تهدید حسن نصرالله مزدور رژیم ایران در لبنان: یکصد هزار رزمنده در نبرد با مسیحیان لبنان داریم

آخوند حسن نصرالله در یک سخنرانی تهدیدآمیز به دنبال رویدادهای خونین اخیر در بیروت، خطاب به مسیحیان لبنان گفت که او یکصد هزار جنگجو در اختیار دارد و قادر است همه مخالفان خود را به خاک و خون بکشد و آن ها باید این قدرت کوبنده را دست کم نگیرند.

در جریان درگیری خونین بین شیعیان و مسیحیان لبنان هفت تن از افراد شیعه در اثر تیراندازی از ساختمان های بلند کشته شدند، ولی به نیروهای مسلح مسیحی که از پشت بام ها و طبقه های بالای آسمان خراش ها تیراندازی می کردند، آسیبی وارد نیامد.

این درگیری شامگاه روز پنجشنبه گذشته، هنگامی آغاز شد که تظاهرکنندگان وابسته به حزب الله در اعتراض به تصمیم قاضی پرونده انفجار سال گذشته در بندر بیروت، به سوی ساختمان وزارت دادگستری در بخش مسیحی نشین بیروت در حرکت بودند تا به تهدیدات و هشدارهای خود برای برکناری این قاضی شدت بیشتری بخشند.

این قاضی که قرار است تصمیم خود را در روزهای آینده اعلام کند، در چارچوب تحقیقات پیرامون عوامل انفجار بندر بیروت، قصد دارد دو تن از وزیران پیشین کابینه را به بازپرسی دعوت کند. این تصمیم، زنگ خطر را برای حزب الله به صدا درآورده، زیرا آن دو وزیر پیشین وابستگان حزب الله در دولت قبلی بوده اند و این گروه تحت فرمان رژیم یاران، یک بار دیگر مسؤول کشتار و خسارت سنگین در لبنان معرفی می شود.

چند سال پیش نیز حزب الله لبنان به طراحی و اجرای قتل رفیق الحریری نخست وزیر وقت در بیروت متهم شده بود. رفیق الحریری که قاطعانه خواهان منحل کردن جناح نظامی حزب الله لود و فعالیت آن را مایه ننگ و موجب خطر برای تمامیت ارضی لبنان می دانست، در جریان یک انفجار دهشتناک در یکی از خیابان های مرکزی بیروت کشته شد و تحقیقات بین المللی نشان داد که این جنایت سهمناک به دست حزب الله طراحی گردیده و توسط عوامل آن به اجرا گذاشته شده بود. ولی حزب الله قاطعانه از تحویل افراد متهم این گروه به مقامات قضایی خودداری ورزید و قضیه مسکوت ماند.

آگاهان می گویند که اکنون حزب الله با همین روش تهدید و هشدار، می خواهد قاضی پرونده را از ادامه کارش باز دارد.

درگیری خونین روز پنجشنبه هنگامی آغاز گردید که با ورود تظاهرکنندگان حزب اللهی به محله مسیحی نشین، در راه رسیدن به ساختمان وزارت دادگستری، افراد آن با تیراندازی از طبقات بلند ساختمان های مسکونی روبرو شدند.

افراد مسلح حزب الله بلافاصله وارد صحنه شدند و به سوی پنجره های ساختمان ها به تیراندازی متقابل پرداختند، ولی نتوانستند به کسی آسیب برسانند.

حزب الله این تیراندازی را که به هلاکت هفت تن از افراد آن انجامید، به یک تشکل مسیحیان مارونی با نام “نیروهای مارونی” به رهبری “سمیر جعجع نسبت داد.

حسن نصرالله ادعا کرد که یکصد هزار رزمنده در اختیار دارد و افراد سمیر جعجع را می تواند نابود کند. او ادعا کرد که مسیحیان مارونی می خواهند در لبنان فرافکنی کنند و یک جنگ داخلی دوباره به راه اندازند. لبنان در گذشته شاهد دو جنگ طایفه ای بین شیعیان و اهل تسنن با مسیحیان مارونی بوده که قربانیان زیادی به دنبال داشت.

سرکرده حزب الله لبنان در حالی مسیحیان مارونی را به “فرافکنی” متهم می سازد که خود این گروه دست ساخته و دست نشانده حکومت ایران است که با به راه انداختن نبرد علیه اسرائیل، لبنان را به ورشکستگی کشانده و می خواهد بر لبنان مسلط شود.

حتی اگر ادعای نصرالله در این مورد که یکصد هزار رزمنده در اختیار دارد درست باشد، نشان می دهد که یک گروه ستیزه جو و سلطه طلب است که مزدور یک حکومت خارجی بوده و قصد تسلط بر لبنان را دارد.