلار از بودجه عمرانی ایران در اختیار سپاه پاسداران قرار گیرد تا به مصرف امور نظامی و سرکوبگری برسد.

حکومت اسلامی ادعا می کند که کل بودجه دفاعی و نظامی و انتظامی آن کشور هفت میلیارد دلار است. اگر این رقم درست باشد، خامنه ای در یک فرمان، ۶۰ درصد به این بودجه می افزاید که لطمه بزرگی به اجرای برنامه های آبادانی در ایران وارد می آورد و موجب افزایش فقر و بیکاری در کشور می شود.

رادیو پیام اسرائیل دو هفته پیش ارزیابی کرده بود که حکومت، پس از سرکوب اعتراض های مردمی، بودجه بیشتری در اختیار سپاه قرار خواهد داد تا برای سرکوب هرچه سریعتر خیزش های بعدی مردم ایران هزینه کند.

آگاهان می گویند، در کنار منظور خامنه ای برای افزایش سرکوب و تقویت نیروهای مسلح رژیم، یکی از علل انتقال این بودجه کلان به سپاه پاسداران، افزایش مشکلات نظامی ایران در جنگ های کنونی در سوریه و یمن و همچنین دخالت های آشوبگرانه رژیم در لبنان و عراق و بحرین و کشورهای دیگر است.

سپاه پاسداران علیرغم حضور گسترده نظامی در سوریه و دخالت دادن حزب الله لبنان، هنوز نتوانسته به یک پیروزی جزیی دست یابد و از این رو با اختصاص بودجه کلان، هزاران نفر افغانی و شیعه عراقی و پاکستانی را بسیج کرده است که آن ها هم نتوانسته اند کاری از پیش برند.

همچنین علیرغم میلیون ها دلار پول و اسلحه ای که رژیم ایران در اختیار حوثی های یمن قرار داده، آن ها هم در جنگ با عربستان سعودی پیشرفتی نداشته اند.