حسین خانزادی: شناورهای فرامنطقه‌ای باید هرچه زودتر  از خلیج فارس بروند

حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دیدار با دریاسالار وندایر فرمانده نیروی دریایی ارتش فرانسه با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک حکومت ایران  در منطقه، هشدار داد : جمهوری اسلامی در منطقه شمال اقیانوس هند و در موقعیت ویژه‌ای واقع شده است و اجازه نمی دهد که نیروهای ائتلاف به راحتی حضور داشته باشند .

خانزادی ادعا کرد :  منطقه خلیج فارس و دریای عمان در گذشته یک منطقه امن وبا ثبات بود  اما در سال‌های گذشته ما شاهد ناامنی‌های زیادی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب بودیم و به همین دلیل وجود نیروهای ائتلاف در منطقه خلیج فارس را درک نمی‌کنیم و معتقدیم که حکومت ایران باید منطقه را در کنترل بگیرد و وجود این نیروها زیادی است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه “ما با دقت تحرکات نیروهای ائتلاف را دنبال می‌کنیم”، مدعی شد : امروز مجموعه‌ای از شناورهای آمریکایی و اروپایی و همین‌طور کشور فرانسه در منطقه خلیج فارس حضور دارند اما ما تمام حرکات و شناورهای آنها را حتی از فواصل دور رصد و رهگیری می‌کنیم و تحت مراقبت داریم.

او تاکید کرد:  امنیت مناطق دریایی هر جغرافیایی توسط کشورهای آن منطقه مهیا می‌شود” همانطور که نیروهای امریکایی در حال رصد از یک ناوگروه ما در اقیانوس اطلس هستند. با وجود اینکه این ناوها بیش از ۵ هزار مایل دریایی از مرزهای آمریکایی‌ها فاصله داشت، سروصداهای زیادی از  آمریکایی‌ها بلند شد.

امیر خانزادی گفت : ما هم در مقابل نمی گذاریم که شناورهای اتحادیه اروپا و همین‌طور آمریکایی‌ها که در نزدیکی سواحل ما هستند  بدون اعتراض بمانند،  ما معتقدیم که این ترکیبات امنیتی نامطلوب، امنیت جمعی را تقویت نمی‌کند و باید به حالت تعلیق در بیاید.

فرمانده نیروی دریایی فرانسه، در پاسخ به خانزادی گفت: پیام ایران را شنیدم و به دولت فرانسه منتقل خواهم کرد