تیم مذاکره کننده حکومت ایران، توان شنیدن صدای مخالفان جمهوری اسلامی را نداشتند؛ پلیس برگزاری تجمعات معترضان به مذاکره  را ممنوع کرد

پس از  شکایت عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه حکومت ایران، از حضور مخالفان جمهوری اسلامی  در محل نشست وین ، از سوی پلیس اتریش ،  برگزاری هرگونه تجمع‌ اعتراضی در مقابل هتل ممنوع اعلام شد. پیش از این بارها ایرانیان مخالف رژیم در این مکان تجمع کرده و شعار سر داده بودند.

به گزارش شبکه خبری العربیه ،  پلیس وین  اعلام کرد انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی از مقامات اتریشی خواسته شرایط بهتری برای مذاکرات فراهم کنند، به ویژه آنکه سر و صدای معترضان، در داخل هتل هم شنیده می‌شود و بر روند مذاکرات تاثیر می‌گذارد.

براساس بیانیه پلیس وین، انریکه مورا گفته است  که شعارهای سرداده شده در بیرون، بر مذاکره‌کنندگان فشار روانی ایجاد می‌کند و متوقف شدن مذاکرات می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی در پی داشته باشد.

علیرغم نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، مذاکرات هسته‌ای در وین همچنان ادامه دارد و با مشخص شدن این موضوع که این دور از مذاکرات، دور نهایی نیست، قرار است هیات‌مذاکره‌کننده ایرانی پیش از برگزاری انتخابات به تهران بازگردد.

هیات‌های مذاکره‌کننده از سه روز پیش  مذاکرات خود را در وین از سر گرفته و اتحادیه اروپا این مذاکرات را پرشمار توصیف کرد. هیات‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا در یکی از هتل‌های مجلل وین گرد هم آمده و هیات مذاکره‌کننده آمریکایی که به شکل غیرمستقیم در این مذاکرات حضور دارد، در هتل دیگری در آن سوی خیابان مستقر شد.

عراقچی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای حکومت ایران،  گفت : « با وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم به این دلیل که هم بازگشت آمریکا به برجام یکسری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا، از پیچیدگی‌هایی برخوردار است و باید برای آن برنامه ریزی شود و در آن خصوص دقت شود و برای آن شاخص تعیین شود.»