حسن نصرالله به مردم لبنان وعده کرد که رژیم ایران همه مایحتاج شان را بدون نیاز به دلار تامین می کند

آخرین سخنان آخوند حسن نصرالله در لبنان که گفت ملت آن کشور نباید نگران بحران اقتصادی باشند، و رژیم ایران همه مایحتاج آنان را بدون دریافت دلار تامین خواهد کرد، در شبکه های اجتماعی فارسی زبان با واکنش های پر تمسخری روبرو شد.

اکنون چند هفته است که اوضاع در لبنان به شدت بحرانی است و مردم در تظاهرات خود، از جمله خواستار برچیدن انبارهای تسلیحاتی حزب الله و قطع عملیات تروریستی آن هستند، تا اقتصاد لبنان بتواند سر پای خود بایستد.

این واقعیت که حزب الله لبنان، به صورت یک نهاد مزدور حکومت ایران در منطقه عمل می کند و به فعالیت های تروریستی می پردازد موجب گردید که نه تنها ایالات متحده، بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی نیز این گروه را در فهرست تروریستی قرار داده و آن را تحریم کنند.

این تحریم، به سیستم مبادلات بانکی لبنان نیز زیان سنگینی وارد ساخته، و در واقع اقتصاد آن کشور را فلج کرده است.

در تظاهرات هفته های اخیر، معترضین لبنانی بارها خواستار شده اند که حزب الله رابطه خود را با رژیم ایران قطع کند و انبارهای اسلحه ای را که از ایران به لبنان قاچاق شده برچیند و به صورت یک نهاد سیاسی در آید.

از جمله اتهاماتی که به حزب الله وارد می آید، قاچاق مواد مخدر در آمریکای جنوبی، و از طریق آن به داخل آمریکا می باشد.

اکنون حسن نصرالله به مردم لبنان وعده می دهد که اگر آن ها دلار برای واردات مایحتاج خود ندارند، کشورهایی هستند که می تواند بدون دلار از آنها خرید کرد. او حتی ادعا می کند که رژیم ایران، بدون نیاز به دلار، حاضر است همه مایحتاج مردم لبنان را تامین کند. پیشتر نیز نصرالله خطاب به اعضای حزب الله لبنان گفته بود که نسبت به پرداخت حقوق خود، به دنبال بحران مالی در لبنان، نگران نباشند – زیرا همه هزینه آن ها و حتی آب و آذوقه و اسلحه مورد نیاز حزب الله را رژیم ایران تامین می کند.

ولی آیا سخنان این بار حسن نصرالله درباره دریافت مایحتاج رایگان از حکومت ایران، می تواند واقعی باشد>

در شبکه های اجتماعی فارسی زبان نوشته شده که آیا رژیم قصد دارد از نان شب ایرانیان ببرد و آن را برای حزب الله و مردم لبنان بفرستد؟

آیا در شرایط کنونی، که رژیم یاران نمی تواند حتی نان شب شهروندان خود را تامین کند، خواهد توانست لقمه را از دهان مردم ایران بگیرد و آن را برای عناصر حزب الله در لبنان بفرستد؟

ده سال پیش، هنگامی که در جنگ حزب الله لبنان علیه اسرائیل، نیمی از محله شیعه نشین بیروت منهدم شد، حکومت ایران پانصد میلیون دلار پول نقد برای بازسازی این محله، برای حزب الله فرستاد. ولی در آن هنگام، درآمد سالانه نفت ایران به یکصد میلیارد دلار و حتی بیشتر می رسید. ولی اکنون می توان گفت که این درآمد، به صفر بسیار نزدیک شده است.