جنگ موشکی از جانب حماس علیه اسرائیل، یک میلیارد دلار به غزه آسیب رساند. ولی آن ها هنوز خود را پیروز می دانند

زیاده گویی های عوامل وابسته به رژیم ایران درباره نتایج جنگ موشکی یازده روزۀ حماس علیه اسرائیل، همچنان ادامه دارد و آن ها می کوشند این شکست بزرگ گروه های ترور در برابر اسرائیل را یک پیروزی درخشان جلوه دهند.

سامانه خبری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، امروز (پنجشنبه) از فول فردی به نام احمد الشریفی به عنوان تحلیلگر ارشد امور خاورمیانه نوشت: جنگ غزه، افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل ساخت.

گروه های تروریستی حماس و جهاد اسلامی، جنگ موشکی یازده روزه با اسرائیل را “سیف الاسلام” (شمشیر اسلام) لقب داده بودند ولی حکومت ایران، آن عملیات را “سیف القدس” می نامد.سامانه خبری تسنیم در گزارش خود نوشته الشریفی ادعای خود در شکست اسرائیل را بر مبنای عملکرد سامانه ضد موشکی “گنبد آهنین” قرارداد و ادعا کرد که این سامانه نتوانسته است همه موشک های شلیک شده از غزه را در هوا شکار کند.

در آن جنگ چند موشک به نواحی مسکونی اسرائیل اصابت کرد و جمعا سیزده شهروند اسرائیلی جان باختند، ولی هیچ سربازی آسیب ندید.

ارزیابی شده که “گنبد آهنین” توانست حدود ۹۵ در صد از موشک ها را شکار کند.

در این جنگ خساراتی به زیرساخت نظامی و نواحی مختلف غزه وارد آمد که کارشناسان آن را یک میلیارد دلار ارزیابی می کنند. ولی این واقعیت مانع آن نشده که رژیم ایران، همخوان با حماس و جهاد اسلامی ادعا کنند که به بزرگترین پیروزی جنگی علیه اسرایئل دست یافته اند.

تسنیم نوشت که اسرائیل همیشه ادعا می کرد که پشت جبهه این کشور در برابر همه تعرض ها کاملا امن است، ولی در جنگ اخیر با غزه عکس آن ثابت شد. بدیهی است که اسرایئل هرگز چنین ادعایی نکرده و نمی کند و مدعیان عرب نمی توانند با این استدلال جعلی، سازمان های ترور را پیروز معرفی کنند.

تسنیم از قول این فرد که مفسر عالیقدر معرفی شده، همچنین ادعا کرد که اسرائیل در آن جنگ آنقدر در تنگنا قرار گرفته بود که مرتبا درخواست آتش بس می کرد – و این در صورتی که حماس و جهاد اسلامی بودند که پس از تحمل نخستین موج سنگین حملات نیروی هوایی اسرائیل که در یک شبانه روز چهارصد نقطه را هدف قرار داد، تقاضای آتش بس کردند ولی اسرائیل آن را رد کرد.

تنها به دنبال درخواست روسیه و ایالات متحده بود که اسرائیل موافقت کرد عملیات کوبنده خود را متوقف سازد.

با این همه، حماس و جهاد اسلامی در روزهای اخیر تهدیدهای جنگی علیه اسرائیل را از سر گرفته اند. یحیی سنوار سرکرده حماس در غزه، هفته پیش گفت که اگر جنگ تازه ای درگیرد، حماس چنان ضربه ای بر اسرائیل فرود خواهد آورد که چهره خاورمیانه بکلی دگرگون شود.