حمید فرخ نژاد هنرمند سینما خطاب به خامنه ای:مقصر همه خونها که ریخته می شود تویی.شما ظالمید و ظلم محکوم به فناست

هر روز که از خیزش انقلابی در ایران می گذرد قشرهای زیادتری از ملت ایران به این قیام مردمی می پیوندند و در این میان هنرمندان ایرانی نیز از جمله ایرانیانی هستند که به طرق مختلف انزجار خود از رژیم اسلامی را اعلام می دارند.

حمید فرخ نژاد یکی از این هنرمندان است که طی روزهای گذشته با انتشار پیام های مختلف در صفحات مجازی شخصی خود مخالفت و پیوستن به صف مردم معترض به رژیم را اعلام کرده است.

حمید فرخ نژاد بازیگر و هنرمند عرصه سینماست که پیام های او در مخالفت با رژیم و شخص علی خامنه ای واکنش رژیم را در پی داشت.

فرخ نژاد در جدیدترین پیام خود خطاب به خامنه ای نوشت:

علی خامنه ای !

مسبب و مقصر همه اتفاقات اخیر شمایید ، مقصر هر خونی که از هر دو‌طرف _مردم و نیروهای امنیتی _بر زمین ریخته میشود شمایید ، مقصر همه صدمات مالی که به کشور وارد میشود شمایید ، مقصرید بخاطر نگاه متفرعن و جایگاه فرعونی که برای خودتان قائل هستید ، مقصرید بخاطر نگاه ارباب رعیتی که به مردم دارید ، مقصر شمایید که گوشهایتان را بر هر اعتراض مسالمت آمیز بسته ایید و هیچ چیز جز صدای خودتان را نمیشنوید و خیابان را برای احقاق حق به مردم نشان دادید، مقصر شمایید که مردم را تحقیر کردید ،زور گفتید و نادیده گرفتید ،جواب هر اعتراض و انتقادی را با درفش و داغ و زندان و اعدام دادید ، مقصر شمایید که حق انتخاب را از مردم گرفتید ، مقصر شمایید که انچه خواستید تحمیل کردید که چه بپوشند ، چه ببینند ، چگونه فکر کنند و چگونه زندگی کنند ، مقصر شمایید که سرنوشت دیگر مستکبران را ندیدید و عبرت نگرفتید و در عوض صدایتان را بلندتر کردید ، مقصر شمایید که مردم را فقط در سختی ها شریک خود کردید و غنائم وخوشی ها را برای خودتان ، مقصر شمایید که هیچوقت برای ملت پدروارانه رفتار نکردید و ثروتشان را ارباب مابانه خرج رفقای همسایه کردید.

فرخ نژاد طی روزهی گذشته نیز در پیام هایی علی خامنه ای را دیکتاتور بی شخصیت نامید و گفت به سرنوشت دیگر دیکتاتورها گرفتار خواهد شد.

فرخ نژاد در ادامه بی جربزه  نامید و نوشت:

شما زورگوی بی جربزه و نابالغی هستید که جرات پذیرفتن خودتان را هم ندارید ، دائم به دنبال وصل کردن هر اعتراضی به تحریک فلان کس یا فلان دولت خارجی هستید و خودتان را مبرا از هر گونه ضعف و کاستی میدانید ،” شما ظالمید و ظلم محکوم به فناست “

رژیم اسلامی طی روزهای اخیر اقدام به بازداشت ترانه علیدوستی از بازیگران زن نمود که پیش تر با برداشتن حجاب از خیزش انقلابی در ایران حمایت کرده بود.

در پی بازداشت ترانه علیدوستی چندین تن از اهالی سینما در برابر زندان اوین تجمع کرده و خواستار آزادی وی شدند.

پیوستن هنرمندان به جنبش انقلابی مردم امری بی سابقه در طی چهار دهه گذشته می باشد و این نخستین بار است که هنرمندان به جنبش مردم می پیوندند.

روز گذشته(دوشنبه)نیز مانی حقیقی یکی دیگر از هنرمندان عرصه سینما در داخل ایران با انتشار پیامی ویدیویی به بازداشت ترانه علیدوستی واکنش نشان داد و خطاب به وزیر ارشاد رژیم گفت که ما عزادار عزیزانمان در ایران هستیم و نمی توانیم براتون برقصیم.

او در واکنش به صحبت های وزیر ارشاد رژیم سخن می گفت که از هنرمندان عرصه موسیقی و سینما خواسته بود که در جشنواره ها شرکت کنند و همچنین اقدام به اجرای کنسرت کنند.

ترامخ