در دیدار تاریخی در اورشلیم، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده و تخست وزیر اسرائیل درباره فلسطینیان و ایران نیز گفتگو کردند

 

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده که میهمان دولت اسرائیل است، در پایان گفتگوهای دوساعته امروز با نخست وزیر اسرائیل، گفت: «افتخار بسیار بزرگی است که امروز من در شهر اورشلیم هستم، شهری که پایتخت همیشگی اسرائیل است». گفتگوهای امروز نتانیاهو با مایک پنس دو ساعت ادامه داشت و در چارچوب آن بسیاری از مسائل و مطالب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که عملیات شَرورانه حکومت اسلامی ایران در منطقه یک خطر جدی است و اسرائیل و ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان باید برای رویارویی با آن به تلاش جدی دست بزنند.

اگاهان دفتر نخست وزیری می گویند که در ملاقات امروز دو موضوع اصلی مورد بررسی قرار گرفت که یکی روند صلح با فلسطینیان و دیگری امکان برپایی یک جبهه کارآمد از کشورهای منطقه برای مهار کردن زیاده خواهی های حکومت اسلامی ایران بود.

ایالات متحده مبارزه با دخالت های حکومت ایران در کشورهای منطقه و یاری رسانی های مالی و تسلیحاتی این رژیم به سازمان های ترور فلسطینی و عربی را یکی از بزرگترین عوامل آشوب و کشتار در منطقه می داند و قصد دارد به آن پایان بخشد.

رهبران ایالات متحده، از پرزیدنت ترامپ تا وزیر دفاع او، و از وزیر خارجه تا خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، بارها گفته اند که قصد جدی دارند رژیم ایران را مهار ساخته و از حقوق ملت ایران علیه سرکوب نیز دفاع کنند.

یک کارشناس امور منطقه که نخواست نامش برده شود، گفت که احتمال دارد ایالات متحده می خواهد جبهه ای را با عضویت اسرائیل و دست کم سه کشور عربی برای رویارویی با تجاوزات حکومت ایران برپا سازد.

به گفته این تحلیلگر، اصل مزبور یکی از علل آغاز سفر معاون رئیس جمهوری ایالات متحده از مصر و سپس دیدار او از اردن و آمدنش به اسرائیل بوده است. شخص پرزیدنت ترامپ نیز چند ماه پیش از عربستان دیدن کرد و گفتگوهای مهمی در این رابطه با سران آن کشور به عمل آوردو

عربستان اکنون مدتی است می کوشد همه کشورهای عربی را علیه حکومت ایران به سوی خویش بکشاند.

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده پس از سخنرانی امروز در کنست (پارلمان اسرائیل) در ضیافت شامی که به افتخار او در اقامتگاه نخست وزیر برپا می شود شرکت می کند.

پیش از آغاز گفتگوهای نخست وزیر اسرائیل و معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، مراسم استقبال رسمی در برابر دفتر نخست وزیری برگزار شد. نخست وزیر در جریان گفتگو با مایک پنس یک بار دیگر از اقدام پرزیدنت ترامپ در مورد شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل سپاسگزاری کرد و گفت: «رئیس جمهوری ایالات متحده فصل مهمی را در تاریخ رقم زد و امیدواریم که شما نیز در دیدار کنونی خود در اورشلیم، تاریخ ساز باشید»

برخی آشنایان امور در اسرائیل ارزیابی می کنند که یکی از انگیزه های اصلی مایک پنس برای دیدار از اسرائیل، اشتیاق او به زیارت از اماکن مقدس مسیحی و یهودی بوده است. آن ها می گویند که معاون رئیس جمهوری ایالات متحده یک مسیحی باورمند و پیرو کلیسای انجیلی است که پرقدرت ترین فرقه مسیحی در ایالات متحده محسوب می شود.

به گفته این آگاهان، مایک پنس در درجه اول خود را یک محافظه کار، دوم، یک مسیحی انجیلی و سوم، پیرو مکتب جمهوریخواهان می داند و از دیگاه او، نیکوکاران آنانی هستند که اسرائیل را دوست دارند و حمایت از این کشور را واجب دینی خود می دانند و شروران آنانی هستند که از نابودی اسرائیل سخن می گویند و گرایش های یهود ستیزانه دارند.

5 دیدگاه‌

  1. آقا جان تو زمیناتو بگیر چیکا به برجام داری زشته برا آمریکا بزنه زیر حرفش بدم حالا تا کوتاه مدت که منافع را تامین میکنه بدم ایران هیچ وقت اول اسراییلو نمیزنه چون پیامبر اول دستور حمله نمیداد میگفت شما وایسین دفاع کنین اینا اتمم بسازن نمیزنن مگه دیوانن خودشون زنو بچه دارن یه سری تندرو از خداشونه که شما خارج شین یه هو بعد از خروج شما یک ماه بعد اولین بمب اتمو ازمایش میکن.

  2. بعدم تو جنگه که مرزها باز میشه متونی کشورو گسترش بدی میشه حکومتو انداخت ولی به ضرر خودته از من گفتن میگه اگه خدا خواهد دشمن شود سبب خیر.فقط کافی این حکومت ایران نباشه بعد یه حک.مت دیگه بیاد بگه من مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت میشناسم اونوقت فشار سیاسی روت زیاد میشه.ما هم شما را دوست داریم ولی زیر برجام زدن راهش نیست این نظره منه حالا دیگه از من گفتن

  3. ایران صحنه گردان مظلوم نمایی و استقلال طلبی و حمایت طلبی فلسطینیهای تروریست در جهان است و پس از برجام با نفوذ مالی و تبلیغاتی توانست قدرت را در فرانسه و سوئد وبسیار ی از کشورهای اروپایی عوامل خودرا که دشمنان غرب و یهود و مسیحیت هستند بقدرت برساند. ترکیه از عوامل بسیار خطرناک ایران است

Comments are closed.