تظاهرات گسترده مردمی در آبادان با شعار:رضاشاه روحت شاد.ما اشتباه کردیم که انقلاب کردیم

یر پایه ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی شب گذشته مردم آبادان در اعتراض به وقوع حادثه فروریختن ساختمان متروپل و همچنین عدم رسیدگی مقام های حکومتی و استانی و عدم آواربرداری دست به اعتراض زده و شعارهایی بر علیه رژیم سردادند.

بخش‌های زیادی از برج بزرگ متروپل روز دوم خرداد فرو ریخت که بر اساس آخرین آمارهای رسمی تاکنون ۱۶ نفر در این حادثه کشته و ده‌ها نفر نیز مصدوم شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که احتمال می‌رود ده‌ها نفر نیز هنوز زیر آوار باشند.

برخی کاربران گفته‌اند که بوی اجساد از محل حادثه به مشام می‌رسد.

مالک و سازنده ساختمان متروپل فردی است به نام حسین عبدالباقی که مقام های حکومت در ساعات اولیه وقوع حادثه اعلام نمودند که وی را بازداشت نموده اند اما ساعاتی بعد اعلام شد که وی در ساختمان بوده و در میان کشته شدگان است.

اما مردم آبادان بر این باورند که وی زنده است و چون او از نزدیکان سران حکومت است به دروغ اعلام گردیده که وی کشته شده است.

مردم معترض شب گذشته شعار می دادند:عبدالباقی نمرده دروغه دروغه

همچنین مردم شعار می دادند: نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران

رضاشاه روحت شاد. دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست

معترضان همچنین شعار داده‌اند که «باقی جنایت می‌کند/ مسئول حمایت می‌کند»، «مرگ بر مسئول بی‌کفایت» و «مسئول بی‌کفایت/ استعفا استعفا».

هنوز گزارش رسمی از علت فرو ریختن برج متروپل منتشر نشده است، اما سرپرست سازمان نظام‌ مهندسی علت این حادثه را بی‌توجهی شهرداری به گزارش مهندسان ناظر و ساخت اضافی و غیرقانونی سه طبقه بالایی این برج عنوان کرده است.

استاندار خوزستان نیز گفته است که «این ساختمان برای شش طبقه مجوز گرفته بود، سپس در دو نوبت سه طبقه و دو طبقه به آن اضافه شده است که مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد».

حسین عبدالباقی که سازنده و مالک این برج است، متهم شده که با چراغ سبز مسئولان شهری اقدام به ساخت‌وساز خارج از ضوابط قانونی کرده است. مقام‌های قضایی استان گفته‌اند که شهردار فعلی و دو شهردار قبلی آبادان بازداشت شده‌اند.