تروریست فلسطینی، سربازان اسرائیلی را زیر گرفت؛ دو کشته و دو زخمی

در ادامه اقدامات ارتش اسرائیل به هدف سرکوب ترور، و در واکنش به جنایت تروریستی دیروز در نقطه ای از کرانه غربی، براداران آن فرد برای بازپرسی بازداشت شدند و قرار است خانه محل سکونت تروریست ویران گردد. همچنین اجازه کار حدود شصت تن از خویشاوندان تروریست در داخل اسرائیل باطل می شود.

این حادثه تروریستی روز گذشته (جمعه) هنگامی روی داد که یک عرب فلسطینی سوار بر اتومبیل در ناحیه ای در کرانه غربی، به سرعت به یک گروه از سربازان اسرائیل نزدیک شد و دو تن را زیر گرفت و سپس دور زده و دو تن دیگر را نیز که زخمی شده بودند هدف قرار دهد.

در حمله نخست یک سرباز و یک افسر کشته شدند و در تلاش بعدی تروریست یک سریاز زخم های شدید برداشت و سرباز دوم به طور متوسط مجروح شد که هر دو تحت فرمان قرار دارند.

در حالی که اتومبیل تروریست آسیب شدید دیده، ولی خود او به طور سطحی زخمی شد و به بیمارستان منتقل گردید.

اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل امروز گفت که این بار باید در دادگاه برای تروریست قاتل، مجازات مرگ درخواست کرد. دادستان های نظامی اسرائیل هنوز برای هیچ کس تقاضای مجازات مرگ نکرده اند. ولی اویگدور لیبرمن از جمله کسانی است که عقیده دارد اعلام مجازات مرگ می تواند ارزش بازدارندگی داشته و از شمار تعرضات تروریستی بکاهد.

طبق سیاست اسرائیل که چندین سال است اجرا می شود، خانه محل سکونت تروریستی که مرتکب جنایت گردیده ویران می شود.

کارشناسان هنگ مهندسی ارتش از بامداد امروز به تهیه نقشه هایی برای منفجر کردن این خانه پرداختند. ارتش معمولا خانه ها را به شیوه ای ویران می کند که به ساختمان های اطراف اسیبی وارد نشود.

خانواده قاتل فلسطینی ادعا می کنند که او قصد تعرض نداشته، بلکه کنترل اتومبیل از دستش خارج شده بود. ولی مقامات آگاه اسرائیلی این استدلال را بی اساس می دانند و یادآوری می کنند که این تروریست تا چندی پیش به جرم پرتاب بطری آتش زا به سوی سربازان اسرائیلی رندانی بود و اخیرا آزاد شده است.

حماس بلافاصله پس از انتشار خبر سوءقصد تروریستی و کشته و زخمی شدن چهار سرباز اسرائیلی ابراز خوشحالی کرد و آن را تبریک گفت.

وزیر دفاع اسرائیل به دنبال این حادثه یک بار دیگر حکومت خودگردان فلسطینی را به حمایت از تروریسم متهم ساخت. او گفت: این واقعیت که حکومت به تروریست های زنده و خانواده های تروریست های هلاک شده مستمری و مقرری ماهیانه می پردازد و در رسانه های همگانی خود از آن ها تجلیل می کند، یکی از عوامل اصلی تشویق ترور و آدم کشی می باشد.

روز گذشته (جمعه) در پایان آئین نماز در کرانه باختری نیز رشته ناآرامی هایی رخ داد که طی آن فلسطینیان به سوی سربازان اسرائیلی سنگ و بطری آتش زا پرتاب کردند، ولی بالاخره پراکنده شدند.

مقامات امنیتی می گویند که احتمال می رود آشوب های گسترده تری در هفته های آینده در پیش باشد و آن هنگامی است که اسرائیل هفتادمین سال برپایی دوبارۀ کشور را جشن می گیرد و سفارتخانه ایالات متحده رسما به اورشلیم انتقال می یابد.

 

یک دیدگاه

Comments are closed.