حکومتی که با ترور پا گرفت و همچنان جنایت می کند.تفسیر سیاسی هفته؛نوشته،منشه امیر

در جهان هیچ رژیم و کشور و حکومتی را نمی توانید بیابید که علنا دستور ترور می دهد و برای آن جایزه تعیین می‌کند.

ترور یک غیرنظامی…

ترور فردی نویسنده…

ترور فردی که ادعا می شود و گمان می‌رود که سخنانی نوشته که ممکن است توهین به رسول اکرم باشد… این از نظر حکومت اسلامی ایران ظاهراً یک گناه نابخشودنی است و باید او را کشت سر او را با شمشیر از بدن جدا کرد و به حضور سلطان آورد و در یک سینی طلایی آن را به حضرت سلطان هدیه کرد.

در گذشته و در  قرون وسطا و پیش از آن ممکن است که چنین رسمی وجود داشته است اما در دنیای امروز شما هیچ رژیم و کشور و حکومتی را نمی توانید بیابید که اعلام می کند فلان کس در هر نقطه جهان که باشد به خاطر کتابی که نوشته باید کشته شود و برای او جایزه تعیین می کنند البته خودش را نتوانستند بکشند اما چند تن از مترجمین و ناشران  کتاب او در سراسر جهان جهان به قتل رسیدند و کشته شدند زیرا کتابی ترجمه یا منتشر کرده بودند این در هیچ کشور جهان سابقه ندارد و اکنون هنوز معلوم نیست که آیا آن جوان لبنانی الاصل مستقیماً از حکومت ایران دستور گرفته باشد اما این پرسش اصلا اهمیتی ندارد حتی اگر حکومت ایران مستقیم به او دستور نداده اما او را شستشوی مغزی داده است.

همین سخنان روح الله خمینی و دستور علی خامنه ای و وابستگی آن جوان به قاسم سلیمانی و تعیین جایزه برای قتل سلمان رشدی کافی است که گناه این جنایت مستقیماً به گردن حکومت اسلامی ایران نهاده شود.

در این تردیدی نیست…

بنابراین می‌بینیم که ایالات متحده و کشورهای اروپایی همچنان در تلاش برای رسیدن به توافق با حکومتی هستند که هنوز هم سیستم آدم کشی و ترور را کنار نگذاشته است.

هنوز هم وقتی سلمان رشدی آسیب می‌بیند و به سختی زخمی می‌شود رسانه های حکومت می‌گویند که حیف که کشته نشد و حیف که به سزای اعمال خود نرسید و هنگامی که گفته شد که یک چشم و چشم راست او ممکن است آسیب دیده باشد رسانه های حکومتی  نوشتند که چشم شیطان کور شد.

چنین رفتاری با معنویات امروز جهان به هیچ وجه وفق نمی کند و کشورهای اروپایی و ایالات متحده که ادعا می‌کنند که مدافعان حقوق بشر هستند به جای آنکه با رژیم ایران قطع رابطه کنند هنوز به تلاش برای رسیدن به توافق برجام ادامه می دهند.

آنها حکومت اسلامی ایران را عملاً مورد حمایت قرار دادند ما ادعا نمیکنیم که آنها می خواهند این حکومت بماند.

آنها می‌خواهند که حکومتی در ایران بماند که همیشه زیر نظر بوده و بتواند به داد و ستد با دنیای غرب ادامه دهد و بنابراین قتل  سلمان رشدی و یا اقدام آن جوان لبنانی الاصل کافی نیست که حکومت ایران را مورد تحریم قرار دهند و حتی کشف توطئه سوءقصد به جان جان بولتون و مایک پمپئو و یا دیگران هم برای ایالات متحده کافی نیست که بگوید ما با یک حکومت تروریستی و تروریست پرور معامله نخواهیم کرد.

تروریست پرور…

فراموش نکنید که حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی آزادی  فلسطین و حوثی ها و حشد الشعبی و این و آن و نهادهای بسیار دیگر که همگی تروریست هستند و همه توسط حکومت ایران برپا شده اند و همه مطیع الامر ولی فقیه حکومت اسلامی ایران هستند این را دولت های غربی می توانند انکار کنند…

و نگاهی به تاریخچه به قدرت رسیدن روح الله خمینی در ایران و ادامه حکومت که ۴۳ سال است همچنان پابرجاست نشان می‌دهد که این حکومت با ترور برپا شد و با ترور زندگی می‌کند و تا هنگامی که از کرسی قدرت پایین نیفتاده باشد به ترور ادامه خواهد داد. فراموش نکنیم جنایاتی را که حکومت اسلامی ایران و یا به دستور حکومت اسلامی ایران در سراسر دنیا اجرا شد.

دادگاه میکونوس… این یک نمونه.

قتل شاپور بختیار…

کشتن قاسملو و شرفکندی و دیگران و دیگران…

این لیست بسیار طولانی است و دزدیدن مخالفان حکومت و آوردن آنها به ایران و وادار کردن آنها به اعتراف های نمایشی و حتی به دار آویختن آنها…

همه این جریانات  را مردم ایران خوب می دانند.

حکومتی که با ترور به دنیا آمد و با ترور می خواهد به قدرت خود و حکومت خود ادامه دهد.

و نه تنها این حکومت آدم ربا که می آید و برخی از ایرانیان دو تابعیتی و یا جهانگردان و اتباع خارجی را می دزدد و آنها را به جاسوسی متهم می‌کند و در زندان نگاه می دارد تا آنها را به عنوان گروگان مورد معامله قرار دهد و بتواند تروریست های خود در برخی کشورهای جهان را از زندان بیرون بیاورد.

این را هیچ حکومتی نمی‌تواند انکار کند.

این شیوه‌ای است که حکومت ایران از روز نخست به آن متوسل شد و همچنان ادامه می‌دهد و در کنار آن حکومت ایران بی رحمانه می آید و مخالفان و معترضان را میکشد.

جنایات آبان ماه و همه جنایت های دیگر که در دوران اعتراض های مردمی در سراسر کشور رخ داد.

چگونه ممکن است حکومتی که ادعای اسلام می کند و ادعای معنویات می کند در دو روز و نیم بیاید و  ۱۵۰۰ جوان ایرانی را به قتل برساند؟

چگونه است که حکومت نه فقط آن جوانان را می کشد بلکه خانواده‌های آنها را نیز آزار می‌دهد.

می‌گوید خاموش باشید و خفه شوید و اعتراض نکنید و دادخواهی نکنید و فراموش کنید…

ما به شما حساب پس نمیدهیم اگر خود شما هم زیاد مزاحمت ایجاد کنید شما را نیز می کوشیم بنابراین ساکت بمانید.

چنین شیوه رفتاری در کمتر کشورهای جهان می‌توان سراغ گرفت شاید معدود کشورها و شاید کره شمالی و شاید هم چین یا روسیه اما جز اینها امروز حکومتی در جهان وجود ندارد که این گونه رفتار کنند.

حکومت ایران به چنان درجه از اجحاف و زور و ستم گری و سرکوب رسیده که یک بانوی شجاع ایرانی را که یک زن دیگر ادعا کرد که بد حجاب بوده و در برابر آن زن و مقاومت و اعتراض می کند به زندان می‌افکند و او را به بهانه های مختلف و اتهامات گوناگون به ۱۶ سال حبس محکوم می‌کند.

بله ۱۶ سال حبس به خاطر آنکه بانویی در برابر هتاکی و فحاشی یک زن به ظاهر محجبه  اعتراض کرده و با کمک  دیگران او را از مترو بیرون می راند آن زن فحاش مورد احترام و تحسین قرار می‌گیرد و حتی جایزه میدهند ولی بانویی را که مورد تعرض قرار گرفته و حاضر نبوده است فرمان حکومتی را بپذیرد به زندان می‌اندازند و ۱۶ سال برای او حبس  میبرند.

در کجای دنیا چنین ستمی را می توان سراغ گرفت؟

امروز می‌بینیم که کشورهای غربی با استدلال های حقوق بشری می آیند و به کشته شدن یک بانوی روزنامه‌نگار در صحنه جنگ در جایی که دو طرف به سوی دیگر شلیک می کنند و گلوله ای اشتباها به مغز و اصابت می کند این همه داد و فریاد راه می‌اندازند.

یک بانوی روزنامه‌نگار که هنگام انجام وظیفه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

ما بسیار متاسف هستیم اما اینگونه وقایع برای خبرنگاران و روزنامه نگاران و گزارشگران در جبهه‌های جنگ و صحنه نبرد امری بسیار عادی است و به کرات اتفاق افتاده است و هر سال ده ها روزنامه نگار در میدان جنگ جان می بازند.

و جنبه دیگری از این تروریست بودن و تروریست پرور بودن حکومت ایران…

کدام رژیم یا دولت و یا حکومتی را سراغ دارید که علنا بگوید که ما می‌خواهیم فلان کشور را نابود کنیم و فلان کشور نباید وجود داشته باشد و ما می‌خواهیم بر آن سرزمین مسلط شویم و ما می خواهیم رهبری دنیای اسلام را به دست بگیریم بنابراین وجود اسرائیل برای ما مزاحمت است.

حتی وجود کتاب سلمان رشدی برای آنها مزاحمت بود.

آنها آمدند و سلمان رشدی را وسیله قرار دادند که ادعا کنند که ما مدافعان حقیقی اسلام هستیم بنابراین تاج رهبری به ما می‌رسد همچنین ما باید رهبر سراسر جهان اسلامی باشیم زیرا خواهان نابودی اسرائیل هستیم.

در واقع آنها سلمان رشدی را به‌صورت حربه ای ایجاد کردند تا بتوانند منافع خود را پیش ببرند.

آنانی که کتاب سلمان رشدی را خوانده اند تاکید می‌کنند که این یک داستان خیالی است.

درست است که از برخی نمادهای دینی نام برده شده و وسیله قرار گرفته شده است اما هیچ توهین مستقیمی به رسول اکرم در این کتاب نمی‌یابید.

داستانی خیالی… و یک رمان و وقایعی که خیال‌پردازانه است و ممکن است شباهتی بسیار دور به برخی از حوادث دینی داشته باشد حوادثی که در واقع جنبه حدیث داشته و در هیچ کجا تایید نشده است روح الله خمینی و همه دستیاران و مشاوران او که توصیه کردند فرمان قتل صادر شود هیچ یک کتاب آیات شیطانی را نخوانده بودند نمی ‌دانستند که در آن چه نوشته شده متوجه نبود که یک کتاب تحقیقی نیست بلکه یک رمان است و یک داستان خیالی است که نویسنده آن را به رشته تحریر در آورده که پیش از آن کتاب دیگر او بچه های نیمه شب در حکومت اسلامی ایران برنده جایزه ادبی شده بود.

از نظر روح الله خمینی که ادعا کرده و علی خامنه ای که هنوز هم ادعا می‌کند که ما رهبران واقعی جهان اسلام هستیم این وسیله ای و امکانی بود که مبارزه علیه غرب و علیه دیگران را گسترش بخشند و خودشان را رهبران واقعی و دلسوزان واقعی جهان اسلام معرفی کنند تا شاید بتوانند امتیازی به دست آورند.

هیچ یک از سران حکومت پیش از آنکه فتوای خمینی صادر شود این کتاب را نخوانده بودند.

استناد آنها به تظاهراتی بود که در کشور تعصب گرای پاکستان رخ داد و گروهی از متعصبان اسلامی به خیابان آمدند و اعتراض کردند و از نظر حکومت اسلامی ایران و شخص روح الله خمینی این کافی بود که آنها را بر این موج سوار شوند و گامی به پیش نهند و دستور قتل سلمان رشدی را صادر کنند و برای آن جایزه تعیین کنند اینها مطالبی است که بارها گفته شده و همگان از آن آگاهی دارند و نشان می دهد که حکومت اسلامی ایران با ترور زاده شده و از ترور آبشخور دارد و می خواهد با ترور  به حیات خود ادامه دهد و  انتظار از دنیای غرب آن است که مسائل مادی و اقتصادی را کنار بگذارند و به معنویات توجه کنند و ثابت کنند که انسان های خوبی هستند و به معنویات پایبند هستند.

تا هنگامی که آنها از این واقعیات چشم‌پوشی کنند و همچنان درصدد مماشات و رسیدن به توافق با حکومت اسلامی ایران باشند این فتنه به پایان نخواهد رسید.

دنیای غرب بیدار شود و به معنویات توجه کند و نشان دهد که به ارزش‌های انسانی پایبند است در غیر اینصورت حکومت ایران به ستمگری همچنان ادامه خواهد داد…

اورشلیم؛شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱–۲۷آگوست ۲۰۲۲