برای نخستین بار در ارتش اسرائیل: چهار دختر سرباز، به مقام فرماندهی تانک در جبهه جنگ رسیدند

سرباز وظیفه و فرمانده تانک: اُسنَت

چهار تن از دختران سرباز اسرائیلی که دوره کارآموزی هدایت تانک جنگی را با موفقیت به پایان رسانده اند، به دریافت سردوشی مفتخر شدند و اعلام گردید که آن ها بزودی فرماندهی تانک را در جبهه جنگ به عهده خواهند گرفت.

اسرائیل هم اکنون دارای چندین دختر برای هدایت هواپیماهای جنگی می باشد، ولی این نخستین بار است که در نیروی زرهی اسرائیل، دختران سرباز فرماندهی تانک ها را به عهده می گیرند.

این تصمیم ارتش اسرائیل، در عین حال که با استقبال افراد سکولار کشور روبرو شد، از جانب روحانیون و افراد مذهبی مورد انتقاد شدید قرار گرفت که چگونه ممکن است در اطاقک بسیار تنگ داخل تانک، دختر و پسر سرباز در کنار هم بنیشینند و در جبهه جنگ به مَصافِ دشمن بروند. ولی این مخالفت ها تاثیری نداشت و ارتش اسرائیل تصمیم خود را عملی ساخت.

یکی از فارغ التحصیلان رشته فرماندهی تانک، دختری به نام شارلوت است که از انگلستان به اسرائیل مهاجرت کرده تا بتواند در دفاع از این کشور در کنار سربازان دیگر قرار گیرد. فرمانده دیگر اُسنَت نام دارد که پدربزرگش هفتاد سال پیش در جنگ استقلال اسرائیل  فرمانده تانک بوده است.

ارتش اسرائیل همچنان می کوشد رشته های بیشتری از رده های جنگی را به روی دختران سرباز بگشاید تا تساوی کامل  بین آنان و پسران سرباز برقرار گردد.

سرباز وظفه و فرمانده تانک: شارلوت
سرباز وظیفه و فرمانده تانک: شیرا
سرباز وظیفه و فرمانده تانک: نوآ

7 دیدگاه‌

  1. (این تصمیم ارتش اسرائیل، در عین حال که با استقبال افراد سکولار کشور روبرو شد، از جانب روحانیون و افراد مذهبی مورد انتقاد شدید قرار گرفت که چگونه ممکن است در اطاقک بسیار تنگ داخل تانک، دختر و پسر سرباز در کنار هم بنیشینند و در جبهه جنگ به مَصافِ دشمن بروند).شما هم که آخوند دارید!!!آخه وسط درگیری و جنگ چجوری خدمه تانک به مسائل جنسی فکر کنند؟!اصلا فرصت دارند یا زنده میمانند؟!!!

  2. واقعا”تا حالا نمیدانستم که در اسرائیل هم مکارم شیرازی دارند که میخواهد حضور دختر و پسر سرباز را در تانک حرام اعلام کند!
    خوبه که ارتش اسرائیل سازمان عقیدتی سیاسی نداره و گوشش به این حرفها بدهکار نیست و با استفاده از همه پتانسیل کشور وظیفه اش را انجام میدهد تا امنیت کشورشان را تأمین کنند.

  3. تمامی ادیان زن را یک موجود ناقص میبینند و دین یهودی هم از این قاعده استثناء نیست . به امید روزی که تمامی انسانهای دنیا با رعایت حقوق انسانی در کنار همدیگر بدون مزخرفات و خرافات دینی زندگی کنند و اثری از دین نماند

  4. در مجموع آره خوبه ولی من کسانی رو هم در ارتش اسراییل سراغ داشتم که نمیتوانستند در ارتش بمانند و در آخر در چند روز خانه خود را باید تخلیه میکردن و مجبوری روی نیمکت نزدیک پارک خوابیدن.و هیچ کس هم کمکی به آنها نمیکند.این کاملان حقیقت دارد و آن انسانهای نیمکت خواب هنوز زنده هستند.

  5. خدا رو شکر که ارتش اسراییل به نظر متعصب های دینی اهمیت نمیده. اگر میخواهید کشورتان از پیشرفت باز نماند باید روحانیون را توی معابد حبس کرد.

Comments are closed.