خروج آرام حمید فرخ نژاد از ایران و ورود جنجالی به جمع اپوزیسیون،از حمله به ارتش تا اعلام هواداری از شاهزاده رضا پهلوی

  از زمان آغاز خیزش انقلابی در ایران تعداد افراد سرشناس که از این خیزش حمایت و پشتیبانی کرده و میکنند رو به فزونی دارد و برخی از این چهره های مشهور توسط رژیم اسلامی بازداشت شده و اکنون در زندان به سر می برند.

اما چند تن از این افراد توانستند از ایران خارج شوند و سپس مخالفت با رزیم را علنی ساختند.

یکی از این چهره های مشهور حمیدرضا فرخ نژاد بازیگر سرشناس سینما و تئاتر در ایران بود که طی روزهای گذشته از ایران خارج شده و به ایالات متحده رفت و از همان ساعات نخستین ورود به آمریکا با انتشار پست هایی در صفحات مجازی خود مخالفتش با رژیم اسلامی را آشکار ساخت.

این بازیگر سینما که ۹ سال است اجازه اقامت در ایالات متحده را دریافت کرده اما در ایران زندگی می کرد این بار و پس از خیزش مردمی در ایران تصمیم گرفت که به گفته خودش در ایالات متحده بماند و صدای مردم ایران باشد.

حمید فرخ نژاد که مانند بسیاری دیگر از هم صنفی های خود از سوی رژیم ممنوع الخروج شده بود به محض برطرف شدن ممنوعیت از ایران خارج شد.

اولین گفتگوی رسانه ای این هنرمند ایرانی با شبکه خبری ایران اینترنشنال بود که در این گفتگو وی به رژیم اسلامی تاخت و علی خامنه ای را دیکتاتور خطاب کرد اما در عین حال فرخ نژاد به ارتش نیز حمله کرد که چرا به حمایت از مردم به میدان نیامدند.

برخی از این حمله فرخ نژاد به ارتش انتقاد کردند و برخی نیز این نکته را یادآور شدند که حمله فرخ نژاد به ارتش به جا بوده چرا که ارتش در جمهوری اسلامی زیر نظر سپاه اداره می شود و عملا قدرتی ندارد و این سپاه پاسداران است که همه کاره و مسئول همه امور کشور است و ارتش ملی در کار نیست بلکه سران ارتش همان سپاهی ها هستند.

حمید فرخ نژاد طی روزهای گذشته با انتشار تصویری از شاهزاده رضا پهلوی و تکرار پیامی از ایشان هواداری خود از شاهزاده رضا پهلوی را اعلام نمود و در پاسخ به پیام های مردم نوشت که تعیین نوع حکومت آینده ایران باید به رای و خواست مردم در فردای پس از سقوط رژیم موکول گردد اما در این مرحله ما نیاز به حضور شاهزاده بعنوان راهبری این خیزش داریم.

فرخ نژاد همچنین با انتشار پستی درباره اپوزیسیون و نبرد جوانان در ایران نوشت:

تعظیم میکنم به همه کسانی که با ایمان به سرنگونی رژیم ظلم از عزیز ترین دارایی هاشون گذشتن و همه انچه منافی اتحاد و همبستگیشون هست رو بخاطر آرمان بزرگشون هوشیارانه کنار گذاشتن و گلایه ها و شکایتها رو به زمان دیگری موکول کردند و از هر آنچه که خللی در راه این خیزش ایجاد کند ، دوری کردندو نفع جمع رو به منافع شخصی ترجیح دادن . انانی که برای پیوستن توابین شرط نمی گذارند و‌خود را صاحب خیزش نمیدانند و به کسی طعنه نمیزنند ؛” چرا دیر امدی ” و “چرا تا حالا سکوت کردی” .

انانی که آغوششان برای “جذب حداکثری “باز است و فهم دارند که امروز روز تسویه حساب شخصی نیست و این خیزش متعلق به همه است و درصد انقلابی گریشان را با بازخواست دیگران و انتصابشان به غیر بالا نمیبرند.

حدود ده روز است ایران را ترک کرده ام و با جماعتی آشنا شده ام که خود را “اپوزوسیون “مینامند و سالهاس شغل خود را دشمنی با حکومت جائر و ظالم جمهوری اسلامی میدانند ، خیلی زود متوجه شدم چقدر جمهوری اسلامی خوشبخت است که چنین مخالفینی در مقابل خود دارد ، جماعتی که فقط خود را میبیند و هیچ کدام دیگری را قبول ندارد، جماعتی پر از مشکل شخصی با یکدیگر که بعد از گذشت چهل و چهار سال هنوز نتوانسته به رهبری مشترکی رای بدهد و جماعتی که هرکدام ساز خود را میزند و رسانه هایی که چشم دیدن هم را ندارند و همه وقت خود را صرف از بین بردن خودشان میکنن .

نمیدانم مرا نفوذی خطاب خواهید کرد یا هرانچه صلاح میدانید ولی کاش همه شما با خدم و‌حشمتان و اسمها و عناوین مختلفتان همت و عقل و بینش یک “دهه هشتادی “را داشتید و از سهم خواهی ها و خود خواهی ها و پرچم بازی هاتان دست میکشیدید و یک بار این جنم را از خودتان نشان میدادید که زیر یک چتر جمع شوید و یک صدا داشته باشید ، طلب کاری ها و تسویه حسابها را کنار بگذارید و یک نگاه داشته باشید ، از جوانهای کف خیابانهای ایران یاد بگیرید که امروز بیش از هر زمانی به یکی بودن محتاجیم و به یکی شدن .

خوب یا بد زیاد بلد نیستم مصلحت اندیش باشم و آنچه را که فکر میکنم به زبان میاورم شاید خوشتان نیاید ولی تا شما اینگونه اید ، نظام ظالم حاکم بر ایران شاد خواهد بود از داشتن همچین دشمنانی .

علی کریمی فوتبالیست قهرمان ایرانی دیگر چهره سرشناس است که از زمان خیزش تاکنون تلاش کرده صدای مردم را بازتاب دهد و در همین راستا طی روزهای گذشته در دیدار با رییس جمهور آلمان به گفتگو درباره حمایت های خارجی از مردم ایران برای رسیدن به آزادی پرداخت.

باید دید که حمید فرخ نژاد و دیگر هنرمندان سرشناس ایرانی که در خارج از ایران هستند چه اقدامات عملی دیگری در راه جلب حمایت های جهانی از ملت بپاخاسته ایران انجام خواهند داد.