دستاورد مهم پزشکی: دانشمندان و مهندسین اسرائیلی توانستند در آزمایشگاه استخوان انسان پرورش دهند

کنون این کمپانی اسرائیل در پرورش استخوان در شرایط آزمایشگاهی موفق گردیده و کارشناسان می گویند که با این تکنولوژی جدید، در آینده می توان استخوان شکسته را زودتر جوش داد و در برخی عملیات جراحی استخوان، از آن استفاده کرد

شماری از دانشمندان و مهندسین اسرائیلی می گویند که توانسته اند شیوه ای بیابند که با کمک آن می توان در آزمایشگاه استخوان انسان پرورش داد. این شیوه پس از آن که تکمیل گردد و به بازار آید، در عملیات جراحی دشوار ستون فقرات و استخوان های دیگر بدن ممکن است بسیار سودمند باشد.

این شیوه در یک کمپانی اسرائیلی که تخصص آن امور بیوتکنولوژی می باشد طراحی و تکمیل شده است. هدف بیوتکنولوژی یافتن شیوه های فن آوری برای رسیدن به راه هایی است که در درمان و حفظ تندرستی انسان کارآیی داشته باشد. اکنون این کمپانی اسرائیل در پرورش استخوان در شرایط آزمایشگاهی موفق گردیده و کارشناسان می گویند که با این تکنولوژی جدید، در آینده می توان استخوان شکسته را زودتر جوش داد و در برخی عملیات جراحی استخوان، از آن استفاده کرد.

معمولا هنگامی که استخوان بدن در اثر شکستگی آسیب می بیند، می تواند به تدریج خود را ترمیم کند. ولی از طریق به کارگیری شیوه های پیشرفته و ایجاد شرایط آزمایشگاهی و حتی گاهی با اجرای عمل جراحی کوتاه یا طولانی، جوش خوردن استخوان را تسریع کرد.

ولی اگر به علت سالخوردگی و یا بزرگ بودن آسیبی که به استخوان رسیده و یا عفونت گسترده و یا حتی غده های مختلف، جوش خوردن استخوان کار آسانی نباشد، و حتی عمل جوش خوردگی انجام نگیرد و یا مدت مدیدی طول بکشد.

یک ناراحتی دیگر استخوانی، پوکی استخوان است که در اثر تقلیل یافتن بافت های استخوانی و فرار کلسیم ایجاد می شود و خطر شکنندگی استخوان را به شدت افزایش می دهد. . شیوه درمانی کنونی به این طریق است که یک قطعه استخوان از بخش دیگری از بدن بیمار گرفته می شود و در محل مورد لزوم پیوند زده می شود. ولی این شیوه جراحی، طولانی و دردناک است. اکنون با شیوه ای که دانشمندان اسرائیلی برای پرورش استخوان در آزمایشگاه ابداع کرده اند، می توان امیدوار بود که از این پس به چنین مراحلی نیاز نباشد و بتوان به جای گرفتن استخوان از بدن خود بیمار، آن را در آزمایشگاه پرورش داد.

2 دیدگاه‌

Comments are closed.