خانواده عرب مسلمان، اسرائیلیان را به ضیافت افطار دعوت می کند

در اسرائیل، در همان حال که چند هزار نفر از اعراب این کشور در تظاهرات برای ابراز همبستگی با فلسطینیان غزه شرکت کردند، و حتی صدها نفر از اسرائیلیان غیرعرب نیز در این اقدام اعتراضی حضور یافتند، یک خانواده عرب در شمال اسرائیل اعلام کرد که به مناسبت ماه مبارک رمضان، درهای خانه خود را بروی همه اسرائیلیان می گشاید تا به شهرک محل سکونت آنان بیایند و مورد پذیرایی قرار گیرند و زیبایی های زندگی عربی را به چشم ببینند و با شنیدن سخنرانی، از معنویات نهفته در ماه روزه رمضان آشنا شوند.

همه اهالی شهرک شمالی اسرائیل، در اجرای این ابتکار سهیم خواهند بود و آنان نیز درهای خانه های خود را به روی یهودیان می گشایند و گردش های مشابه ترتیب می دهند.

این بانوی عرب اسرائیلی ریاست انجمن دوستی اعراب و اسرائیلیان را به عهده دارد و فعالیت اجتماعی خود را مصروف این امر ساخته است.

بیشتر اعراب اسرائیل در شمال کشور زندگی می کنند. اعراب جنوب اسرائیل اکثرا بیابانگرد هستند که اسرائیل تلاش بسیار به عمل می آورد که آنان را شهرنشین کند. برای رسیدن به این هدف، یک میلیارد دلار بودجه اختصاص داده شده است.

اسرائیلیانی که علاقمند به شرکت در گردش رمضای کریم هستند، می توانند در فیس بوک آن بانو ثبت نام کنند و شماره تلفن خود را بگذارند تا با آن ها تماس گرفته شود.

رادیو و تلویزیون اسرائیل هر روز در پایان برنامه خود، زمان دقیق آغاز روزه و افطار را اعلام می کنند.

رئیس جمهوری اسرائیل هر سال در ماه رمضان، برای شماری از شیوخ و معتمدین عرب ضیافت افطار ترتیب می دهد.

شمار اعراب اسرائیل یک میلیون و چهارصد هزار نفر است که حدود بیست درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد. اعراب اسرائیلی پانزده نماینده در پارلمان ۱۲۰ نفره اسرائیل دارند که سیزده تن از آنان، در یک ائتلاف، همکاری نزدیکی را بین خود برقرار ساخته اند

یک دیدگاه

Comments are closed.