حسام الدین آشنا می خواهند دوران ترورهای سیاسی برون مرزی را از سر بگیرد و مجاهدین را تهدید می کند

مشاور روحانی نیروهای مجاهدین خلق را توسط گروه های ترور خود در خارج از ایران تهدید کرد و گفت: «صیادهای مرصاد» هنوز در کمین‌تان هستند
حسام‌الدین آشنا، عضو پیشین ارشد وزارت اطلاعات، در حساب کاربری خود نوشت «از دروغ‌جاویدان تا همین امروز منافقین در کمین نشسته‌اند تا با پشتیبانی دشمنان -از صدام تا ترامپ- خود را به ایران برسانند غافل از آن‌که صیادهای مرصاد هنوز هم در کمین‌شان هستند تا آن‌ها را چنان از اشرف و لیبرتی برانند که راه تهران را گم کنند و سر از تیرانا درآورند».
توییت حسام‌الدین آشنا به نیمه‌های روز چهارم مرداد ۶۷ که ضدحمله نیروهای ایرانی با نام عملیات «مرصاد» علیه نیروهای سازمان مجاهدین خلق صورت گرفت اشاره دارد.
حسام الدین آشنا در گذشته نیز سوابق اطلاعاتی و امنیتی دارد و پیش از مسوولیت در دولت روحانی در دوران وزارت پدرزنش، قربانعلی دری نجف آبادی، “معاون ویژه” وزارت اطلاعات بوده است.
بر اساس اعلام منابع حکومتی ایران، در جریان عملیات مرصاد بیش از ۲۵۰۰ نفر از مجاهدین کشته شدند. سازمان مجاهدین این تعداد را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرده است.
حکومت ایران در طول سالیان گذشته به ویژه در دو دهه نخست پس از روی کار امدن حکومت اسلامی در ایران، رژیم این کشور از طریق نیروهای وزارت اطلاعات و همچنین سپاه قدس، ده‌ها عملیات ترور بر علیه مخالفین، رژیم ایران در اروپا انجام داد. این امر سبب شد جامعه جهانی از اروپا بخواهد با تروریسم ایران در این قاره مقابله کند.
گفتنی است در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ کاظم رجوی، برادر مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق و فعال حقوق بشر در نزدیکی منزلش در ژنو به دست نیروهای امنیتی ایران کشته شد. در پی ترور کاظم رجوی، یک قاضی سوئیسی به نام شاتلان در ۲۲ ژوئن ۱۹۹۰ در یک بیانیه اعلام کرد که ۱۳ مقام رسمی ایران برای اجرای این ترور با استفاده از گذرنامه‌های دیپلماتیک از تهران به ژنو آمدند و برخی از آنها بلافاصله با پرواز خطوط هوایی ایران به کشورشان بازگشتند.

حکومت ایران در خارج از کشور دست به ترورهای زیادی زده است ازجمله شاپور بختیار آخرین نخست‌وزیر دوره پهلوی که در منزل خود در پاریس با ضربات چاقو کشته شد..
شهریار شفیق پسر اشرف پهلوی که هنگام خروج از اقامت‌گاه مادرش در پاریس، به ضرب گلوله به قتل رسید.
ارتشبد غلامعلی اویسی در پاریس به همراه برادرش غلامحسین اویسی با شلیک گلوله به سر ترور شدند.
عبدالرحمان قاسملو دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران و عبدالله قادری‌آذر بر سر میز گفتگو در اتریش نشسته بودند، کشته شدند.
ترور رهبران کرد در سال ۱۹۸۹، یکی از جنجالی‌ترین ترورهای مخالفان رژیم ایران در دهه‌های اخیر بوده‌است. یکی از عاملان اصلی این ترور، محمد جعفری صحرارودی عنوان شده‌است.
فریدون فرخزاد، خواننده و شاعر که در محل سکونتش در شهر بن بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید.
عبدالرحمان برومند رئیس هیئت اجرائی نهضت مقاومت ملی ایران در روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۷۰ در مقابل منزل خود در پاریس با ضربات کارد به قتل رسید.
رضا مظلومان از اعضای سازمان درفش کاویانی بود که توسط عوامل حکومت در منزل خود در پاریس به ضرب گلوله کشته شد.
و همچنین ماجرای ترور میکونوس که در رستورانی به همین نام واقع در برلین، رخ داد، صادق شرفکندی دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران، همایون اردلان و فتاح عبدلی نماینده حزب دموکرات و نوری دهکردی کارمند صلیب سرخدر این ماجرا به قتل رسیدند.


این ترور گروهی توسط یک تروریست ایرانی به نام کاظم دارابی کازرونی که عضوسپاه پاسداران و سازمان امنیت ایران بود و ۴ لبنانی به نام‌های یوسف امین، محمد اتریس، عطاالله عیاد و عباس رحیلصورت گرفت که توسط پلیس آلمان دستگیر شدند و به حبس ابد و زندان محکوم شدند.
در جلسات دادگاه مشخص شد که سران رژیم ایران، از جمله : هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهوری وقت حکومت ، علی فلاحیان وزیر اطلاعات ان زمان ، علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه وقت و سید علی خامنه‌ای رهبر حکومت ایران تصمیم گیرندگان اصلی این کمیته ترور بودند. این افراد هنوز هم تحت تعقیب اینترپل هستند و نمی‌توانند از ایران خارج شوند.