حماس مانع از کار تیم سازمان ملل در نزدیکی تونلی که کنار یک مدرسه حفر کرده، شد

به گزارش دیروز (سه‌شنبه) شبکه کان اسرائیل، گروه تروریستی حماس مانع از کار تیمی از کارشناسان سازمان ملل در نزدیکی تونلی شد که در ماه مه، در نزدیکی یکی از مدارسی که توسط «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» اداره می‌شود، پیدا شد.

مدرسه پسرانه پیش دبستانی و ابتدایی زیتون، یکی از دو تاسیسات این آژانس وابسته به سازمان ملل بود که در طول جنگ ۱۱ روزه غزه آسیب دید. این نبرد ۱۱ روزه، در ۲۱ ماه مه به پایان رسید.

تیمی از کارشناسان سازمان ملل متحد به منظور اطمینان از پاکسازی منطقه از مهمات منفجر نشده به مدرسه آمده بودند تا مدرسه بتواند سال تحصیلی خود را با خیال راحت آغاز کند.

به محض اطلاع حماس از حضور این تیم در مدرسه، شبه نظامیان این گروه در محل حاضر شدند و درخواست کردند که تیم فورا آنجا را ترک کند. بر اساس گزارش شبکه کان، این تیم برنامه خود برای کنترل بیشتر در مدرسه‌ای در رفح در جنوب نوار غزه را لغو کرد، جایی که مشکوک به حفر شدن یک تونل در زیر مدرسه سارمان ملل بود.

با توجه به این اقدامات تروریست‌های حماس، «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل» به این گروه تروریستی اطلاع داد که این دو مدرسه که به حدود ۴۰۰۰ دانش آموز در غزه، خدمات آموزشی ارائه می‌دهند، مجاز به افتتاح نخواهند بود مگر اینکه تیم های سازمان ملل اجازه بازدید از مدارس را داشته باشند.

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در آمریکا و سازمان ملل، امروز چهارشنبه، در واکنش به این گزارش، عکس‌هایی از تونل گزارش شده را به اشتراک گذاشت و از دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیرکل آژانس امداد و اقدام این سازمان، خواست تا در مورد این حادثه تحقیق کند.

اردان در توئیتر نوشت: «۴۰۰۰ کودک فلسطینی نمی‌توانند به خاطر حماس به مدرسه بروند! جامعه بین المللی نمی‌تواند نقض فجیع حقوق بشر توسط حماس و فضای رعب و وحشتی را که این گروه بر غزه حاکم کرده است، نادیده بگیرد. حماس یک سازمان تروریستی است که از افراد بی گناه و کودکان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می کند».


«آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی»، در ماه ژوئن امسال گزارش داد که در پایان ماه مه و پس از جنگ ۱۱ روزه، آنچه را که به نظر می رسد یک حفره و تونل احتمالی حماس است، در محل حمله اسرائیل، پیدا کرده است.

این آژانس گفت که “وجود و استفاده احتمالی گروه‌های مسلح فلسطینی از چنین تونل‌هایی در زیر مدارس خود را، به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند. این غیرقابل قبول است که دانش آموزان و کارکنان مدارس در معرض خطر قرار گیرند. ”