دختران سرباز در اسرائیل، جوخه زرهی را فرماندهی می‌کنند و با تانک های خود در مرز غزه مستقر شده‌اند

مقامات ارتش اسرائیل می گویند که تجربه استقرار یک واحد زرهی در مرز اسرائیل با غزه، که فرماندهان و سربازان آن همگی دختران جوان هستند، با موفقیت بسیار روبرو شده و ممکن است ارتش تصمیم بگیرد که شمار بیشتری از این واحدها برپا شود و یک بخش آن در مرزهای شمالی اسرائیل نیز در برابر حزب الله لبنان مستقر گردد.

فرمانده این واحد یک دختر ۲۳ ساله است که از شیوه سخن گفتن او احساس می شود که به توانایی خود ایمان دارد و از این که ارتش سرنوشت چندین فروند تانک و چندین ده نفر دختران سرباز را به دست او سپرده، احساس غرور می کند و به خبرنگاران می گوید که به خوبی احساس می کند که برای دفاع از وطن خویش، چه مسؤولیت سنگینی به او واگذار شده است.

تلاش ارتش اسرائیل برای سهیم کردن دختران در همه رشته های رزمی، از ده‎‌ها سال پیش آغاز شد. ولی ادامه این کار شهامت زیاد می خواست. زیرا بسیاری بودند افرادی که تصور می کردند دختران هیجده ساله که به خدمت وظیفه فرا خوانده می شوند، موجودات ظریف و شکننده ای هستند که فقط باید به زیبایی آن ها نگریست و هرگز انتظار انجام کارهای سنگین و خطرناک را از آن ها نداشت.

ولی امروز، ده‌ها دختر سرباز که همگی دوران متوسطه را پشت سر گذاشته و پس از خدمت وظیفقه به دانشگاه خواهند رفت، نشان داده اند که آن ها دست کمی از مردان ندارند و ملت و ارتش می توانند به آنان اعتماد کنند.

تلویزیون ملی اسرائیل یک گزارش تصویری از این دختران پخش کرد که نشان می دهد آن ها همه کارهای سنگینی را که واحد زرهی در شرایط جنی از آن ها می طلبند، می توانند انجام دهند.

در این فیلم، دختران سرباز در حالی دیده می شوند که دستگاه پاک کننده لوله شلیک خمپاره را وارد کرده و آنجا را تمیز می کنند و سپس دو نفره خمپاره های سنگین را به داخل تاک حمل می کننند.

یکی از مراحل دشوار هنگامی است که تانک در شنزار و یا نقطه های صعب العبور گیر می کند و دختران باید زور زیاد به کار برند، تا تانک را از این وضع نجات دهند. البته واحد تعمیراتی نیز آماده است ولی در شرایط جنگی، همیشه کمک گرفتن از این واحد امکان پذیر نیست.

فرمانده این واحد با غرور به خبرنگاران می گوید که در بررسی های ارتش مشخص شده که دختران نه تنها قادرند همه وظایف مردانه را نیز در رانندگی تانک، شلیک خمپاره در ظرائط جنگی، پر کردن مخزن تانک از خمپاره و کارهای دیگر انجام دهند، بلکه در برخی موارد از سربازان پسر نیز پیشی گرفته اند.

در دهه های گذشته، ارتش اسرائیل برای بسیج دختران به هدف خدمت وظیفه، اصرار چندانی نداشت. در آن سال ها، اکثر دخترانی نیز که به خدمت پذیرفته می شدند، به کارهای خدماتی مانند منشگیری، پرستاری و مخزن داری می پرداختند.

ولی اکنون دو دهه است که تصمیم گرفته شده دختران سرباز به تدریج به همه رشته هایی نیز وارد شوند که تا آن هنگام به پسران اختصاص داشته است.

دختران سرباز، در نیروی هوایی اسرائیل خوش درخشیدند، گرچه هنوز خلیان دختر برای هدایت جنگنده های پیشرفته از نوع رادار گریز اف ۳۵ تربیت نشده است، ولی قول می دهند که این نیز در راه است.

شمار چشمگیری از دختران سرباز، در دوران خدمت، به تدریس فنون جنگی می پردازند. بسیار جالب است هنگامی که دیده می شود یک دختر زیبا و موطلایی در برابر جوخه ای از نوسربازان پسر ایستاده و شیوه بکارگیری تیربار، و یا هدایت تانک و یا آتشباری با توپخانه را به آنان یاد می دهد.

این واقعیت دلیشین در تضاد کامل با کشورهایی است که رهبرانشان دعا می کنند که جای دختر در آشگزخانه، و وظیفه اصلی زن تامین رضایت شوهر و بجه داری است.

حتی فرهنگ هایی وجود دارد که ادعا می کند دختر نباید به مدرسه برود و درس بخواند و چشم و گوشش باز شود، زیرا آنگاه از انجام وظایف سنتی خود که همانا کلفنتی در خانه و بچه داری و تامین رضایت شوهر است، باز می ماند.