دادگاه حکمیت به فدراسیون جهانی جودو: خودتان حق دارید که رژیم ایران را بعلت سیاسی کاری، مجازات کنید

دادگاه حکمیت فدراسیون های ورزشی که وظیفه آن قضاوت در مورد تخلفات ورزشی بین المللی کشورهای عضو می باشد، در باره مساله خودداری رژیم ایران از رویارویی ورزشکاران ایرانی با همتایان اسرائیلی در رقابت های بین المللی، طی حکمی اعلام کرد که اکنون فدراسیون بین المللی جودو حق دارد درباره اخراج رژیم ایران از این فدراسیون تصمیم بگیرد.
رژیم ایران از سال ها پیش به جودوکاران و دیگر ورزشگران ایرانی دستور داده بود که در مسابقات بین المللی حق ندارند با ورزشکاران اسرائیلی به رقابت بپردازند. این اقدام، موجب مجازات فدراسیون جودوی ایران و محرومیت موقت آن گردید و اکنون نیز که دادگاه حکمیت به آن رای داده، اکنون فدراسیون می تواند تصمیم قطعی را علیه رژیم ایران برقرار سازد.
ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو به حکومت ایران اعلام کرده است : شما در هر کجای دنیا بخواهید ما حاضرهستیم تا ترتیب مسابقه با اسرائیل را بدهیم واین را ثابت کنیم ، ولی حکومت بدستور خامنه ای هم چنان بر سیاست خودش پایداراست .
دادگاه حکمیت ورزش، پس از لغو حکم تعلیق نامحدود جودوی ایران ، پرونده فدراسیون جودوی ایران را برای تعیین وضعیت به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داد. این دادگاه اعمال محرومیت قانونی را به کمیته انضباطی IJF محول کرده است.


این فدراسیون در ادامه گفته است که حکومت ایران رابه دلیل “دخالت سیاست در ورزش، نقض مکرر مقررات بین‌المللی و اعمال تصمیمات نژادپرستانه” در عدم انجام مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی، از هرگونه فعالیت بین‌المللی محروم کرده است.
همزمان آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی رژیم ایران نیز مدعی شده است که حکم تعلیق از میان برداشته شده است.
پیشتر نیز شماری از رسانه‌ها ی داخلی ایران ادعا کرده بودند که ایران با حکم دادگاه حکمیت ورزش به فعالیت‌های بین‌المللی بر می‌گردد.
اما رای این دادگاه تاکید می‌کند که تعلیق نامحدود جزو قوانین فدراسیون جهانی نیست و بر این اساس، ارگان جهانی جودو باید در حکم صادره تجدیدنظر کند.
دادگاه حکمیت در ادامه تاکید کرده است که ایران با ارتکاب “تخلفات شدید”، مقررات بین‌المللی را نقض کرده و IJF باید محرومیت‌هایی “مطابق با مقررات” را در قبال نقض قوانینش اعمال کند.
این دادگاه همچنین همه تصمیمات فدراسیون جهانی را در خصوص سعید ملایی تایید کرده و شکایت حکومت ایران را در خصوص او وارد ندانسته است.
ملایی که به عنوان عضو تیم ملی ایران به مسابقات جهانی ژاپن رفته بود، با تمرد از بازگشت به ایران، راهی آلمان شد و از این کشور درخواست پناهندگی کرد.
سعید ملایی به تازگی در گرنداسلم تل آویو به رقابت پرداخت و مدال نقره را نصیب خود کرد.او نخستین ورزشکار ایرانی است که پس از انقلاب بهمن ۵۷ در اسرائیل به میدان رفته است. فدراسیون جهانی از سفر ملایی به اسرائیل به عنوان یک رویداد تاریخی یاد کرد.

وحید سرلک مربی تیم ملی تاجیکستان نیز در اینستاگرام خود نوشته است: «فدراسیون جهانی به زودی شرایط جدید تحریم ایران را اعلام خواهد کرد. در یک کلام، داستان فرار از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی باید تمام شود».
خامنه‌ای پیشتر در دیدار با ورزشکارانی که از مبارزه با حریفان اسرائیلی خودداری کرده بودند، گفته بود: «مبادا شما را بترسانند؛ بگویند که اگر فلان مسابقه را ندهید، فلان فدراسیون بین‌المللی از شما ناراضی می‌شود. به درک که ناراضی می‌شود، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. تسلیم این تهدیدها نشوید».