به دنبال کشته شدن یکی از فعالان حماس در مالزی، هنیه اسرائیل را تهدید کرد

سرکرده گروه تروریستی حماس، اسماعیل هنیه، از هلاک شدن یکی از اعضای فعال آن در کشور مالزی ابراز خشم کرد و دوباره اسرائیل را متهم ساخت که مسوول این سوءقصد بوده و تهدید کرد که حماس از اسرائیل انتقام خواهد گرفت.

این فرد با نام “ففادی محمد البَطش” دو روز پیش (جمعه) در کوالا لامپور پایتخت مالزی، در داخل اتومبیل ترور شد. او یک مهندس بود که گفته می شود مسوول تولید موشک های پیشرفته برای حماس بوده است. گروه حماس تائید کرد که فرد هلاک شده به آن سازمان تعلق داشته و شخصیت مهمی بوده است.

اسماعیل هنیه که این ترور را به ماموران اسرائیلی نسبت داده، ادعا کرد که اسرائیل جنگ علیه این سازمان را به خارج از مرزهای منطقه کشانده و گفت: “اگر چنین است، ما هم مقابله به مثل می کنیم”.

وزیر دفاع اویگدور لیبرمن، امروز (یک شنبه) در یک مصاحبه رادیویی و در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل مسوول این قتل بوده، آن را نتیجه تسویه حساب های داخلی در میان سازمان های ترور فلسطینی دانست.

رسانه های غزه نوشتند که فادی البطش، ۳۵ ساله، مهندس برق بوده و در مالزی به تکمیل معلومات خود اشتغال داشته و قرار بوده پس از بازگشت به غزه، به تولید موشک های پیشرفته تر بپردازد.

پلیس مالزی می گوید که این فرد توسط دو تن موتور سوار ترور شده که مدت بیست دقیقه منتظر عبور او بوده اند.

اسماعیل هنیه ادعا کرد که اسرائیل به این گونه ترورها دست می زند تا اهمیت تظاهرات روزهای جمعه در نواری مرزی غزه با اسرائیل را تحت الشعاع قرار دهد.

روزنامه های اسرائیل نوشتند که سازمان های ترور فلسطینی، دانشجویان خود را برای تحصیل در امور تسلیحاتی و جنگی به مالزی می فرستند و آن ها در پایان تحصیلات به ترکیه می روند و در آن جا به کارآموزی امور تروریستی می پردازند و سپس به غزه باز می گردند.

یک روزنامه اسرائیلی نوشت که هلاکت فادی الیطش نشان می دهد که عوامل ترور وابسته به سازمان های ترور فلسطینی، در هیچ کشوری نمی تواند خود را در امن تصور کنند.

 

اسرائیل اعلام داشت که چگونگی کشته شدن یک نوجوان فلسطینی را در تظاهرات روز جمعه گذشته (پریروز) مورد بررسی قرار داده است. نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در تماس تلفنی با سرپرست اموز اسرائیل در مناطق فلسطینی، از وی خواستار گردید که چگونگی این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

مقام اسرائیلی توضیح داد که در همه موارد از این گونه، کمیسیون تحقیق ویژه اسرائیلی ماجرا را به دقت بررسی می کند.

نماینده سازمان ملل از این حادثه ابراز خشم کرد. پارلمان اتحادیه اروپا نیز پریروز خواهان تحقیق در این باره شده بود.

در تظاهرات جمعه، که چهارمین هفته بود، چهار فلسطینی کشته شدند. وزیر دفاع اسرائیل گفت که خون همه این افراد به گردن حماس است که در چند متری مرز اسرائیل به اغتشاشات خشونت بار دست می زند.

اسرائیل روز جمعه با پخش هزاران بیانیه از طریق هواپیما، به اهالی غزه هشدار داده بود که از نزدیک شدن به جدار مرزی خودداری ورزند.

 

یک دیدگاه

  1. آن ملعون بزرگ مدعی بود و شعار میداد:فلسطین پاره تن اسلام است.ویا،اندوه لبنان کشت مارا.ولی مثل اینکه پدر ومادر واقعی فلسطین اتحادیه اروپا و پاره تن سرکارخانم موگرینی است؟

Comments are closed.