جزئیات جدید از حمله به مرکز وزارت دفاع ایران در اصفهان

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی جزئیات بیشتری از انفجارهای شب گذشته در ایران را منتشر کرد.

این خبرگزاری گزارش خود را بر پایه گفته های مقام های رژیم تنظیم و منتشر نموده است.

این خبرگزاری در گزارش خود آورد: یک منبع آگاه: عملکرد موفق سامانه‌ های جنگ الکترونیک باعث به دام افتادن یک کوادکوپتر گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، یک منبع آگاه در خصوص حادثه خرابکارانه شب گذشته در اصفهان ضمن ارائه برخی توضیحات، اعلام کرد که عملکرد موفق سامانه‌ های جنگ الکترونیک باعث به دام افتادن یک کوادکوپتر گردید.

این خبرگزاری به نقل از منبع خود تصریح می کند: «در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند».

بنا به گفته منابع مطلع، حمله انجام گرفته به انبار موشک‌های بالستیک ایران «بسیار جدی» و هشداری به جمهوری اسلامی و روسیه بوده است
از سوی دیگر پایگاه خبری الحدث به نقل از منابعی در ایالات متحده نوشت: «نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر، که اسرائیل نیست، در حمله پهپادها به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان دست داشتند.»

به گزارش این خبرگزاری عربستان سعودی، حمله انجام گرفته به انبار موشک‌های بالستیک ایران «بسیار جدی» بوده است.

منابع الحدث همچنین گفتند که این عملیات به ایران و روسیه پیامی را صادر کرد مبنی بر این که «تاسیس کارخانه و صادرات سلاح‌های بالستیک مجاز نخواهد بود.»

در همین حال به گزارش اورشلیم پست، حمله انجام گرفته علیه انبار تسلیحات ایرانی، «برخلاف اظهارات تهران به اهداف خود دست یافته است.»

خبرگزاری تاس روسیه نیز به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد که آمریکا و «کشور دیگری» ممکن است در حمله پهپادی به کارخانه نظامی در اصفهان دست داشته باشند؛ حمله‌ای که هدف آن انبار موشک‌های بالستیک بوده است.

هم‌زمان با حملات پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، خبرهای تاییدنشده دیگری نیز از شنیدن صدای انفجار در شهرهای مختلف منتشر شده است.

در رصد نوشته‌های کاربران در رسانه‌‎های اجتماعی و ویدیوهایی که راستی‌آزمایی بسیاری از آن‌ها ممکن نیست، از شهرهای بابل، خوی، اصفهان، دزفول، همدان، بجنورد، کرمان، کرج، تهران، رشت و تبریز هم خبرهایی در مورد شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی منتشر شده است. از سوی دیگر، برخی مدعی شده‌اند در تبریز، تهران، سرخه‌حصار، رشت، همدان، شیراز، قزوین، دورود و کرمانشاه پدافندهای هوایی هم فعال شده‌اند. مقام‌های رسمی تاکنون هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها را تایید نکرده‌اند.