تجدید نبرد دیپلماتیک حکومت خودگردان فلسطینی علیه اسرائیل


یکی از نشست های متعدد محمود عباس با مقامات ارشد آمریکایی برای مذاکرات صلح با اسرائیل

حکومت خودگردان فلسطینی قصد دارد دوباره شورای امنیت و دیگر نهادهای سازمان ملل را دوباره به جبهه نبرد دیپلماتیک علیه اسرائیل مبدل سازد. منابع خبری فلسطینی گفتند که محمود عباس قصد دارد با سخنرانی در شورای امنیت، اتهامات تازه ای را علیه اسرائیل مطرح سازد. همچنین فلسطینیان می خواهند با شکایت به دیوان علی بین الملل ادامه کنند که فرماندهان ارتش اسرائیل در مبارزه با ترور فلسطینی مرتکب جنایات جنگی شده اند و باید مورد محاکمه قرار گیرند. در گزارش های پیشین گفته شده بود که ایالات متحده با فلسطینیان به تفاهم رسیده که به این گونه اقدامات تبلیغاتی که موجب اخلال در تلاش های صلح می شود خودداری ورزند.

گفته می شود که این اقدامات واکنشی نسبت به اظهارات پرزیدنت ترامپ در برسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل می باشد.

محافل خبری همچنین می گویند که فلسطینیان حاضر به پذیرفتن طرح صلحی نیستند که ایالات متحده آن را در دست تدوین دارد.

روزنامه عربی “الحیاه” چاپ لندن نوشته بود که حقوقدان جیسون گرین بلات فرستاده صلح پرزیدنت ترامپ به دیپلمات های غربی گفته است که این طرح مراحل آخر خود را می گذراند و به زودی به اسرائیل و فلسطینیان ارائه خواهد شد.

در پایان نشست شب گذشته (شنبه) رهبران فلسطینی اعلام شد که آنان درخواست برپایی نشست اضطراری شورای امنیت را دارند که در آن به محمود عباس اجازه سخنرانی داده شود.

منابع فلسطینی می گویند که محمود عباس در این سخنرانی، مواضع و خواسته های فلسطینی ها را یک بار دیگر برخواهد شمرد و خواستار پایان بخشیدن به تسلط اسرائیل بر نواحی اشغالی، برپایی کشور مستقل فلسطینی در مرزهای پیش از جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ به پایتختی شرق اورشلیم خواهد شد

در نشست دیشب (شنبه) که به نام کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) برگزار شد، همچنین مقرر گردید که حکومت خودگردان فلسطینی برنامه جامعی برای پایان بخشیدن به هرگونه همکاری با اسرائیل و جدایی کامل از این کشور به اجرا بگذارد.

اسرائیل و فلسطینیان دارای یک کمیسیون مشترک همکاری های امنیتی برای جلوگیری از ادامه عملیات تروریستی علیه اسرائیل هستند. طرفین همچنین در امور آب و برق و اقتصاد و محیط زیست و غیره با یکدیگر همکاری دارند.

آگاهی اسرائیلی می گویند که قطع این همکاری ها، بیش از همه به زیان خود فلسطینی ها تمام خواهد شد.

یک دیدگاه

  1. حکومت خودگردان فلسطین شرافتاً تروریست های فلسطینی را توسط شریعت اسلامی تحت تنبیه و مجازات قصاص قرار بدهند و یک خدمت عظیم شرافتمندانه در روند صلح مقدسانه اسرائیل و فلسطین تحت وظائف شرعی اسلام به جا بیاورند و درس عبرتی به جوامع اسلامی و دول عربی بدهند تا جهان اسلامی و غیر اسلامی تا روز قیامت و رستاخیز بزرگ سپاسگزار حکومت خودگردان فلسطین یا همان قبله اول جهان اسلام باشند انشاءالله

    یا حداقل تروریست ها را نصیحت بفرمائید و قید بفرمائید که تروریسم و جنگ دو روی یک سکه است پس چه بهتر شرافتمندانه بجنگید باصطلاح صادقانه و نه بزدلانه و نه منافقانه و نه شیطان بزرگانه

Comments are closed.